/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvad er nu det.
Fra : Keldd
Vist : 1103 gange
200 point
Dato : 01-09-11 14:08

Min Pgo T-Rex 110, har i de 8 sæsonner den har kørt, været et godt bekendskab.
Men så startede balladen,cylinder og stempel blev revet,nå, det var til at skifte, men jeg kunne ikke finde fejlen (dette er for 2000km siden) siden har den revet eet stempel til.
Selvfølgelig måtte det være oliepumpen troede jeg, men den virkede fint, nu kører den fint, med lidt ekstra olie i tanken, ved siden af det som pumpen docerer.
Så var det at der var een der fortalte mig, at en del værksteder havde mas med justering af
2 taktere for tiden, sammen med brændte stempler, og at dette skyldtes at man har tilsat benzinen
12% Biobrændstof.
Jeg følger rimeligt med i aviser, og TV, er det gået min næse forbi mon?Og hvorhen skal jeg sende mit erstatningskrav?
Sidste gang jeg gik istå, var på toppen af Farø broen, ikke ret spændene, vigesporet er 80cm
og jeg var jo nød til at trække, telefonen virkede ikke, fordi det blæste en hel flok pelikaner, og
langt de fleste biler dyttede som gale, de regnede jo med det var forbudt for en Scooter at være der i det hele taget.
Nå,men mon det er rigtigt, at der er kommet skadelige stoffer i benzinen, så skal de altså passe lidt på, dem der på valg for tiden.
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-09-11 15:18

Så vidt jeg ved er der fra Juli 2010, 5 % bioethanol i alt den benzin man kan købe på danske tankstationer.

Har ikke hørt om 12 %.

De 5 % bioethanol svare så vidt jeg ved til det karburatorvæske man ellers ville bruge om vinteren.

Jeg har ikke læst om noget hvor de 5% bioethanol har fået skyldes for motorskader... endnu.

Prøv og check dit luftfilter og indsugning om alt sammen er tæt eller om der kan være suget sand ind eller noget.

Kan du tage nogle billeder af det ?

Accepteret svar
Fra : nomore

Modtaget 200 point
Dato : 01-09-11 15:58

Citat
Og hvorhen skal jeg sende mit erstatningskrav?

DET kan du godt opgive...

Eller_ hvis knallerten ikke kan køre på det, så er det nærmeste forhandleren
ikke et Benzinselskab, de gør som loven siger og ikke meget andet.

Jeg tvtivler på du brændt stempel pga af benzin, men snarere mangel på olie tilsætning
om oliepumpen ikke har virket efter hensigten kan ingen bebrejdes (kun under garanti)

At den river et stempel kan skyldes mange ting.

Citat
at en del værksteder havde mas med justering af
2 taktere for tiden

De kan alligevel ikke lave knallerter (ordentligt)

så ingen nyhed, men at kustere en 2 takts motor
skulle være noget af det nemmeste der findes.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-09-11 16:02

Citat
kommet skadelige stoffer i benzinen, så skal de altså passe lidt på, dem der på valg for tiden

Tror nærmere det er de meget gamle 4 takts motorere (dem der før i tiden kørte 98-99 oktan) der ikke lige kan klare at køre på fortyndet benzin, men der kan du købe Oktan bust, så de igen
kan klare at fise rundt i Danmark, har ikke hørt at en 2 takter skulle have samme problem

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 01-09-11 16:40

Var der knækkede stempelring / e ?

Jeg har været ude for at det øverste "øje" på plejlstangen , der hvor krydspinden til stemplet går igennem, var slidt oval. Det gjorde så at stemplet kunne vrikke sidelæns så en stempelring kunne få fat i en skyllekanal, den knækkede og lavede fæle ridser.....

Hvis det er problemet så er det en ny krumtap, lejer, pakninger m.m.

Mvh Finn

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-09-11 18:23

Scootergrisen o.a.
Hvis jeg ikke kan give Benzinen skylden, synes jeg det er svært at finde en anden fejl.
Alt er kigget efter, og jeg er gået over til Mozuls dyre superolie, måske var det Aldis den billige til
26kr.pr.l der gjorde at det gik galt, men lad os nu se hvad der sker.
Forresten har jeg overvejet den her sag:

www.ampelectro.com
En elektrisk scooter (kræver MC kort) 105km-t
og et optræk hvor alt andet står stille.
Hilsen Keld

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 01-09-11 18:28

Tak for svaret nomore.
Lad os prøve en elektrisk, næste gang der skal sparkes dæk.
Hilsen Keld

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-09-11 18:36

Citat
Jeg har været ude for at det øverste "øje" på plejlstangen

Det skulle ikke betyde det helt store, BARE der ikke er slør og og ned
normale plejstænger har altid et vist 'slip' / slør til siderne
ligesom du næsten kan vride stemplet sideværs, men det burde ikke have nogen betydning.
Men er der slør op og ned, så varer det ikke mange dage, før stemplet
bliver banket istykker, har prøvet DET 3 gange på en gammel Honda Amigo
GRUNDEN til det var for lidt olie - hver gang = olie slugende knallert.
Citat
Lad os prøve en elektrisk, næste gang der skal sparkes dæk

Pas på kort-slutninger _ SÅ

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-09-11 18:38

Citat
de regnede jo med det var forbudt for en Scooter at være der i det hele taget.

Var det ikke en MC...så burde DE da kunne se dig = eller også havde de
vist mere travlt end tilladt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-09-11 07:56

Nomore
Jojo, det var en MC, det kalder man en scooter der er over 50cm3, og den her PGO T Rex, er
110cm, det ses på nummerpladen.

Solen skinner i dag, ha' en go' weekend alle. Hilsen Keld