/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Synkronisering af ur Vista
Fra : Marc88
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 07-09-11 14:28

Hej alle,

På min arbejdsplads har vi en PC der kører vista (spørg ikke hvorfor). Vi har det problem, at over tid kommer uret bagud.

Hvis man manuelt går ind og beder din synkronisere med den valgte server, kommer den med en besked om at den ikke kunne få forbindelse til serveren eller sådan noget lignende.

Jeg har læst på forskellige fora, at det kan have noget med batteriet at gøre, men det bør da ikke have indvirkning på at den ikke kan synkronisere med windows time server?

P.S Jeg har prøvet adskillige andre servere.

Mvh Marc

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-09-11 15:40

Manglende evne til at synkronisere har ikke med batteriet at gøre. Uret går kun på batteriet, når computeren er slukket.
Men styresystem opsætning , biosindstillin , eller noget tredie, kan hindre at udet bliver indstillet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-09-11 16:32

Her i huset, har vi klaret det ved at åbne for port 123 i routeren. Det er en port mange TBC servere benytter.
Nu er netværket her, mit private netværk, så hvis du bruger et firma netværk, må du tage en snak med firmaets system-diktator!

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-11 17:06

Der kan være flere grunde til at den ikke synkronisere tiden ordenligt. Hvis computeren er på et domæne, så er det en server på domænet der styre tiden og den sender tiden ud til alle andre servere og clienter (computere). Hvis tiden ikke bliver synkroniseret korrekt kan det være fordi computeren ikke er blevet meldt ordenlig ind i domænet og så er det nok noget jeres IT-afdeling skal tage sig af.

Hvis computeren ikke står på et domæne så kan du måske bruge det her forslag til noget.
http://www.vistax64.com/tutorials/73040-internet-time-synchronization.html

Kommentar
Fra : Marc88

Dato : 07-09-11 23:36

Hmm.. Jeg havde også lidt en fidus til at det var noget med sikkerheden i virksomheden. Da vi på min arbejdsplads, har en linje ind fra en anden arbejdsplads er jeg nok nødt til at forhøre mig hos dem :s

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 08-09-11 08:49

Helt klart en opgave din systen addmin skal løse.
hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : Marc88

Dato : 08-09-11 11:30

Tak for svaret webnoob.