/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Luftaffugter
Fra : olarsen
Vist : 1226 gange
200 point
Dato : 06-09-11 08:36

Jeg skal bruge en affugter, som ikke må være over 25cm høj, nogen som ved om det findes? Skal affugte et lille badeværelse på 10ltr/døgn er nok, men størrelsen er vigtig, da den skal placeres under skabene i badeværelset.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-09-11 09:02

en affugter virker ikke når den er pakket ind under skabene. den skal have fri luft omkring sig så den kan komme af med varmen. og hvis det er en permanent foransaltning, er det bedre at etablere en ordentlig ventilation. brug en fugtstyret ventilator.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-09-11 09:08

Dem jeg har til 10 liter i døgnet er ca en halv meter høje. Hvis det er et lovligt badeværelse er der sikkert en udluftning, så gør det som trimare46 skriver, sæt en fugtstyret ventilator op, det har jeg gjort. De fås hos Harald Nyborg til en fornuftig pris.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-09-11 09:13

Tak for svarene, de var jo ikke særligt brugbare. Jeg ved nok om affugtning, så jeg behøver ikke belæring, men blot et svar på det jeg spørger om.

Men dybest set har jeg ikke en forventning om at en sådan affugter findes, men det skal jo forsøges her, som sidste chance.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-09-11 09:34

Citat
Jeg ved nok om affugtning, så jeg behøver ikke belæring, men blot et svar på det jeg spørger om

Det tyder det netop IKKE på.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-09-11 12:59

Der er nu nok noget der tyder mere på, at du ikke ved nok om mine skabe, til at du kan udtale dig om hvad jeg kan bruge til affugtning, så derfor ville det være rart om folk en gang imellem blot svarede på spørgsmålet i stedet for at udbrede deres viden, uden at kende baggrunden for spørgsmålet, iøvrigt gider jeg ikke 'mudderkastning, så her lukker jeg den diskussion. Hvis der ikke findes en affugter, med en max. højde på 25 cm, som kan gå ind under mit skab, kan jeg godt selv finde et dårligere alternativ, uden at blive belært af 'klogeåger'.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 06-09-11 15:25

tak til dem der svarede! Det er altid rart at blive lidt klogere og jeg havde lige netop brug for de oplysninger

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-09-11 20:40

Hej kammanoerup, er det et indlæg til min tråd? eller hardu svaret på noget andet end jeg tror?

Nå men hyggeligt at høre fra dig.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 06-09-11 20:46

Hej- Også hyggeligt at høre fra dig!

Det var en kommentar til affugter!

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-09-11 20:49

Lige umiddelbart ser jeg ikke noget som jeg er blevet klogere af - men jeg er jo nok heller ikke for klog i flg. Trimare46 og Teil

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 06-09-11 21:03

Hej Jeg har ikke meget begreb om "affugtere" men i dette tilfælde faldt der lige nogle "guldkorn" af- som der gør i mange andre tilfælde, når jeg går ind på kandu-
Jeg kan godt blive klogere, når nogen stiller et spørgsmål og andre svarer! Jeg troede egentlig at det var meningen med -kandu- Måske tager jeg fejl, men det er ofte interessant for mig at læse, hvad andre går tumler med !

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 06-09-11 21:13

Jo jeg bruget det selv, men ofte er det sådan at velmenende mennesker svare på noget andet end det som man spørger om, og det skulle man måske ikke. Jeg kan nu ikke lige få øje på guldkornene her, en fugtstyret ventillator er godt, hvis det er det man har brug for, men der er ikke meget brugbart i de svar som kom - ikke for mig i hvert fald.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 06-09-11 22:44

Du er måske teknisk uddannet ? Det er jeg bestemt ikke og så må jeg snuppe de gode råd, der falder på min vej, for at få dagligdagen til at fungere!

kandu er en slags livline for mig til den pulserende verden og jeg synes, at jeg har fået megen god hjælp her!

De velmenende mennesker, der måske svarer lidt bredt, har jo svaret dig i den bedste mening (mener jeg) og så er det jo, at vi andre, der ikke er så kvikke kan få lidt ny viden !

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-09-11 20:58

Jeg er enig i at velmenende råd er i orden, men når man stiller et helt konkret spørgsmål om en højde på en affugter, som jeg ikke ved om findes, og derfor spørger jeg her i dette forum, så kan jeg ikke bruge et råd om at opsætte en ventillator (fugtstyret) eller for den sags skyld, blive beskyldt for ikke at vide hvad jeg taler om, når personen så ikke kender min baggrund, så bliver jeg helt ærligt lidt irriteret over at få et 'god dag mand økseskaft' svar (kender du i øvrigt den historie? )

Nå men slut for nu, da jeg ikke har fået et brugbart svar og da du tilsyneladende er den eneste person som harvist høflig interesse for mit spørgsmål. så tror jeg at du vil blive ikendt 'pointene'.

Ha' en fortsat god sommer

Nåh jo, jeg har en teknisk uddannelse med en del supplementer og ved lidt om alt og endnu mere om ingenting

Accepteret svar
Fra : kammanoerup

Modtaget 200 point
Dato : 07-09-11 22:48

Hej!
Netop oplysningen om en fugtstyret affugter var det der gjorde mig en smule klogere .-)
Historien om "god dag mand osv" kender jeg ikke, men den støder jeg såmænd også nok på en dag- ville slet ikke undre mig, jeg lærer stadig noget hver dag!

Tak for pointene - jeg havde ikke tænkt på dem og måtte da op og se - godt nok mange

God eftersommer -gid vorherres sol må skinne lidt mere på os alle!

Venlig hilsen Kamma

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 08-09-11 20:30

En fugtstyret affugter er nu ikke en ny sag, men ret effektiv i badeværelser, hvis man vil 'spare' lidt på varmen, ventillatorer er jo gode til luftskifte! i kombination er det velfungerende.

Her er så lige et par links til historien om manden med økseskaftet.

http://da.wikipedia.org/wiki/Goddag_mand_%C3%B8kseskaft

http://spokendialogue.dk/GoodAfternoon/InDanish.html

Solen skulle vist skinne i morgen fredag

God weekend

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 08-09-11 21:32

Sådan en fugtstyret fidus kunne jeg godt bruge i badeværelset, da det nu bliver vinter ,men jeg bor i lejet ejendom, så det er ikke mig der bestemmer
Tak for linkene-- da fik jeg dagens grin! Havde aldrig hørt historierne før!

Håber på i det mindste tørrevejr fredag, da jeg har planlagt at slå græs både fredag og lørdag -inden næste våde periode starter!

Også god weekend herfra

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 08-10-11 17:50

Tak for svaret kammanoerup.
Gad vide hvad der er gået galt her, nå men jeg har nok glemt at trykke accepter, men her er de altså så - pointene

fik du købt en affugter, der har lige været nogle på bud i Bauhaus, har selv købt en, som passer til mit formål, for 800 kr.

fortsat godt efterår