/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
kan kommunen hjælpe os
Fra : SPID3R
Vist : 871 gange
100 point
Dato : 31-08-11 20:06

hej, vi er kommet helt galt afsted med vores økonomi, og har snakket med nogle venner som mener vi skal prøve at kontakte kommunen.

er det muligt for dem at hjælpe os?
hvad afdeling skal vi evt snakke med?

Kommentar
Fra : kartoffel88

Dato : 31-08-11 20:12

Vent lige 15 dage med at gå derned. Hvis rød blok vinder, så er der sikkert lidt mere hjælp at hente end der er lige nu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-11 20:17

Mener du en gældssanering, for så er det dommerkontoret..

Jeg tror kommunen vil henvise jer til jeres bank hvis det drejer sig om noget midlertidigt

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-08-11 20:42

hvis du har tag over hovedet og en indtægt, uanset størrelse, er der nok ikke megen hjælp at hente. så må du i banken og lave en aftale med dem

Kommentar
Fra : SPID3R

Dato : 31-08-11 21:26

tænkte mere når banken ikke vil hjælpe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-11 21:36

Jeg tror ikke i kan få hjælp af kommunen.... prøv andre banker, selv om jeg nu ikke tror det hjælper i disse tider

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 01-09-11 00:59

Selvfølgelig kan kommunen hjælpe dig, hvis du er i alvorlig nød,

men,.. de vil nok kræve at du sælger din bil og campingvogn først,
og lever af de penge indtil de er brugt,
herefter kan du høre om mulighed for hjælp,

bilen kan du måske beholde, hvis den er absolut uundværlig,

kommuner låner ikke penge ud,
du skal være i en meget kritisk (håbløs) situation, før kommunen vil se på sagen,

Citat
hvad afdeling skal vi evt snakke med?

ring til kommunen, og oplys dit personnummer,.. så vil de henvise dig til en sagsbehandler.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 01-09-11 01:17

Der findes gældsrådgivningsfirmaer a la "luxusfælden" hvor alt bliver rodet igennem, men nogle af dem tager sig godt betalt.
Bankrådgiverne hjælper også, men de er jo så at sige kreditorer og vil hænge sig i rådighedsbeløb.

Man kan få gratis hjælp hos forbrugerrådet, de har oprettet kontorer flere steder i landet hvor finansfolk stiiler nogle timer til rådighed udenfor deres egen arbejdstid, det er bankansatte, revisorer m.m..........men de har ikke en pengepose med.
http://xn--gld-yla.net/phpBB2/viewtopic.php?t=2934&sid=9c2202f04f5afffe9ec74a0e42159e72

Folk på overførselsindkomst kan få såkaldte engangsydelser til betaling af husleje og måske andre ting, men det er i bogstaveligste forstand engangs, søger en kontanthjælpsmodtager mere en gang hjælp til husleje er kassen smækket i.
Og så kan alle få hjælp til indskud i lejebolig, men det er formuebestemt og skal betales tilbage.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 01-09-11 05:35

Ud fra de oplysninger du kommer med kan man ikke give dig et svar.
Har du tag over hovedet og et arbejde hjælper kommunen dig ikke.
Der er mange der kommer galt afsted med deres økonomi, bare se i fjernsynet Luksusfælden. der hjælper kommunen heller ikke.
Er du helt uden arbejde, ja så hjælper kommunen.
Er du guds søn eller datter så hjælp dig selv.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : SPID3R

Dato : 01-09-11 11:24

Tak for svaret LuffeA.