/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk klikker
Fra : nomore
Vist : 619 gange
31 point
Dato : 03-09-11 21:02

Den starter fint op = roterer (sikkert i sin egen grav)
klikker lidt (som de altid gør) og hvis, den havde højtalere = siget et enkelt BIB...
og begynder bagfra/ forfra - i en uendelighed.
Den kan se´s alle steder, men jeg kan ikke komme ind på den.
Hvad jeg heller ikke har brug for!!!

ER DEN FÆRDIG..

Første gang jeg har prøvet det, og den er ikke særlig gammel/ slidt
men uden garanti..

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 03-09-11 21:35

er du sikker på den er formateret i et "læseligt" format?
altså som nyt drev m.v.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-09-11 21:38

Citat
er du sikker på den er formateret i et "læseligt" format?
altså som nyt drev m.v.

Den kan se´s men ikke læse´s = altså heller ikke formateres
Den står bare og træder vande?
Om den er på usb eller direkte i pc, gør inegen forskel

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 31 point
Dato : 03-09-11 22:23

Citat
Den kan se´s alle steder, men jeg kan ikke komme ind på den.
Hvad jeg heller ikke har brug for!!!

Hvis der ikke er noget på den der skal bruges så giv den en enkeltbillet til Las Containos

Jeg havde også engang en der klikkede og speede op/ned hvorefter jeg så forærede den til en ven, han havde ikke problemer hvilket så vil sige at kablet var defekt eller ikke sad rigtigt.

Man kan ikke generalisere en levetid, nogle holder kun i få år, det er mest på bærbare, men jeg har da en der har snurret lystigt i 11 år.

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 03-09-11 22:37

Øhh...
Citat
Las Containos

Hvor ligger den/ t henne.

Giver den´´ lige et sidste forsøg, på en anden pc.
Men tvivler på jeg kommer igennem til den..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-09-11 14:12

Man må ikke åbne en haddisk på grund af støv ol.
Men når den alligevel skal ud - så luk den op sæt den til med UDSB
Skub lidt til armen, og er du heldig som jeg engang var...........................så kan den læses.

Ps.
Det hedder Los Containos og ligger mellem småt brændbart og papkassen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-09-11 11:45

Eyvind - meget dårligt forslag !!
Diske der klikker under opstart har som regel fejl i den firmware der står på disken.
De kan reddes, med de rette remedier, og det er IKKE at lukke dem op udenfor et clean-room/bench

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-09-11 16:37

Ok Jens T - men Nomore sagde jo udtrykkeligt at han ville smide den væk...................og så er det vel ligemeget med hvor den åbnes, og som sagt har jeg prøvet det med held.

Ps. Harddisken fik et Los op i Containeren, efter at data var reddet ud.