/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
plast rør
Fra : KennethD01
Vist : 597 gange
133 point
Dato : 26-08-11 11:20

hey der jeg søger et sted hvor man kan købe et plast rør
der er firkanted som ca er 200mm x 200mm
er der nogen der ved hvor jeg kan finde det så bliver jeg glad

på forhånd tak

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-08-11 11:43

hva slags plast?. der er flere plaster end metaller.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-08-11 11:45

Hvis det skal være stærkt, så kan du få det bygget op i glasfiberarmeret polyester hos en bådebygger. Du skal måske selv komme med inderformen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-08-11 11:57

Måske skulle du fortælle hvad det skal bruges til?
Og vi kan komme med alternative løsninger...

Firkant plast i den dimension er ikke normal vare.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-08-11 13:51

Firkantede rør findes ikke.

De kan højest være med et firkantet tværsnit.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-08-11 14:03

hvis du kan nøjes med et rør i tyndt materiale, kan du få firkantede rør til aftræksventiler på¨tømmerhandelen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-08-11 16:34

Skal det absolut være plast? Blik og pap er også brugbare materialer i mange sammenhænge, men son Svend siger: fortæl hvad det skal bruges til.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-08-11 17:13

Firkantede plastrør var meget anvendt til aftræk i villaboomet for 30-40 år siden, men dimensionerne var 10 x 15 & 15 x 15, det var inden at flexrørene slog igennem.

Jeg tror sgu de gled ud af produktion sideløbende med at man droppede PVC.

Kommentar
Fra : KennethD01

Dato : 31-08-11 14:23

det skal være i plast ligesom et ned løbs rør

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-08-11 16:08

Det er altså grå, brun eller sort PVC, du vil have. Det skal du vist specialbestille. Det blir nok billigere at få en bliktud til at bukke det i rustfrit stål.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-08-11 16:09

Igen: Hvad skal det bruges til??