/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Winamp
Fra : LuffeA
Vist : 559 gange
300 point
Dato : 07-09-11 21:54

Som opfølgning til køb af smartphone som jeg også vil bruge til min yndlingsmusik:

Gjort følgende:
1. Downloadet Winamp til hhv. computer og telefon.

2. Taget en kopi af mit bibliotek og lagt det meste ind i Winamp fra kopien da jeg ønsker at bevare mine originale filer i .wma og vil komprimere til mp3 i Winamp.

1. Spørgsmål er hvordan jeg konverterer hele lortet på en gang i Winamp da det er ret så mange numre.

2. Jeg har sat et ekstra kort i telefonen, er det det der figurer som DCM i stifinder ?
(Jeg bruger USB)

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 07-09-11 22:35

En googleoversættelse - underligt jeg synes der plejer at være en hjælpeknap på winamp... det der lynikon ude til højre (oppe i toppen), men nu kommer der kun et billede

Tidsforbrug: Setup - 5 minutter / omkodning tid - afhængig af antallet af filer og audio-kodning indstillinger.
Here's How: Sådan gør du:
1.Method 1 - Converting single files or albums Metode 1 - Konvertering af enkelte filer eller album
If you haven't got many files to convert then the easiest method is to highlight individual tracks or albums. Hvis du ikke har fået mange filer at konvertere så den nemmeste metode er at fremhæve enkelte numre og album. To do this : For at gøre dette:

1.Make sure the Media Library tab is selected > Click on Audio (located in the Local Media folder on the left side of the screen). Sørg for, at Media Library fanen er valgt> Klik på Audio (placeret i de lokale medier mappe i venstre side af skærmen).
2.Right-click a file to convert and then select > Send To: > Format Converter from the pop-up menu. Højreklik på en fil til at konvertere, og vælg derefter> Send til:> Format Converter fra pop-up-menuen. To select multiple tracks or albums, hold down the [CTRL] key while selecting. For at vælge flere spor eller album, skal du holde [CTRL] tasten, mens du vælger.
3.On the Format Converter screen, click on the Encoding Format option to choose a format. På Format Converter skærm, skal du klikke på kodningsformatet mulighed for at vælge et format. Click OK to start transcoding your selection. Klik på OK for at starte transcoding dit valg.

2.Method 2 - Using a playlist to convert music files Metode 2 - Brug en afspilningsliste til at konvertere musikfiler
A more flexible way to queue up tracks and albums is to generate a playlist. En mere fleksibel måde at stå i kø numre og album er at generere en afspilningsliste. To create a new playlist and begin adding files to it: Du opretter en ny spilleliste og begynde at tilføje filer til det:

1.Right-click on Playlists (located in the left pane) > select New Playlist from the pop-up menu. Højreklik på Afspilningslister (placeret i venstre rude)> vælg Ny spilleliste fra pop-up-menuen. Type in a name and click OK . Indtast et navn og klik OK.
2.Drag and drop albums and single tracks onto the playlist to populate it. Træk og slip albums og enkeltnumre på afspilningslisten til at udfylde det.
3.Click on the playlist to see a list of files that you have added > click the Send-To button > Format Converter . Klik på afspilningslisten for at se en liste over de filer, du har tilføjet> klik på Send-til knap> Format Converter.
4.On the Format Converter screen select the encoding format you want > click the OK button to start converting. På Format Converter skærmen vælge kodning format, du vil> Klik på OK-knappen for at starte konverteringen.

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://mp3.about.com/od/musicformats/ht/convert_Winamp.htm&ei=o9pnTpK3IoPssgbx37XjCg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBsQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dconvert%2Bin%2Bwinamp%26hl%3Dda%26biw%3D1536%26bih%3D660%26prmd%3Divnsfd

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-09-11 23:25

ØV, man skal købe pro for at konvertere.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 07-09-11 23:36

Citat
ØV, man skal købe pro for at konvertere.

De er ikke helt idioter - dem der har udviklet programmet...

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-09-11 23:51

Med programmet 'Format Factory' kan du hente alle dine musikfiler, (mappen på din PC)
convertere dem til ønskede format, og 'bede' programmet lægge filerne tilbage, (samme mappe på din PC)
nemmere kan det vist ikke gøres,

her kan du se programmet i action,
http://format-factory.en.softonic.com/video/format-factory-how-to-convert-files-with-format-factory-207

og her kan du downloade programmet,
http://format-factory.en.softonic.com/download

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-09-11 23:55

og så er det iøvrigt ligegyldig hvilken musikafspiller du bruger / foretrækker,..
'format factory' konverterer bare filerne.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-11 02:36

Den vil sgu hverken det ene eller andet, hvilket bundede i synkroniseringen som igen er en ret kompliceret ting som jeg nu er ved at arbejde mig igennem idet telefonen også forlangte at få installeret MediaGo.....som i bund og grund er Quicktime.

Midt i det hele ville den også have mig til at tage kortet ud af telefonen

Og så smadrede Winamp mine .wma filer.

Hvorfor fanden kan man ikke bare installere det lige så hurtigt som en printer og så bare køre løs ?

Et program jeg havde til en Motorola hængte også, det er ikke studenterhuen der trykker programmørerne.

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 08-09-11 14:04

Tak for svaret Nordsted1.

Du var tættest selv om jeg ikke kunne bruge meget af det, det viste sig at telefonen kunne et par tricks som ikke fremgik af manualen, så nu virker det.

Hvorfor smed jeg min gamle Walkman til kasettebånd ud ?