/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ventilator, badeværelse
Fra : Vatos
Vist : 608 gange
200 point
Dato : 26-08-11 22:38

Jeg har et lille problem. Jeg vil gerne installere en ventilator i mit badeværelse, men har et problem.

Det er et udluftnings "hul" på 12x12 cm som går helt op til loftet, så der er minimal plads.

Desuden er hullet kun ca 8,5 cm dyb.

Hvilken ventilator kan jeg bruge?????

Se evt billede her
http://dl.dropbox.com/u/25900204/IMAG0433.jpg

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-08-11 06:43

En indbygningsventilator kan gøre det, jeg har blot lagt nedenstående som udgangspunkt.

http://www.carl-ras.dk/e-shop/beslag/ventilation/ventillatorerogtilbehoer/ventilatorer/indbygningsventilatorel100oe/
Og så en dækplade, men den kommer til at stikke ud af væggen alligevel.

Men prøv at snak med elinstallatøren, ham kommer Du alligevel ikke udenom da Du ikke selv må tilslutte ventilatoren i et vådrum.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 28-08-11 08:41

Jeg vil lave en pæn plade og lave hul til en ventilator male pladen i vægens farve og monter ventilatoren på pladen , har selv lavet det nogle gange med en plade hvor man har lave et pæn kant med en overfræser og malet og disse kunder havde ikke tænk i den retning, samtidig fræste jeg i pladen så man ikke kunne se kablet til ventilatoren som kom oppe fra loftet .......

Bassebo...