/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
hvordan at passe en hønsegård
Fra : janinna
Vist : 703 gange
200 point
Dato : 29-08-11 14:22

hej har lejet et hus, hvor der følger høns og hønsegård med

men selve den udendørs hønsegård er groet til med brændenælder og nogle træer og buske,

der er ikke noget græs eller noget,

skal jeg fjerne alle nælderne og nogle af træ/buske, kan jeg evt dele hønsegården, og så så noget græs??

eller der nogen der har nogen gode råd, om hvad jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-08-11 14:36

lad endelig være med at fjerne noget af ukrudtet. det skal hønsene nok sørge for. de elsker at rode i den slags og i løbet af kort tid er der totalt ryddet i hønsegården

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 29-08-11 14:46

det var også kun især brændenælderne, da de er over 2 meter høje,

der er stort set ikke andet ukrudt i gården

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-11 14:57

Jeg har ikke forstand på hønsegårde, men kommer en del i Esrum fuglepark

Der er samtlige bure fyldt med brændenælder og buske.

Da jeg går ud fra en prof har forstand på det, så ville jeg bare lade skidtet være

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-11 15:16

Hvis brændenælderne er over 2 meter høje, så klip dem ned og lad det afklippede blive liggende på jorden, så spiser hønsene det.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 29-08-11 15:20

Citat
De kan dog ikke vælte et stykke med mandshøje brændenælder – men hvis I sørger for at slå planterne ned, så sørger hønsene for, at de bliver holdt nede.

Læs mere her

http://www.hønsehus.dk/h%C3%B8nsegard/

Held og lykke med dine høns

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 29-08-11 15:33

Tak for svaret ans.

super side du har linket til

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-11 15:37

Selv tak og held og lykke