/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Reglerne for kandu
Fra : Nyx-x
Vist : 493 gange
10 point
Dato : 04-09-11 00:27

Jeg synte spå et tidspunkt jeg læste reglerne for brug af kandu. Men jeg kan ikke finde dem.
Er det kun når man opretter sig man kan læse dem?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-09-11 00:47

Du kan læse om Kandu i rubrikkerne til venstre under Brugerservice

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 04-09-11 07:10

Synes det var et godt svar "webm", tillykke med de tildelte point, for der kan vist ikke være andre svar på det spørgsmål.....

MVH@ns

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 10 point
Dato : 04-09-11 07:31
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-11 08:04

det er en flok halvhjerner efterhånden på kandu

Kommentar
Fra : webm

Dato : 04-09-11 09:21

Citat
det er en flok halvhjerner efterhånden på kandu

Teil du behøver da ikke præsentere dig, vi kender dig jo i forvejen...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-11 09:30

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-09-11 17:55

Citat
Korrekt brug af forum.

Det forventes at brugerne kender til basal net-etikette
og tilstræber sig at skrive saglige, indholdsrige indlæg med relevans for trådens emne.
Brug af "1337-sprog" er ikke velset. Det er barnligt og belastende at se på.
Korte svar som nice, cool, LOL, OMG osv. Kan være okay til tider,
- men tegner der sig et mønster, hvor samme bruger ikke evner at skrive andet end disse "fyldindlæg",
vil det få konsekvenser.

Når emnet har været oppe tidligere.
Det hænder regelmæssigt at et emne eller spørgsmål har været oppe og vende tidligere.
Dette kunne givetvis være undgået, hvis ophavsmanden til tråden havde benyttet søgefunktionen.
Men derfor er det ikke nødvendig at andre forumbrugere gør opmærksom på det i hånlige vendinger.
Post et link til en tidligere tråd eller forlad tråden.

Der findes ikke dumme spørgsmål.
Ligegyldigt hvor indlysende et spørgsmål kan være i dine øjne, har ophavsmanden til tråden lov til at spørge.
Noget der er simpelt for dig kan nemt være kompliceret for en anden.
Ved direkte tåbelige emner og spørgsmål skal crewet nok tage stilling til trådens berretigelse.

Link ikke kun til Søgemaskiner.
Undgå korte svar såsom "Søg på Google!" og lignende der hverken hjælper eller biddrager til spørgsmålet.
Det sidestilles med spam og vi gider ikke se på det.
Det er meget ubehageligt for nye brugere at få et sådan svar smidt i hovedet.
Mange brugere skelner ikke mellem nye tilkommende brugere og brugere som har været på i længere tid.
Søg eventuelt selv på Google og post dine resultater i tråden.
Kort sagt, - behandl andre som du selv gerne vil behandles

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-09-11 18:04

Citat
det er en flok halvhjerner efterhånden på kandu

det tror da pokker,... dine ligegyldige, flabede og ubehøvlede kommentarer,...
får dannede mennesker til at flygte over på EZZ........

om ikke så længe sidder du alene her på kandu.dk
så kan du omdøbe det til - Tiels-Brok.dk ...

Kommentar
Fra : HansELund

Dato : 05-09-11 18:11

Hvor har du ret EA_HS.....

MVH@ns

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 25-09-11 21:21

Tak for svaret Klaudi.

Jeg måtte bare læse denne sætning igen.
"så skulle du have set det vores advokater skrev allerførst, vi var nødt til at minde dem om at menneskeligt tortur og offering ikke var tilladt i Danmark, er du sindssyg de blev skuffet."

Sort humor er OK.