/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Billig forsikring til unge bilist
Fra : aaen2509
Vist : 983 gange
15 point
Dato : 03-09-11 12:08

Hej alle ville lige hører om der er nogle af jeg der kender til en BILLIG forsikring til bil som ung
person vi snakker om er 20 år gammel og uden skade i 1 år
håber der er nogle der kan hjælpe

lige for tiden giver han og jeg 12,000 kr om året ca

MvH Aaen2509

Kommentar
Fra : aaen2509

Dato : 03-09-11 12:09

Ps ved jeg har lagt under forkert gruppe :D

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-09-11 12:13

http://www.gf-forsikring.dk/
Tvivler på du noget billigere.
Medmindre du køber bil - med forsikring oven i købet

Kommentar
Fra : aaen2509

Dato : 03-09-11 12:15

gf har vi se pris på til 8000 kr ca

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-09-11 12:22

Hvis du er ældre, og bilen før 1980?
kan du får den forsikret som veteran eller klassik og så er prisen nede under 500.- om året

http://bilforsikringunge.internetartikler.dk/
http://www.gf-forsikring.dk/Ny-kunde/Koretojer/Veterankoretojer.aspx

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 03-09-11 15:21

det er billigr da de andre steder tager over 20.000 kr.
Det er også rimeligt, da mange unge mennesker kører som død og helved.

vic200

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-11 20:14

Jeg ved ikke hvor meget præmien er, efter man har taget kurset - Respekt for fart - men den bliver nedsat

http://www.respekt.dk/?pid=16,30,54&

Kommentar
Fra : webm

Dato : 03-09-11 22:34

ALKA er i hvert fald billig hvis man tager det ovennævnte kursus:

Forsikringstilbud

Når du har gennemført kurset Respekt for Fart vil du have mulighed for, at opnå reduceret præmie på din bilforsikring hos flere forsikringsselskaber. Ring selv til dit forsikringsselskab og hør nærmere.

Det er vores håb i Respekt for Fart, at alle forsikringsselskaber med tiden vil vise samfundssind og belønne kursusdeltagere med en reducering på forsikringspræmien efter på vores kursus, at have deltaget aktivt for trafiksikkerheden skyld.

Baseret på tal fra ALKA forsikring vil der kunne spares 2 mia samfundskroner og vigtigst af alt 50 unge dræbte hvert år hvis alle bakkede op om vores forebyggelseskursus.

Accepteret svar
Fra : nosunshine5

Modtaget 15 point
Dato : 04-09-11 00:19

Du kan gøre som jeg. Ringe rundt.

Nogen gange hvis man samler(altså hvis du har behov for det) ens forsikringer. Kan de blive billigere.
Jeg oprettede en fuldtidsforsikring samtidig med en bilforsikring. Da de to,og min indboforsikring gjor det kunne betale sig.

Og sjovt nok kunne Alka slet ikke være med den gang. Men det kan have ændret sig mange gang siden. Det billigste og Alka havde 4000,- årligt til forskel.

Bonusinfo
NB en fuldtidsforsikring dækker ogå
når man er på kursus/efteruddannelse. Hvilket der er ret få andre forsikringer der gør. Specelt hvis man ikke er der som en del af sit job. Men er arbejdsløs.
Modsat en fritidsulykkedsforsikring,der kun dækker i fritiden.

Godkendelse af svar
Fra : aaen2509

Dato : 04-09-11 23:48

Tak for svaret nosunshine5.