/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Ram til min Macbook
Fra : Kortoververden
Vist : 879 gange
200 point
Dato : 31-08-11 13:10

Jeg står for at skulel købe Ram til min Macbook (fra 2008)

På apple.com kan jeg købe blokke på 4 gb til 1.540 kr. pr stk

Andre stder kan jeg købe blokke på 2 GB til 179 kr. pr stk.

MEN min maskine beder om 1067 mhz, og dem jeg kan finde som angiveligt skulle være kompatible, hedder 1066 mhz.

Hvad skal jeg vide før jeg handler?

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 31-08-11 13:47

Du kan godt regne med, at det er en afrundingsfejl, og at de passer. Hvis ellers hovedtypen af RAM er i orden, selvsagt.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 31-08-11 13:58
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-08-11 18:24
Accepteret svar
Fra : UlrikB

Modtaget 200 point
Dato : 31-08-11 23:51

Hvis du selv kan finde ud af at montere ny ram i din MacBook, kan du have fordel af at købe dine chips billigt hos f.eks. Other World Computing, de har i reglen meget godt styr på hvilke Mac modeller der bruger hvilke chips: http://eshop.macsales.com/shop/memory/Apple_MacBook_MacBook_Pro/Upgrade/DDR3
De tager ca. US$41,- incl. porto (ca. Dkr.207,-) for 4GB (2x2GB) til en MacBook som din. Der til kommer selvfølgelig import-moms (25%=ca.Dkr52,-), så det når op på små 260 kr. Jeg syntes der er meget langt til de 1540,- du er blevet tilbudt. Selv hvis jeg vælger den dyreste forsendelsesform (UPS Express), og lægger moms til, så kan jeg 'kun' komme op på knapt Dkr. 668,- for de 4GB. Ja faktisk kan jeg få hele 8GB (2x4GB) incl. den dyreste forsendelse og moms for ca. Dkr. 882,-. Altså dobbelt så meget til noget nær det halve.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 01-09-11 05:37

Ring og få en snak med Lars hos Macpartner i Middelfart. Det er et godt firma at handle med og det koster ikke noget at spørge eller få hjælp gennem telefonen.
Humac skal du holde dig fra.

vic200

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-12-11 20:24

Tak for svaret UlrikB.