/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Konfirmeret 2 gange eller hvad?
Fra : ajohansen
Vist : 555 gange
200 point
Dato : 06-09-11 20:24

Hej derude
Efter opslag i Kirkebog over Holtug sogn, Stevsn herred, Præstø amt 1836-1861, har jeg fundet ud af at Niels Olsen er indskrevet både under konfirmerede drenge opslag 85 med konf.år 1943, og under konfirmerede piger opslag 101 med konf. år 1942. Far er Ole Ludvigsen.
Så vidt jeg ved er der kun en Niels Olsen med den far

Er der nogen der kan fortælle mig hvad der er sket

(Der er forøvrigt flere drenge under pigerne. Fandt dog ingen piger da jeg søgte under drengene)

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-09-11 21:25

Jeg ved ikke hvad der kan være sket - men måske har præsten skrevet forkert.
Du bør se om du ikke kan få lov at se kontraministerialbogen enten på det lokale arkiv eller på landsarkivet i København

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 200 point
Dato : 07-09-11 08:44

Det var ikke alle der klarede spørgsmålene til konfirmationen,og da måtte de gå om igen til præsten neste år.
alimak

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 07-09-11 10:25

Hej med dig.
Har lige prøvet at kigge på det.
Var inde på opslag 85, der står konfirmeret 1.st søndag efter Påske 1843, Niels Olsen står nr.2 ja og en anden Søren Nielsen står først nr. 1, kun de 2 konfirmeret i 1843.
Ja og i opslag 101 konfirmeret står der 1. st søndag efter påske 1843 i Magleby Kirke. ja samme år og dato, Nr.1 Søren Nielsen og nr. 2 Niels Olsen. altså en gentagelse, samme indskrivning bare 2 steder... resten står der piger..
Håber det giver dig en mening.
Hilsen Jytte der sidder på Falster.

Godkendelse af svar
Fra : ajohansen

Dato : 13-09-11 00:14

Tak for svaret alimak. højst tænkelig det der er sket