/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
endnu et om muslimer
Fra : 0alfen0
Vist : 3642 gange
100 point
Dato : 31-08-11 20:35

hej igen... her er lige et spørgsmål til deres påklædning.

jeg vil bare gerne finde ud af hvad for noget tøj de muslimske mænd går i og hvorfor?

på forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-11 20:37

jeg vil bare gerne finde ud af hvad for noget tøj de muslimske mænd går i og hvorfor?

Varmt tøj......

Fordi de ellers ville fryse

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-08-11 20:56

De går også i cowboybukser er bluse. I Saudi Arabien går de i hvide gevanter fordi det er for varmt at gå i sort jakkesæt.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 31-08-11 21:03

Sjovt nok er der ikke nogen dresskode når det kommer til mænd, det syntes jeg er synd når nu mænd har hjulpet kvinderne med deres.
alan57

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 31-08-11 21:04

Flot svaret refi....Har du ikke andet at lave end at fyre dine banaliteter af hvor som helst og når som hels? Du skulle som noget nyt prøve at svare på spørgsmålene.

Kommentar
Fra : 0alfen0

Dato : 31-08-11 21:07

jeg er helt enig med dulcona, jeg skriver her inde for at få et seriøst svar...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-11 21:26

Citat
jeg skriver her inde for at få et seriøst svar

Jamen så var det da godt at nogen kunne finde på at kommentere noget HELT ANDET

Citat
Har du ikke andet at lave

Jo - men det har du tilsyneladende ikke

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 31-08-11 22:11

Mandens Hijab:

•Alle muslimer, såvel mænd som kvinder, skal tildække sig selv og undgå afslørende klæder, der er designet til at fremhæve og forøge kroppens former og fysiske skønhed.
•Det er ikke tilladt for mænd at fremvise enhver del af kroppen mellem navlen og knæet.
•Det er ikke tilladt for mænd gå med hvilket som helst element af guld.
•Det er ikke tilladt for mænd at gå med natursilke, på nær i nogle specielle omstændigheder (henvend dig til din Mujtahid).

Allah (jwa) siger i Koranen:

”Sig til de troende mænd, at de skal sænke deres blikke (når de møder andres kvinder) og bevare deres dyd. Dette er renere for dem. Allah er sandelig vel vidende om, hvad de gør.”[1]

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 31-08-11 22:36

For mange muslimer er det en befrielse, at islam opererer med et sømmelighedsbegreb, der bl.a. giver sig udslag i, at der et langt stykke ad vejen er anvisninger for, hvordan både kvinder og mænd bør klæde sig. Klædedragten er netop med til at fremhæve, at man ønsker at leve i overensstemmelse med Allâhs vilje og ikke ønsker at udsætte hverken sig selv eller andre for at falde for fristelsen til at begå en uren handling enten i tanke eller ord. Der findes nogle retningslinjer for både kvinder og mænd, som mange følger (om end der ikke en entydig forståelse af hverken Koranen eller de skriftlige overleveringer, hadîth, med hensyn til påklædning).

Mænd
Koranen har formaninger til mændene om, at de bør vise blufærdighed: "Sig til de troende mænd, at de skal holde øjnene for sig selv og vogte over deres køn" (24,30), hvorfor det altså ikke blot er kvinder, der opfordres til at omgås det modsatte køn med anstændighed. Manden skal dække sig fra navlen til knæerne; hans tøj skal ikke være stramtsiddende; han må ikke bære tøj lavet af silke (måske fordi luksus og let tøj ikke passer til en mand), og han må ikke bære guld. Han opfordres til at have overskæg eller til at lade skægget gro (for at følge Muhammads eksempel), og han må ikke lade sig tatovere. Parfume anbefales.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-08-11 22:54

Så forstår jeg bedre de mange muslimer der dyrker fittness,
bagefter, når vi andre smider tøjet og går i brusebad, står de inde i brusekabinen med tøjet på.

Det fortalte min kone også at konerne/mødrene gjorde,
mens de unge, opvokset her, også bare smed tøjet inde i dame afdelingen.

Og så har man jo allerede kimen til interne familie stridigheder...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-11 00:51

Deres traditionelle påklædning varierer jo fra land til til land.

Længere tilbage blev skæg nævnt, man ser ikke mange med fuldskæg, men det er et forlangende for Talabans mænd når de bliver 18, ellers falder der straf........det er ikke bare Talabans kvinder der må underkaste sig den knaldhårde linie.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 01-09-11 06:26

Her er 38 sider med hvordan muslimer klæder sig:

http://muslimswearingthings.tumblr.com/

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-09-11 18:41

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-09-11 18:42

Overvejer du at skifte Religion?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-11 22:05

Nogen af dem går i helt almindelige bukser, hvilket du både kan se og læse om i linket her

http://blog.blazingangles.net/soapbox/2005/10/muslimer-synes-selv-de-lugter.html

Andre muslimske mænd, som åbenbart er meget mere troende end dem med de stramme bukser på billedet i linket, går enten i lang kjortel eller de specielle bukser med hængerøv nede mellem anklerne.....det har den simple forklaring, at Allah skal genfødes af en mand, og det dur jo ikke, hvis en mand pludselig var den udvalgte og Allah så ikke kunne komme ud fordi udgangen var spærret af et par stramme Wrangler

Annuller spørgsmålet
Fra : 0alfen0

Dato : 16-09-11 20:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål