/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Player fuld skærm - nej
Fra : nomore
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 03-09-11 20:55

Har media player en funktion? der forhinder en vis´ billed (FILM) størrelse i at blive vist?

Den kan afspille ALT__ men lige billed størrelsen 720x576
nægter MS PRO at afspille i fuld størrelse.
Og jeg har prøvet på flere maskiner, men ingen, vil spille med mig.

Dog har jeg nogle ældre klip i samme format, som den sagtens kan klare = mærkeligt
ALLE film er XVID og samme kodning.

Skal lige nævne, at der ikke er problemer med størrelsen 1980x1020
eller som skrevet alle andre størrelser/ eller filtyper.
Smider jeg filmen gennem Classic Player, er der ingen problemer,
men på den ene maskine = den det skal vises på, har jeg ikke de store
muligheder for at navigere, eller kunne jeg bare bruge NUM8 osv og få det billede jeg vil have

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-09-11 21:40

Skal lige nævne at DVD også kan vises i fuld skærm.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-09-11 01:39

Man kan kun vise i fuld skærm uden forvrængning hvis billedet opløsning (pixelværdierne) svarer til skærmens sideforhold.
576 x 720 er jo næsten kvadratisk , det kan kun ved beskæring vises på en bredformatskærm. Den slags nægter visse systemer.

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 50 point
Dato : 04-09-11 08:15

Læser lige med hilsen Steen.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 19:34

Citat
Dog har jeg nogle ældre klip i samme format, som den sagtens kan klare = mærkeligt
ALLE film er XVID og samme kodning.

Citat
576 x 720 er jo næsten kvadratisk

Citat
men lige billed størrelsen 720x576
nægter MS PRO at afspille i fuld størrelse.

Øh....
DIN FORSKEL kan jeg sagtens forstå.......

Men ældre klip´s i samme størrelse og format, kan den som skrevet spille
men ikke et nyt = rip eller hvad du vil kalde det
Og hvorfor kan den afspille HD + 1020p, samt dvd uden besvær.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-09-11 19:40

NB:
Jeg har en opløsning på henholdsvis 1020x768 = 18* og 1980x1020 = 42*
men på ingen af de maskiner kan jeg få vist FULD SKÆRM
=
med de oplysninger jeg har givet,
ældre klip i samme format, som den sagtens kan klare
heller ikke ved at ændre maskinens indstillinger.
Og det er SG_ da mærkeligt at samme problem SKAL være på begge maskiner

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-09-11 14:22

Har ikke fundet løsningen endnu, men denne lille player viser
filmen i fuld skærm, samt den afspiller dvd.
SMPlayer
http://smplayer.sourceforge.net/

Godkendelse af svar
Fra : nomore

Dato : 21-09-11 20:54

Tak for svaret stone47.
Siden ingen har svaret siden sidst....
,