/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
TV program uden reklamer
Fra : svendgiversen
Vist : 681 gange
61 point
Dato : 05-09-11 21:24

Noget der irriterer mig...

Jeg så i vor lolale avis at der var regionale nyheder klokken 19.30,
så jeg åbnede mit TV og måtte vente over 5 minutter før reklamerne sluttede.

Senere så jeg i TV oversigten på TV2 Sport at der kom golf live klokken 21,
så jeg tændte igen og måtte vente over 16 minutter før de dødsyge reklamer sluttede
og jeg kunne se golf.

Hvorfor finder vi os i dette, hvis det var en tog eller bus plan ville vi jo omgående protestere?
Vi kan jo fravælge reklamer i vor postkasse, men tilsyneladede ikke på TV.

Er der noget sted hvor der findes TV programmer,
der viser hvornår de rene TV programmer kommer, før/efter/exclusiv reklamerne??

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-09-11 21:28

godt ?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-09-11 21:43

Du kan sagtens fravælge reklamerne, men så må du også være indstillet på, at du enten skal betale ne hel del mere for at se golf, eller at det slet ikke kan lade sig gøre.

Forstå nu, at reklamer er en måde at finansiere udsendelserne på så brugerbetalingen kan holdes lidt nede.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 61 point
Dato : 06-09-11 06:10

Citat
Hvorfor finder vi os i dette

Såre simpelt....

Vil "vi" ikke finde os i reklamefinancieret TV så har "vi" kun DR-kanaler at vælge mellem

man er jo IKKE tvunget til at kigge på reklamerne....

Citat
Er der noget sted hvor der findes TV programmer,
der viser hvornår de rene TV programmer kommer

Nej - og hvis der gjorde ville disse også være fyldt med reklamer... Hvem skulle ellers betale..

Rent teknisk kan mange "optagere" sortere reklamer fra, men det vil IKKE fungere i en programoversigt.....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 06-09-11 08:59

Den 12. januar 2012 vil du ikke kunne se det program - med mindre du betaler 400 kr. eller mere årligt, så med hensyn til reklamerne vil det være ovre.

Da DR1 og TV" slås om seertallene", bliver det spændende at se, hvor mange der ikke vil betale for at se reklamer og genudsendelser!

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 06-09-11 09:41

Jeg kan rigtig godt forstå din irritation, men vi har valgt den positive tilgang til reklamerne. Vi ser ofte TV3 eller TV3+ og der bliver udsendelserne jo afbrudt i tide og utide af reklamespots. Det er så der, vi sætter kaffen over, smører en mellemmad eller skræller gulerødder, smører madpakke, går på toilettet, børster tænder, sætter vaskemaskinen eller opvaskemaskinen igang. Det passer mig fint med disse små pauser, hvor vi lige kan foretage os noget andet.
Ind imellem lejer vi film, og så skal den alligevel stoppes, fordi én af os skal ét eller andet.
Så længe de ikke holder pause midt i Nyhederne, så er jeg tilfreds.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-09-11 12:43

Tak for svaret refi.