/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Live mail kan der være flere på
Fra : EiHaBr
Vist : 1943 gange
100 point
Dato : 03-09-11 13:06

Hej
Kender nogen windows live mail så meget at i ved om der kan være flere computere på samme live mail ID, eller skal man have hver sin ID og Live mail adresse.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 03-09-11 15:19

Live mail ligger ikke på computeren men på nettet, så du kan have alle de computere på mail som du har lyst til. Du kan også lige som ved Facebook forblive online så din computer ved start af live-program er på med det samme. Desuden får du foræret 25 GB til backup.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-09-11 18:36

Du kan godt koble op på den samme Live ID fra flere computere på en gang, du skal lige indstille i din konto så flerbrugere bliver tillladt, bruger du Live Messenger fra din Live ID så bliver du koblet af det første sted når du åbner Messenger på en anden computer, men ikke på selve Live kontoen der kan du godt være på for eksempel SkyDrive med de gratis 25 GB fra flere computere på en gang:
http://www.officetips.dk/?p=2078

Accepteret svar
Fra : nielsjs

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-11 21:42

Windows live mail ligger da på ens egen computter eller hva`
og ja man kan have den installeret på flere computtere også med de samme kontoer og flere kontoer hos andre mailudbydere
og med den samme live id

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 03-09-11 23:36

Ja okay nielsjs.
Jeg kan ikke hel se hvordan det virker, der er mange ting og det er lidt omfattende.
Da jeg fik min program installeret på min bærbare fik vi det lavet sådan at den kun downloader kopier af mail, og min stationære maskine henter orginal mail hjem, så går der ikke kludder i det og jeg er sikker på alle mails altid er på min stationære. Jeg kan bare ikke huske hvordan vi fik det vinget af.
min gl. stationære har jeg XP og Outlook Express på.

Jeg har lovet at hjælpe en der skal have alle mails på 2 bærbare og skal kunne bruge begge uafhængig med 3 forskellige mail adresser og mails fra og til alle 3 adresser.

Og til Grow -jo Live mail ligger på maskinen, det er en del af programpakken Windows Live essentials, der også indeholder flere programmer bl. a. også Windows Photo Gallery.
Men det er da muligt du kun bruger hotmail fra pakken, måske, mener jeg.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 04-09-11 08:33

Den er god nok. Hav en stationær som henter mails. Hvis du ønsker at hente til en anden også så hent en kopi og lad originalen ligge på serveren. Men hvis den stationære har hentet dem først er der jo ikke noget at hente for den baerbare. Er dette ikke godt nok, så brug et webmail som bare viser mails og lader dem ligge på serveren på begge maskiner. Dette betyder at din mailsbox vil vokse og kræver mere plads. Nu kommer så problemet har du flere mails addresser, hos flere udbydere som du henter fra. Har disse udbydere så lagt en webmail på serveren, er det den samme som den anden udbyder. Vedlige hold af et addresse kartotek er ikke let.
Håber dette klarer tingene lidt og ikke forvirrer.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 05-09-11 17:19

Windows Live mail, er god til at styre mange mail adresser, den har også kalender med flere farver, så den er der også flere i familien der kan bruge.

Og til Stone47 - det er således at vi her i huset næsten altid åbner den bærbare først, så det giver ikke nogen problem med hvor de ligger. Det samme ville jo kunne ske hvis man har børn med en bærbar.

Jeg mangle bare at prøve af om flere kan bruge samme live ID samtidig, jeg er heller ikke helt sikker på, om man kan oprette live mail ID og bruge systemet, uden at oprette en mail adresse, altså en Live mail adresse.

I værste fald er det ingen problem at oprette en Live ID hver, og hver en live mail adresse og hente hinandens mails, men det burde ikke være nødvendigt.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-02-12 20:02

Jeg ved snart ikke hvem der skal have point, men det var nogle gode nyttige svar i flere af dem,
jeg må jo have den afsluttes så nielssj, får point, tak til alle for jeres velvillige deltagelse.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 04-02-12 20:04

Tak for svaret nielsjs.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 05-02-12 00:13

selv tak