/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
MacKeeper?
Fra : pifo
Vist : 2049 gange
100 point
Dato : 06-09-11 09:58

Er der nogen af jer Mac brugere, der har erfaring med Mackeeper?
Virker det? Kan I anbefale det eller fraråde det?
Jeg synes, min Mac er blevet langsommere.

Accepteret svar
Fra : HUGO-BØRGE

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-11 11:27

Ja det er utroligt godt, og så er det røve billigt.
Det kan finde dobbeltfiler og slette dem, du kan rydde op på din harddisk og mange andre muligheder, fjerne temp m.m.
Du får også noget tyverisikring.
Jeg kan kun anbefale det og så er det enda på dansk.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-09-11 11:45

Hvis du har opgraderet til Lion kan du godt opleve et fald i hastighed.

Hvilken Mac har du med hvor meget ram?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-09-11 12:01

Ja, jeg har opgraderet til Lion.
Jeg har en MacBook Pro

Processor 2,53 Ghz Intel Core i5
Hukommelse 4 GB 1067 MHz DDR3

Vers. 10.7.1

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-09-11 12:38

Efter opgradering til Lion skal du gå ind og lave en ren installation af Lion igen - altså helt fra bunden af med formatering osv. Lion har så lavet et skjult drev hvorfra den henter hele din opsætning igen, så den går altså ikke tabt.
Så får du den tabte hastighed igen

BTW så er MacKeeper godt

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 06-09-11 13:55

Ja Mackeeper er skide godt. Den finder alt muligt lort, ret ofte. Det er f.eks ofte at den finder 245Mb bras der skal slettes.
Desuden er der Data Encryption. Dvs. at du kan oprette usynlige mapper, der kræver password at se/komme ind i. Der kan du gemme al din porn)
Udover det så er der også en såkaldt "Schredder" hvor du sletter alt permanent, så det ikke ligger på din harddisk for evigt osv.

kan helt klart anbefales.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-11 14:16

Hmm, Mac-folket praler da ellers af at deres maskiner ikke bliver fyldt med junk som Windows gør.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 06-09-11 16:55

Lad være med at opgraderer til Lion. Det lort virker ikke.

vic200

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-09-11 04:51

Citat
Efter opgradering til Lion skal du gå ind og lave en ren installation af Lion igen - altså helt fra bunden af med formatering osv. Lion har så lavet et skjult drev hvorfra den henter hele din opsætning igen, så den går altså ikke tabt.

Nu må jeg lige spørge dumt. Hvordan skal jeg lave en ren installation af Lion? Jeg har opgraderet via nettet, men jeg har jo ingen CD'er med Lion liggende?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 26-09-11 07:55

Det hele ligger på dit skjulte drev - altså på harddisken.
Begge mine drenge har lavet det nummer - og det virker bare godt siger de.
Jeg har endnu ikke selv opgraderet.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 26-09-11 08:08

Citat
Det hele ligger på dit skjulte drev - altså på harddisken.

Bummelum.... bummelum.... så skal jeg så bare finde det. Brænde en CD og installere derfra??

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 26-09-11 08:23

Du stiller et spørgsmål om Mackeeper og nu drejer det sig om Lion.
Hvad sker der?
Som jeg tidligere har skrevet "hold dig fra Lion" da der er flere problemer, men hvis du absolut vil have det sidste nye, så værsgo.

vis200

Godkendelse af svar
Fra : pifo

Dato : 07-10-11 20:55

Citat
Du stiller et spørgsmål om Mackeeper og nu drejer det sig om Lion.
Hvad sker der?

Øhh, ja vic200, jeg stillede et spørgsmål om Mackeeper, fordi min Mac er langsom. Og Kontoverden gør mig opmærksom på, at det måske er p.gr.a. Lion.
I øvrigt svarer du da ikke selv på spørgsmålet, men kommenterer bare Lion.

Citat
Lad være med at opgraderer til Lion. Det lort virker ikke.

Og det havde jeg så allerede gjort, og måske er det rent faktisk derfor min mac er langsom, men nu forsøger jeg at følge de gode råd herinde - både mht installation af Lion og mht brug af Mackeeper. Tak for svaret til jer alle