/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rengøring af aluzink tagrender før lim
Fra : billebie
Vist : 1199 gange
100 point
Dato : 31-08-11 22:01

Hej
Jeg skal i morgen sætte aluzink-tagrender op på huset. Tagrenderne skal limes.
Tagrenderne er fra Plastmo som foreskriver at bruge specielle wipes inden limning.
Jeg har ikke fået fat i disse og tømmerhandelen har dem ikke på lager.
Hvad kan man bruge som alternativ??

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-08-11 22:17
Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-08-11 23:56

Før enhver limning skal du rense af for støv og fedt. Jeg vil umiddelbart tro, at et stykke køkkenrulle med min. terpentin, acetone eller renset benzin giver den ønskede rengøring før limningen. Så behøver du ikke at spekulere på at lede højt og lavt efter de nævnte renseservietter med en eller anden slags rensevæske i.
vh
pbp

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-11 00:13

Hvis du vil have diverse garantier fra Plastmo, så skal du finde de produkter de anviser .....

ellers kan du glemme garantierne ....
måske skal du undersøge hvilke produkter du virkelig skal bruge, og lade være at springe over hvor gærdet er lavest ......
det kan i den sidste ende lønne sig at vente til næste week-end
Jeg håber du vælger den bedste løsning for dig .....................
og for firmaet !
god week-end
mvh
Bennymanden

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-09-11 00:14

ACETONE

Godkendelse af svar
Fra : billebie

Dato : 01-09-11 17:36

Tak for svaret bennymanden.