/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Kan ikke sende filer over ICQ med TDC br~
Fra : Predator
Vist : 618 gange
40 point
Dato : 22-11-01 00:09

Jeg bruger min ICQ meget! Ja sådan da...for efter jeg har fået bredbånd fra TDC har jeg problemer med at sende/modtage filer (det kan faktisk ikke lade sig gøre) og kan heller ikke etablere direkte forbindelse med andre ICQ brugere som anvender ICQ's nye filesharingsystem.
Er der en klog, som kan fortælle mig hvordan jeg skal sætte min ICQ op? Anden info som du måske kan bruge, er at jeg har en Zonealarm firewall (hvor jeg har givet ICQ serverrettigheder) og kører med W2K. Har statisk IP, men sat op til DHCP, dvs. jeg får bare den samme IP tildelt fast hele tiden. Ved i øvrigt ikke rigtigt hvorfor TDC har valgt den løsning, men det har da virket ind til videre...undtagen når deres DHCP-server går ned og man skal vente 5 dage på at få resat den port man sidder på...:(

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 00:24

Hej Predator
Jeg har ikke et svar til dig,---jeg vil bare fortælle dig, at jeg har akkurat samme problem---med TDC og deres Bredbånd.
Der kommer som regel den besked ,-"at der kan ikke skabes direkte forbindelse til brugeren" ---!! Dette er også sket med programmet Netmeeting,---kan ikke sende eller få tilsendt filer. Jeg har også Zonealarm,--men selvom jeg har prøvet at have den afinstalleret,-så retter det ikke op på noget !!! Har tænkt på om TDC bruger en form for Firewall,---vi to er bestemt ikke de eneste som oplever denne blokering.

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 22-11-01 00:27

Jeg vil bare lige sige at vi der er på det der hedder esenettet i Esbjerg før i tiden var sat op med de samme ip adresser-med det resultat at så kunne vi ikke sende filer til hinanden-hverken i ICQ eller messenger,men nu har vi fået det lavet om,så vi har tilfældige adresser,og nu går det helt fint med at sende og modtage filer.
sålænge TDC har tildelt dig fast ip,så kan det ikke lade sig gører-da der er mange andre der kører med de samme ip nr
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-11-01 00:37

Tillæg
kan lige sige vi alle have den samme
ip-adresse
subnet mask
default gateway
dns server
det eneste der ikke var ens var selfølgelig kundenummer og password
men heldigvis har vi fået det lavet om nu
Brian

Kommentar
Fra : Predator

Dato : 22-11-01 00:39

Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal tro, da jeg kender andre der kører med bredbånd, dog uden problemer med ICQ. Og som jeg forstår det ret, som du forklarer, har jeg altså ikke min egen faste ip, men kun en jeg deler med andre?!? Nja, måske er det kun mig, men jeg synes ikke rigtigt den holder. Der må være en anden forklaring. Men hvis andre kan påvise din påstand (TDC kan næppe, du ved...supporten...;)) så vil jeg da kraftigt overveje at gå over til at køre ren DHCP.

Kommentar
Fra : Predator

Dato : 22-11-01 00:42

DVS statisk IP og ud på nette gennem NAT?!? Nåede lige akkurat at smide mit indlæg, efter dig:)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 00:44

Kommentar ,--jammen det kan vi da lige få efterprøvet nu
Mine IP er :80.62.12.233
Hvad siger dine Predator ??????

Parkenss

Kommentar
Fra : Predator

Dato : 22-11-01 00:45

>Jeg har ikke et svar til dig,---jeg vil bare fortælle dig, at jeg har akkurat samme problem---med TDC og deres Bredbånd.
>Der kommer som regel den besked ,-"at der kan ikke skabes direkte forbindelse til brugeren" ---!! Dette er også sket >med programmet Netmeeting,---kan ikke sende eller få tilsendt filer. Jeg har også Zonealarm,--men selvom jeg har >prøvet at have den afinstalleret,-så retter det ikke op på noget !!! Har tænkt på om TDC bruger en form for Firewall,--->vi to er bestemt ikke de eneste som oplever denne blokering.

Jeg håber vi får et svar hurtigt...:)
Lyder mere som om der er nogle porte der ikke er åbne. Men det er jo TDC, så dem skal man sikkert betale for at få åbnet...

Kommentar
Fra : Predator

Dato : 22-11-01 00:47

Kommentar ,--jammen det kan vi da lige få efterprøvet nu
Mine IP er :80.62.12.233
Hvad siger dine Predator ??????

Vil ikke gerne af med min IP, men mit ICQ nr er 28179945

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 22-11-01 00:54

Ja,---men det er der såmænd ikke noget farligt i,--Gud og hver mand kan idag finde en andens IP uden prob. Men ok.
Min ICQ er :57490667

Parkens

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-11-01 01:29

Til Predator
det vi have først og som gav os proplemer var Private dynamiske IP adresser her kan du se fordele og ulemper
Fordele:Giver adgang til at benytte de mange tilgængelige muligheder på Internettet.
På grund af NAT funktionen giver det god sikkerhed mod hacking, firewall funktion
Ulemper: Meget vanskelig at benytte til hjemmearbejdsplads.
Pga NAT funktionen problemer ved benyttelsen til spil.
Giver begrænsninger til nogle af Internettets funktioner
Det vi kører med nu er dynamiske offenlige ip adresser:
Fordele
Giver adgang til at benytte de fleste tilgængelige muligheder på Internettet.
Giver direkte forbindelse til Internettet uden nogen form for adressetransformation.
Giver mulighed for et oprette hjemmearbejdspladser, når man samtidig benytter kabelmodemets MAC adresse til genkendelse.
Ulemper
Man er meget udsat for hacking, hvis man ikke beskytter sin installation.
Man skal selv etablere en form for firewall, hvilket kan være bekosteligt.
Det kan være problemfyldt at erhverve sig en offentlig statisk adresse.

Ved en dynamisk IP adresse forstås følgende:
Første gang kabelmodemet og pcèn bliver tændt og godkendt på nettet, tildeles man en dynamisk offentlig IP adresse. Denne er synlig, og man beholder den så længe både modem og pc er tændt. Når enten modem eller pcén slukkes, fratages man den tildelte adresse. Næste gang, der tændes for begge dele, tildeles man en ny dynamisk offentlig IP adresse. Dog undersøges det, om den tidligere tildelte er ledig. Er det tilfældet, får man den samme igen.

Jeg kan lige sige til slut at det er først nu efter 2år debat mellen tdc og forsyningen i Esbjerg vi endelig har fået det lavet om til dynamisk IP adresse
-og nu kan vi som sagt både bruge messenger og ICQ til at modtage og sende filer med
MVH Brian

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 22-11-01 09:49

Pred, du har ikke en router på det TDC bredbånd? Hvis det har en router som ADSL har (ved jeg ikke om det har) så kan routeren jo agere firewall og holde porte lukkede så du ikke kan sende filer. Så skal der bare åbnes for de porte ICQ bruger til at sende filer over.

Kommentar
Fra : Predator

Dato : 23-11-01 00:55

>Pred, du har ikke en router på det TDC bredbånd? Hvis det har en router som ADSL har (ved jeg ikke om det har) så >kan routeren jo agere firewall og holde porte lukkede så du ikke kan sende filer. Så skal der bare åbnes for de porte ICQ >bruger til at sende filer over.

Hej Harlekin.
Nej, jeg har desværre ikke en router, men et ADSL-modem, og der skulle så vidt jeg ved ikke være mulighed for at spærre porte i det...men jeg vil gerne have en :)

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 23-11-01 08:15

det har intet med ip adresser at gøre da du har din egen ip, det briani snakker om, var en "brøler" der blev lavet på esenettet(eller hvad det nu hedder) de havde kun 1 eller 2 ip´er til alle de brugere, derfor var der ikke nogen bruger der havde mulighed for at smide en server op af nogen art(http/ftp)osv osv.
men sådan er det jo når man ikke vil betale det det koster

med hensyn til dit problem, så ER det et port problem, der er ikke åbnet for den port der skal sende/modtage filer, dette kan laves, for det første, sluk den firewall, da den er værdiløs(næsten) den er mere til bøvl end til gavn, er min mening, anyway, prøv at lukke helt ned for denog se om det hjælper, ellers findes der en side der kan configge dit modem gennem nogle CGI scripts, men den vil jeg helst ikke give da TDC bliver temelig hysterisk hvis de finder ud af det(LÆS: kræver erstatning når man afleverer det igen, bitter erfaring).
men vend lige tilbage hvis ikke det hjælper at slå den firewall fra, for så kan du da få siden(PÅ EGET ANSVAR)

med venlig Hilsen
Johnny Hagstrøm
sonofsun@anarki.dk

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-11-01 09:38

til Sonofsun
vi have som tidliger nævnt kun en ip adresse-men os brugere kunne stadigvæk lave en hjemmeside og bruge den-der var kun proplemer som før nævnt med messenger og ICQ vi kunne godt bruge programmerne,men ikke til at sende og modtage filer med-det var ikke os brugere der ikke ville betale,men derimod Esbjerg Kommune,som lovede lige fra starten noget som vi først har fået nu
Hvorfor kan det vi oplevede ikke være det samme som Predators proplem.da han jo netop også har skiftet til en fast IP adresse,det har han jo ikke haft før-og før han fik det,virkede det,jeg skal ikke sidde her og gøre mig klog på noget jeg ikke har så meget forstand,jeg oplyser kun hvad vi have af proplemer i Esbjerg
Et råd her til sidst til Predator,prøv at ringe til TDC,det nummer jeg bruger er 80804021
MVH Brian

Kommentar
Fra : Predator

Dato : 23-11-01 23:51

Hej sonofsun.
Med fare for at lyde arrogant, så er jeg godt klar over at en software firewall ikke en bjælde værd, men når jeg nu ingen router har, er den da god nok til at holde amatørhackere ude...:)
Men jeg har prøvet at fjerne den, så det er nu ikke der problemet er. Jeg er osse selv sikker på at det er et portproblem, så hvis vi kunne finde ud af noget med den side med de scripts på, så kan jeg da lukke op selv. Og TDC? Tja, når de ikke kan sørge for at de rigtige porte er åbne, må de selv æde den! Gad vide om de er klar over hvor mange der har ICQ?!? :)

Kommentar
Fra : TaXX2

Dato : 02-12-01 18:57

jeg tror det er din firewall som følger med til TDC adsl en af mine venner har lige slettet sin firewall der følgte med for din har værken kunne sende eller modtage og ICQ eller IRC. tjek det lige IK cya

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-12-01 12:43

Det er ganske simpelt fordi at han har sagt nej i hele
installationswizarden, og bloks lyder også til at være slået til...

Virker fortræffeligt
"TaXX2" <TaXX2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:XRtO7.41$9p.8247@news010.worldonline.dk...
> jeg tror det er din firewall som følger med til TDC adsl en af mine
> venner har lige slettet sin firewall der følgte med for din har værken
> kunne sende eller modtage og ICQ eller IRC. tjek det lige IK cyadenstående
den er vældig nyttig til nye
> brugere
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : hybens

Dato : 04-05-02 13:13

Kan bare sige at jeg bruger tdc bredbånd men router og zonealarm, og jag har ingen prob med at sende og modtage filer fra mine venner, så det er en opsætning på din maskine der fejler har du router eller kører du uden