/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Jeg er bagefter
Fra : LuffeA
Vist : 878 gange
300 point
Dato : 30-08-11 21:36

Min gamle mobilos har set bedre dage, så det bliver en Smartphone næste gang.

Jeg er loyal mod TDC, og de har vist også det bedste abonnement for mig da jeg kun skal tjekke helt nødvendige mails og måske sende en enkelt samt slå op på nettet når det er tvingende nødvendigt uden computeren.
Og så høre musik, langt det meste af det fra egen samling.

Nu kommer det dumme spørgsmål, kalder man et almindeligt tastatur frem på en Sony Eriksson XPeria når man skal skrive eller skal man bruge funktionerne som på en almindelig mobil som jeg aldrig har kunnet fordrage ?

Et dumt spørgsmål til...........3 GB fri data, er det surf/mails eller bare downoad, jeg vil sgu ikke have ekstra regninger for en smule surf.
Hvad med Java, kan man bruge Nem-ID på Android ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 30-08-11 21:52

Du kunne vælge Experia med tilægsnavnet Pro, den har et rigtigt tastatur næsten magen til den du bruger på computeren og med æ ø og å:
http://shop.tdc.dk/X%20mini%20pro/342017,default,pd.html?cgid=mobilephones&prefn1=brand&prefv1=Sony%20Ericsson

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-11 21:56

Jeg bruger ikke netbank fra telefonen men så vidt jeg kan se, så bruger man ikke NemID for at logge på netbank:
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Netbank/Mobile-tjenester/Pages/Mobilbank-app.aspx?tab=3

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-08-11 22:25

3 gb er udmærket. og du kan surfe rigtig meget med den mængde.
jeg har frit forbrug på mit mobile bredbånd, men har ikke formået at komme over 5gb endnu. og jeg bruger det rigtig meget.
så du er helt sikkert dækket ind.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-08-11 08:51

Jeg har 2 forskellige netbanker på min mobiltelefon fra htc med andtoid system .
di virker fint med nem-id. Men det er specialudgaver af netbank til mobiltelefon.

det er muligt, men kun en nødløsning at se almindelige websider på en telefon. skærmen er for lille, og man ser intet uden at scrolle irriterende meget. Al reklamefisen fylder også i datamængden. de 3 GB er al datatrafik også mail og websider.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-08-11 08:58

@ o.v.n.

Ski`godt
Sony Ericssons hjemmeside er sgu ikke særlig oplysende, der mangler et par billeder.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-08-11 09:08

Citat
det er muligt, men kun en nødløsning at se almindelige websider på en telefon. skærmen er for lille, og man ser intet uden at scrolle irriterende meget. Al reklamefisen fylder også i datamængden. de 3 GB er al datatrafik også mail og websider.

Jeg skal også kun bruge det som nødløsning et par steder hvor det kræves at jeg er inde flere gange om ugen......og kun når jeg ikke er i nærheden af min computer.
Der kender jeg jo så siderne og skal derfor ikke bruge meget tid på at finde de steder hvor der skal klikkes.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-08-11 10:10

Jeg har også internet på min mobil og glad var jeg.

Jeg kan bare ikke læse hvad der står på skærmen uden forstørrelsesglas, så jeg bruger ALDRIG internet på min mobil.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 31-08-11 11:01

De fleste S&E mobiler har 2 typer tastatur, (virtuel) det alm. T9 (som du ikke kan lide)
og 'OWERTY' opbygget som rigtig PC tastatur med Æ-Ø-Å
dem jeg har haft kan ikke indsætte smileyes,... hvis man har lyst til det,

eneste bagdel ved S&E tlf. er (efter min mening)
at baggrunden er sort med hvide bogstaver, kan ikke ændres,..
personligt foretrækker jeg hvid baggrund med sort skrift, som på fx samsung,

du kan læse meget grundige test af samtlige typer mobiler i DK på mobilsiden.dk
http://www.mobilsiden.dk/mobiltest/sony-ericsson-xperia-mini-stadig-en-vinder-mobiltest,lid.16843/

bl.a. Danske Bank kan benyttes med android systemet, som på S&E, Samsung, m.fl
http://www.danskebank.dk/da-dk/privat/netbank/mobile-tjenester/pages/mobilbank-app.aspx

har du overvejet at købe en brugt,..!
jeg plejer at købe brugt (5 - 8 mdr) og får den til ca 1/3 af nyprisen,.. stor fornøjelse,
og så er der 'frit slag' ang. mobilselskab.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 31-08-11 11:46

Granner- forstørrelsesglas findes på mobilen, det er bare at tappe, og teksten bliver så forstørret

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 31-08-11 13:06

Det er meget godt, men min tålmodighed er ikke så stor så jeg gider bruge mobilen til internettet.
Teksten er for svær at læse. Så jeg undværer hellere.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-11 02:27

Nu har jeg købt den Mini Pro, den er sgu lækker

Nå, den lagde hårdt ud med ikke at ville importere alle mine kontakter fra simkortet trods flere forsøg, så nu skal jeg have fat i den gamle telefon igen, skrive op og derefter slette kortet.

I det hele taget driller den mig, så jeg har downloaded manualen så det ikke ender med at jeg åbner vinduet og bruger et overhåndskast.

Jeg har altid sværget til Motorola, de første modeller for 10-12 år siden havde nu også en kringlet menuopsætning modsat flere andre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-09-11 10:33

Så vil jeg sige tillykke med nyerhvergelsen.

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 07-09-11 21:38

Tak for svaret o.v.n..

Flere spørgsmål følger......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-09-11 22:41

Selv tak - du er velkommen til at stille spørgsmål men det er ikke sikkert at jeg kan svare, det kan andre sikkert