/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Inbosforsikring
Fra : linehagen88
Vist : 1041 gange
25 point
Dato : 09-09-11 07:00

Hej igen!

Nu er jeg vist kommet ind i rette emne (kom til at skrive i jagt) hehe :D

nå, men spørgsmålet er - jeg søger en meget billig inbosforsikring, da jeg er studerende og faktisk ikke har råd - men efter et indbrud er jeg nødt til at have det.

Nogle forslag? :)

Line

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-09-11 07:09

Prøv at kigge her

https://www.tjenestetorvet.dk/forsikring/

prisen afhænger jo af hvor stor din forsikringssum skal være, hvor du bor etc.

Men som studerende kan du formentlig være billigt medlem af din fagforening, og flere fagforeninger har gode tilbud om forsikring, så det bør du også se på.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-09-11 07:20

Vær også opmærksom på, at der ofte er selvrisiko på forsikringer. Hvis du ønsker en lav selvrisiko, så er der sandsynlighed for at forsikringen er dyrere. Til gengæld er dit problem ikke så stort, når skaden er sket.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-09-11 08:19

Hvad studerer du????
feks har jeg studeret økonomi, her kunne jeg melde mig ind i DJØF, hvilket gav adgang til en billig studie forsikring. Jeg mener det samme gør sig gældende på øvrige uddannelser. Find ud af hvilket fagforbund du tilhører, og hør om de tilbud de tilbyder medlemmer.
Jeg kunne ligeledes blive medlem af LIC hvilket gav mig en del medlemstilbud herigennem.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-09-11 08:48

du har bestemt ikke råd til at undvære en indboforsikring. hvis din bolig brænder, har du intet og får ingen erstatning. så bare kom ud og få tegnet den forsikring.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-09-11 16:14

Nogle selskaber har studerende gratis medforsikret i egen lille bolig - under forudsætning af, at de bor alene. Spørg ALKA, men det kræver naturligvis, at dine forældre ER forsikret i ALKA.
Du må ringe rundt til de forskellige selskaber for at høre præmien med en hvis sum og hvor meget i evt. selvrisiko.

Et er hvis dit indbo fx brænder - da du ved hvad du har, ved du hvad dit tab bliver - men hvis du fx foranlediger et ansvarspådragende, så kan du blive skyldig i flere mil kr. det kan du ikke oveskue!!

Som Elgiganten skriver i deres reklame: Det er dumt at betale for meget - og det kan du nemt komme til UDEN FORSIKRING!"

Kommentar
Fra : linehagen88

Dato : 09-09-11 22:15

Alka: Tak for dit svar! Hvad mener du med følgende:

men hvis du fx foranlediger et ansvarspådragende, så kan du blive skyldig i flere mil kr. ? :)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-11 14:24

Citat
men hvis du fx foranlediger et ansvarspådragende, så kan du blive skyldig i flere mil kr. ? :)

Det er ansvarsforsikring, altså skade på andres liv og ejendom, de mange millioner kommer ind i billedet hvis Du med fuldt overlæg sætter ild til noget.

Indbo- og ansvarsforsikring er som regel bundet sammen, men hvad ansvar angår betaler Du ikke ret meget til andres rævestreger da de tit bliver anlagt som en civil retssag når forsikringsselskaberne nægter at betale, og er folk ikke forsikret må de selv ryste op.
Trafikulykker betaler Du heller ikke for da de har egne ansvarsforsikringer.

Og tag så også lige nogle gode nærbilleder af arvesmykker og andre værdigenstande

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 10-09-11 16:01

LuffeA har ret i, at indboforsikring ofte er knyttet til en ansvarsforsikring, hedder ofte familieforsikring el. lign.

Men det er ikke så meget, hvis du med fuldt overlæg skader andres jendom du skal forsikre dig imod, det er hvis du ved uagtsomhed laver en skade, og det gælder også hvis du cykler. Hvis du laver en skade med vilje (overlæg) så dækker forsikringen i første omgang, men kræver pengene tilbage fra dig, og så er du lige vidt.

Hvis du har bil, knallert el. lign skal du have en ansvarsforsikring for køretøjet, men du kan forvolde skade som cyklist, eller vælte en urtepotte ud af vinduet, og uden forsikringhænger du på erstatningen.

Det er en rigtig god ide at få ansvarsforsikringen med, det koster ikke meget ekstra, men kan sikre dig mod en kæmperegning.

Hvis du rejser til udlandet ind imellem kan du også få en rejseforsikring oveni indbo/ansvar, det er langt billigere end at tegne en i forbindelse med rejsen, og med de nuværende regler kan det koste kassen at blive syg i udlandet, evt skulle transporteres hjem osv.

Kommentar
Fra : ABsan

Dato : 10-09-11 18:17

Jeg ville ikke bare spørg om hvilke forsikirnger er billige.

Jeg ville få et tilbud fra selskabet med den størrelse du mener du skal bruge.

alm brand
if forsikirng
codan
runa forsikirng
top danmark
alka
GF

Det bare nogle af de selskaber du kan tage fat i. Bed dem lave et tilbud med pris og størrelse og så se hvilken forsikring der dækker mest og til bedst penge.

Kommentar
Fra : Regnskabsrasmus

Dato : 13-09-11 15:54

Såfremt du ikke har adgang til specielle fagforeningsforsikringer så er Topdanmark nok en af de billigste (hvis ikke den billigste) hvis du vil have uden selvrisiko.

Kommentar
Fra : jelstroem

Dato : 22-10-11 20:55

Jeg ville ringe til Vejle Brand forsikring. De er meget medgørelige. 75826288