/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
vand under gulvklinker
Fra : janjuul
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 03-09-11 08:39

Hej
Vi har købt hus, hvor der i tilstandsraporten stod revne i fuge i vådrum, med chance for vandindtrængning... der var vand under klinker ved overtagelse....men der er nok ikke noget at komme efter ved forsikringen.
Så er spørgsmålet ....hvad gør vi? der ligger elvarme i gulvet så det er ikke lige til

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 03-09-11 08:43

Er det ikke det man har en ejerskifteforsikring til hvis der dukker noget uventet op :)
lidt vand er ikke det samme som at soppe, hør dem af hvad du skal gøre :)
håber det bliver løst til din fordel, det er noget møj. Der skulle have været en kraftig nedslag i prisen så.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-09-11 08:56

du fjerner de gamle klinker og lægger en membran ud. og så en gang nye klinker som skal fuges ordentligt. så burde porblemet være løst.

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 03-09-11 08:58

Forhold beskrevet i tilstandsraporten er ikke dækket at ejerskifteforsikring.....den er efter min mening spild af penge !!!

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 03-09-11 09:00

obs: hvad med elvarme...er der ikke fare for at splitte det ad ?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-11 12:10

Når der er elvarme i gulvet, så tænd for den. Så vil det tørre ud. Når det er sket, så få lavet de fuger.
Hvis du har købt huset med den rapport, vil jeg umiddelbart tro, det indgår i prisfastsættelsen, så uden at vide en pind om jura vil jeg gætte på, at du ikke kan vinde en sag om det.
vh
pbp

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 03-09-11 12:27

Det afhænge af hvorlangt ned du skal for at fikse gulvet for hvis det er lagt ud i varmenet ligger det lige under fliserner og så er der nok ikke så meget at gøre........ men hvis det er et kabel ligger det nede i slidlaget vil jeg tro, det er den måde jeg selv har lavet gulvarme i adskellige huse, for så er der ca. 5cm slidlag over kablet .........men der er jo mange meninger og måder at lave sådan noget ........

Bassebo...

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 05-09-11 09:59

jeg har haft en til at tjeke vandrør....ingen utæthed
som pbp skriver, vil jeg nok prøve at se, om det kan udtøres og fuges om.
Så må man bare håbe, det ikke er trængt ned i fundament eller op i væg.

Mvh.Jan

Godkendelse af svar
Fra : janjuul

Dato : 21-09-11 09:29

Tak for svaret pbp_et.
vi tør ikke, med fare for at hive elvarmen itu, optage klinker. så vi prøver nok at udtøre det, og omfuge.