/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar med lang levetid (batteri)
Fra : Kayel
Vist : 802 gange
50 point
Dato : 31-08-11 15:47

Hej,

Jeg leder lige nu efter en bærbar med lang levetid, da jeg lige er startet på studie og har brug for en computer der til tider kan leve uden strøm tilsluttet over 4 timer og meget gerne mere, altså optimalt ville være at den kunne klare over 8 timer, men ved at med mit budget på omkring de 4000kr er det ret umuligt

Den skal bruges til Java programmering, compiling og noter (ikke noget tungt grafisk)

Har selv fundet den her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=timelinex&sp=all&pid=4953069
Nogen erfaring med den? eller andre gode alternativer

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-08-11 16:03

Mac

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-08-11 17:03

HP og lenovo har lanceret et par modeller på kan holde strøm i over 14 timer, mener jeg, det er i hvert fald der omkring. Prisen er dog også derefter.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-08-11 17:03
Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 31-08-11 18:41

Citat
Kortoververden: Mac

Mac er ikke en mulighed, da det slet ikke er i budgettet, ej heller interessant...
kom gerne med eksempler på laptops, hvis endelig, kan ikke bruge en artikel om en bærbar fra 2008 til ret meget webnoob, men tak for forsøget!

Som sagt er Acer's TimelineX serie meget interessant, for mig, og det skal gerne være noget i den dur (og igen.. budgettet siger MAX 4000kr)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-08-11 19:47

Ved godt det ikke var meget, men det ville da også være lettere hvis du selv susede rundt på de forskellige sites til du fandt noget du kan bruge. Du har jo ikke skrevet noget om hvad du gerne vil have ellers, hvad den må koste. Prøv dig lidt frem inden du spørger om hjælp og så bare afviser det hele.

Kommentar
Fra : Kayel

Dato : 01-09-11 06:56

webnoob, nu tror jeg godt nok du sover...

Jeg har i begge mine posts skrevet at:
Citat
Budget er omkring de 4000kr + Link til en Acer TimelineX som eksempel på det jeg søger: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=timelinex&sp=all&pid=4953069

så kom lige ind i kampen, problemet er at jeg selv har kigget rundt omkring på nettet, men da det er hammersvært at finde de energirigtige bærbare til fornuftige penge og det er så derfor jeg spørger her

Kommentar
Fra : slander

Dato : 01-09-11 10:25

Her er en http://www.fcomputer.dk/baerbar-pc/asus/ul30a-qx380v-13,3-win7-hp-sil/
og en beskrivelse/test af den http://www.pcworld.dk/art/11396/test-let-baerbar-med-lang-batterilevetid

Og ang Hp så har jeg lige afleveret en til reklamation (for3 gang) hvor den var lovet 9-11 timers batteritid, den kunne lige snige sig op over 3 timer ved trådløs internet brug.

Accepteret svar
Fra : slander

Modtaget 50 point
Dato : 01-09-11 10:40
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-09-11 10:40

Citat
webnoob, nu tror jeg godt nok du sover...

Ja det tror jeg sgu' godt nok du har ret i.

Men nu var artiklen ikke ment sådan at du bare skulle læse den og sige fedt! Men en opfordring til dig om at du skulle kigge på enten en HP eller en Lenovo da de er oppe på en batteri produktionstid på omkring 24 timer.

Godkendelse af svar
Fra : Kayel

Dato : 03-09-11 10:57

Tak for svaret slander,

det blev Asus UL80 valget faldt på