/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Lave hjemmeside hvor brugere kan uploade
Fra : KingDiamond
Vist : 611 gange
100 point
Dato : 31-08-11 19:02

Hej i nørder

Er der en som kan fortælle mig, hvor det er muligt at oprette en gratis hjemmeside, hvor indeholder muligheden for at brugerne kan uploade billeder ?
Udover det så skal det være et sted hvor man skal være logget ind for, at kunne gøre dette.

Synes jeg har søgt og søgt men kan ik rigtig finde noget sted som har denne funktion...

Jeg vil oprette et sted for "bil-byttere"...........Har i forvejen lavet www.bilbyt.forumup.dk men det fungerer bare ikke på den måde som jeg gerne vil ha det, da det jo bare er et forum.

Håber nogen kan hjælpe.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 31-08-11 22:57

Det er såmænd allerede lavet i flere forskellige udgaver bl. andet
https://www.dropbox.com/
Så hvorfor egentlig opfinde noget som allerede findes?

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 31-08-11 22:59

Forstår ikke sit svar.....
Hvad er det præcis dit link har med mit spørgsmål at gøre ?

Er det en bilbytte-side der allerede er opfundet eller hvad ?
Hvis det er det, så kan jeg oplyse at der også findes mere end 1 køb/salg side.....

Kommentar
Fra : webm

Dato : 31-08-11 23:05

Citat
en gratis hjemmeside, hvor indeholder muligheden for at brugerne kan uploade billeder ?

Var det netop ikke det du skrev? Derfor hvis du følger linket finde ud af hvad det er!

Et sted man kan uploade billeder!

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 31-08-11 23:11

Eeehhh.....Måske du skulle læse HELE mit spørgsmål igen, eller måske jeg skal formulere det anderledes

Jeg vil lave en hjemmeside...Lidt ligesom "køb/salg" men blot "bytte-annoncer"......Så det skal være således at brugerne af mit site skal kunne uploade billeder til det, så de kan oprette en bytte-annonce......Dog skal det være sådan at man skal være "tilmeldt bruger" for at kunne oprette/svare på en annonce.

Så jeg leder efter et sted hvor man gratis eller for et lille mdl. beløb kan lave hjemmesiden........Et sted som eks webbyen.....De har dog ikke funktionen på deres hjemmesider.

Ved ikke om det gjorde det lidt mere forståeligt ?

Kommentar
Fra : webm

Dato : 31-08-11 23:34

JOW!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-09-11 05:29

Er ikke helt med?
Citat
men det fungerer bare ikke på den måde som jeg gerne vil ha det, da det jo bare er et forum.

Citat
Du kan sætte billeder ind på flere måder.

1. Har du dit billede liggende på din pc, skal det først uploades til en "host" hvorefter du skal sætte den modtagne kode ind i dit indlæg.

2. Ligger dit billede allerede på nettet - eks på bilgalleriet, så skal du bare højreklikke på billedet og vælge "egenskaber". Markér linien med billedets URL og indsæt linien i dit indlæg herinde.
VIGTIGT : Billedets URL skal stå imellem [img] og [/img]

Altså [img]billedets URL(link til billedet)[/img]

Hvor skal billederne vises, i dit forum eller på en anden side.
Der findes mange gratis CMS der kan klare den sag.
http://php.opensourcecms.com/scripts/show.php?catid=7&category=Image Galleries
Kan anbefale
http://coppermine-gallery.net/
Citat
for et lille mdl. beløb kan lave hjemmesiden........

http://www.one.com/da/
http://www.google.dk/#hl=da&sugexp=gsis%2Ci18n%3Dtrue&cp=3&gs_id=1q&xhr=t&q=webhotel&pf=p&sclient=psy&source=hp&pbx=1&oq=webho&aq=0&aqi=g5&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=7752012561bb347d&biw=1016&bih=573
Køb domæne navn her, eller de fleste udbydere opretter det også
samtidig får du lidt rabat
http://www.dandomain.dk/

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 01-09-11 06:47

@nomore

Det jeg vil lave er som sagt et sted hvor sitets brugere kan uploade billeder UDEN de først skal lægge billeder op hos en host for derefter at indsætte kode på stedet osv.

Det skal være således at de i deres oprettede annonce, kan klikke "tilføj billede".

Mit forum som jeg linker til, er blot for at vise hvordan det IKKE skal fungere

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-09-11 08:37

Citat
Det skal være således at de i deres oprettede annonce, kan klikke "tilføj billede".

Mit forum som jeg linker til, er blot for at vise hvordan det IKKE skal fungere

Nu ved jeg ikke hvorfor du så ikke kan få billeder på din side.
Det burde ikke være så svært, har du sat tilladelserne så alle kan uploade
til dit forum, der er mange forskellige indstillinger, så måske mangler du bare en enkelt.

Eller også har misforstået noget

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 01-09-11 08:44

Man kan godt få billeder ind på mit forum, men det fungerer således at man først skal uploade sit billede til en billed-host for derefter at indsætte koden man får, i sit indlæg. Og det er der ikke nogen der gider bøvle med desværre...............Folk vil ha en knap der bare hedder "indsæt billede".
Forumup, som mit forum er fra, har ikke denne funktion....

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-09-11 10:20

Citat
Folk vil ha en knap der bare hedder "indsæt billede".
Forumup, som mit forum er fra, har ikke denne funktion....

Ja det kunne jeg tænke mig, de vil ikke bruge deres servere som uploads central,
ligesom herinde, hvor man skal lægge billeder op andre steder.

Så er der ikke andet for, end købe en hjemmeside, der findes dog gratis sider
hvor du kan uploade til din side, men bruger dem ikke selv, så kan ikke rigtig hjælpe der.

Der har været et TIP herinde, som handler om en gratis side - hvor jeg mener du
også har ret til at uploade til, så prøv at se TIPS`s igennem,
mener ikke du så lang tilbage i tiden for at finde det.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-09-11 10:26
Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 01-09-11 10:41

@nomore...
Naaah den der Google er ik lige noget jeg kan bruge desværre
Men du skal hvertfald ha tak for hjælpen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-09-11 15:47

Det forum du bruger hedder phpBB og der kan brugerne godt uploade billeder og andre filer.

Du kan se her hvordan man gør i phpBB3 : http://scootergrisen.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=202

Det er muligvis anderledes i phpBB2 som du bruger men ellers kan du jo bare bruger version 3 istedet for.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 01-09-11 17:55

@scootergrisen

Ja det er version 2 de bruger hos forumup åbenbart og den ser meget anderledes ud..Og den har ikke funktionen

Men jeg har prøvet at sætte noget op hos "danskforum.net" nu.....Der er godt nok heller ikke funktionen, men en anden funktion som dog er en smule nemmere end den de bruger version2.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 01-09-11 17:57

Det er også phpBB3, men der er funktionen heller ikke som den du viser......Underligt - det burde den da være når det er samme version ?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 01-09-11 18:49

Citat
Det er også phpBB3, men der er funktionen heller ikke som den du viser......Underligt - det burde den da være når det er samme version ?

Det har den også _ men gratis web/hoteller giver ikke plads til upload af filer,
så blev de brugt til lagerplads, og det koster DEM penge.

Prøv at søg på US free websites/ hosting eller den stil, der kan du oprette sider
med masser af plads til upload, men som skrevet bruger jeg ikke de sider.
Søg på samme men med porn/sex, så skal der sikkert nok dukke en masse frem
Citat
Naaah den der Google er ik lige noget jeg kan bruge desværre

Har ikke selv prøvet den, men man viste jo aldrig...
Smutter, da jeg ikke lige har mere i ærmet.

Kommentar
Fra : KingDiamond

Dato : 01-09-11 19:17

Ja okay det jo nok fordi som du siger, så gider de ik hoste alle mine billeder gratis

Men den jeg har valgt nu, smider dem selv hos en host og genererer koden - så det er i det mindste bedre end før

Jeg takker for respons på denne tråd

Annuller spørgsmålet
Fra : KingDiamond

Dato : 01-09-11 19:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål