/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Else Marie Thurum
Fra : agerlund
Vist : 602 gange
70 point
Dato : 21-05-03 19:17

Jeg søger Else Marie Thurum. født 28-1-1801 i københavn, men jeg har ikke fundet hende født.hun skulle dø 15-11-1873 København Frelsers arbejderhus, men ikke fundet hende begravet.
I 1805 er hun plejebarn i Store Torvegade og får understøttelse af Kbh.s fattigkasse.
Her var der en anmærkning om at faderen skulle være sømand Niels Thurum og moderen tjenestepige Marie Elisabeth Petersen.
i 1808 er hun hos moderen.
i 1818 står der begge forældre er døde.
i 1869 er hun almisselem og tilståes en plads i Frelsers arbejderhus Prinsessegade 7.
Ifølge Hvidbøger på landsarkivet står der lem på Frelsers arbejderhus er ød 15-11-1873.

Hvordan kommer jeg videre.
Med venlig hilsen
Grete Skatka

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-05-03 19:31

Fundet på FS.om det er din ane veD jeg ikke, men en mulighed.
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

ELSE MARIE THURUM
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: CHRISTIAN PETER HAYLUND Family
Marriage: 04 MAY 1842 Horsholm, Frederiksborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
No source information is available.

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 21-05-03 19:39

Hej Senta.
Jo det er hende og hendes mand.
Jeg burde have skrevet at, jeg har fundet hende gift.
Men tak for forslaget.
hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-05-03 20:00

Jeg vil prøve at se lidt på CHRISTIAN PETER HAYLUND Family på FS. der er henvisning til Folkekirken,muligheden far at finde oplysninger om ELSE MARIE THURUM i forbindelse med manden CHRISTIAN PETER HAYLUND er tilstede.
held og lykke
Senta

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 21-05-03 20:09

Hej Senta.
Tak skal du have.
Jeg har samlet alt op omkring hendes mand som hed Høylund
Hilsen Grete Skatka

Annuller spørgsmålet
Fra : agerlund

Dato : 13-12-06 10:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål