/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ulandshjælp
Fra : alan57
Vist : 597 gange
200 point
Dato : 06-09-11 04:20

Jeg stemmer på rød blok, men nu er de begyndt med at der skal flere penge til bla: Africa.
Og jeg er ved at være rigtigt godt træt af den naive holdning der bliver lagt for dagen, det har været sådan siden jeg var dreng.
Grunden til dette sorte hul i Africa aldrig bliver stoppet er såment fordi at der kun er mad til et vist antal mennesker der nede og når de så begynder at sulte kommer verdenssamfundet og hjælper med mad.
Med den tåblige koncikvens til følge at der næste år vil være endnu flere munde at mætte og sådan bliver det ved igen og igen, ikke kun det men der kommer flere og flere mennesker til på vores jord.
Iøjeblikket er vi nu om ca 190 dage 7 milia:.
Der må og skal komme en beslutning om børnebegrænsning og det SKAL være nu, hvis vi vil have en jord vi og især dyrene skal være på.
Nu må det sku være nok.
alan57

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-09-11 07:32

Hvorfor stemmer du på rød blok så? Fordi du vil have betalingsring omkring Kbh? Eller fordi, du synes skatterne skal op? Eller hvad er årsagen?

Accepteret svar
Fra : Reset

Modtaget 200 point
Dato : 06-09-11 07:51

Fuldstændig enig.
Det faktum, at kloden uansvarligt bliver "beriget" med 80. millioner flere mennesker hvert år, har fået mig til at indse det umulige i, at hjælpe f.eks Afrikas Horn. Det er skruen uden ende.
Prøv, at tjekke linket nederst, og lær, at det er områderne syd for middelhavet, som står for befolkningstilvæksten. Det må de ligesom selv tage ansvaret for.

http://www.google.dk/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=sp_pop_grow&tdim=true&dl=da&hl=da&q=befolkningstilv%C3%A6kst+verden#ctype=l&strail=false&nselm=h&met_y=sp_pop_grow&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=country&ifdim=country&tdim=true&hl=da&dl=da

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 06-09-11 07:57

Tak for svaret Reset.

Kommentar
Fra : nord47

Dato : 06-09-11 08:03

Citat
Og jeg er ved at være rigtigt godt træt af den naive holdning der bliver lagt for dagen, det har været sådan siden jeg var dreng

Trøst dig med,du kan hjælpe andre i nød

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 06-09-11 08:31

vi har faktisk ressourcer nok til at ingen mennesker på jorden behøver at gå sultne i seng.

spørgsmålet er bare om der er politisk vilje.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 06-09-11 09:06

Citat
vi har faktisk ressourcer nok til at ingen mennesker på jorden behøver at gå sultne i seng.

Det er muligt, jeg kender ikke tallene.
Men mener du så, at evt. overskyende fødevarer skal sendes til u-landene, med endnu mere overbefolkning til følge?