/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
TV-antenner.
Fra : Mosebaek
Vist : 591 gange
300 point
Dato : 31-08-11 10:38

Så har jeg igen,brug for rådgivning.
Her til vinter,flytter vi i en anden og mindre stue.(Varmebesparelse). I den forbindelse,skal vi jo have standet noget tv.Helst uden de store "investeringer".

Er der nogle der har kendskab/erfaringer,med nedenstående:

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_23/OFF05.SHTML (Rul ned).

http://peecee.dk/upload/view/324625
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Som jeg har forstået det,er Aldi`s anlæg,OGSÅ beregnet til stationær brug. (Signal kvalitet ?????).

Harald Nyborgs indendørs-antenner: Kan disse bruges til noget ???????????.

MVH. M.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-08-11 10:52

Indendørsantenner er gode hvis man bor nabo til senderen.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-08-11 10:55

den fra Aldi kan du ikke bruge til noget
en 19 Øst antenne kan købes billig i Tyskland

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-08-11 11:08

Citat
en 19 Øst antenne

Den har jeg i forvejen,hvor jeg ta`r Astra`s gratis kanaler.

Nej,den jeg har brug for,er til alm.digitalvisning. (Canal Digital: DR,DR2,tv2,Charlie,Zulu o.s.v.)

M.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-08-11 11:23

prøv at kontakte BOXER

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-08-11 11:26

hvis du kan nøjes med gratiskanalerne, kan du vel bare anskaffe en mpeg 4 digitalboks.
ellers er der også mulighed for en digital dvbt/dvbc-tuner til pc-en. så skal du bare smide et kabel i og køre pc-en over dit tv. så har du det hele for 450 kr.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 31-08-11 11:52

den billige antenne til 128 kr. leverer fint dr, tv2 på min søns værelse. han har digital tv.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-08-11 14:50

Tak for svar.... men jeg har vist ikke udtrykt mig korrekt,med spørgsmålet. Min fejl.

Jeg tænkte på at købe en ny parabol,komplet. Montere den i den mindre stue.Og så se den program-pakke vi har fra Canal Digital,i den mindre stue.
Men det kan jeg nok ikke,da vores CD abonnement jo er "hæftet" på den boks/receiver,vi har fra CD.

Så jeg må nok lave en antennefordeler (delefilter) og trække en ny kabel,fra den ene stue,til den anden.

M.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 31-08-11 15:58

Hvis du pr dags dato har parabol og Canal digital ,kan du vel bare skaffe dig et " hoved " med flere udgange ,og så derfra trække dit nye kabel om til din " vinterstue" ???
Det eneste du så behøver er jo at flytte din boks ind i stuen når den tid kommer.
det sparer dig for en parabol ,og justering af denne ??
Håber jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt.
Mvh

sverola

Accepteret svar
Fra : kimpetersen

Modtaget 300 point
Dato : 31-08-11 16:33

Hej Mosebaek.
Du kan bare trække et antennekabet mellem de 2 stuer, da der er abonnement til 4 rum.

Citat
Med Canal Digitals tv-pakker får du:

HDTV-box og parabol

Standard installation i 1. rum

Ingen kortafgifter

Tv-abonnement til 4 rum

HDTV-kanaler i alle tv-pakker

TV2 i alle tv-pakker

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 31-08-11 19:07

Hvis du er lidt fræk og ringe til canaldigital og bestiller en reciver mere til omkring 600.- mener jeg jeg gav for den sidste og der fik jeg jeg et hovden med 4 afgange med i købet , der er så sparet ca. 400.- kr........

Bassebo....

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-09-11 10:03

Tak for svaret kimpetersen. Også til alle andre,der har svaret.

Jeg vælger nok løsningen,med en ekstra kabel.(Selvom jeg hader at kravle i Rockwool).

VH. M.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 01-09-11 20:08

Hej Mosebaek.
Velbekomme og god arbejdslyst, pas på ikke at falde igennem.
Hilsen Kim