/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Vinduer
Fra : pedroso
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 08-09-11 21:05

Jeg skal have skiftet vinduer. Hvordan finder man ud af hvilken størrelse det skal være?

Og hvad er et godt køb? Jeg vil helst have Alu udvendigt og træ indvendigt.

http://www.flickr.com/photos/57556702@N06/sets/72157627501178675/

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-09-11 21:52

størrelsen finder du ved at måle størrelsen på de gamle vinduer. så simpelt er det såmænd.
og krone vinduer er et ganske udmærket valg. de er ikke de billigste, men en rigtig god kvalitet.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-09-11 22:11

Vil du selv montere?
Nu skriver du ikke, hvor du bor, men hvis det er indenfor en rimelig radius af Greve, så vil jeg gerne anbefale http://www.kildebrondemolle.dk/default.php?id=11838

Vi købte vinduer dér, og vi har haft en super oplevelse med dem.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-11 14:54

Jeg vil anbefale vinduer fra dem som betaler min løn målene får du ved at måle de vinduer som sidder i huset nu, husk at der skal være plads til fuge rundt om karmen 15-20 mm. og du skal gøre opmærksom på om det er karm målet eller mål på hullet vinduet skal sidde i som du oplyser, vi sælger ikke direkte til private men der er garanteret en forhandler i nærheden af dig:
http://www.idealcombi.dk/ du bør se på de typer som hedder Frame og Nation når du ønsker træ/alu vinduer, skal det være superlavenergi vinduer så er den nye Nation Energy netop kommet på markedet her i sommer:
http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=7894
find en forhandler: http://www.idealcombi.dk/Default.aspx?ID=7825
det er ret dyre vinduer men de holder til gengæld i mange år uden vedligeholdelse udover at smøre beslag og hængsler

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 09-09-11 20:52

Jo, tak, jeg kan jo godt regne ud at jeg skal måle vinduerne op. Men det var jo det med fugen.

Jeg er ikke interesseret i dyre vinduer. Billigst muligt uden at være dårlig kvalitet er hvad jeg går efter :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-11 21:18

Pris og kvalitet hænger som regel sammen, hvis du vil have billige vinduer som har en rimelig kvalitet så er det måske standardmål, vi laver vinduerne med millimeter nøjagtighed så de passer i åbningen fra det gamle vindue.
Du skal måle karmen udvendig, indvendig kan du ikke se nøjagtig hvor stort vinduet et

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 10-09-11 23:20

148 (bredde) x 118,5 (højde). Og så 4 stk. Hvad kan det koste?

Godkendelse af svar
Fra : pedroso

Dato : 17-09-11 12:04

Tak for svaret o.v.n..