/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Slette adgangskode i XP
Fra : steenfibiger
Vist : 1287 gange
500 point
Dato : 25-08-11 19:55

Hvordan får jeg konfigureret åbningen af XP uden at jeg skal bruge adgangsskode når man tænder PCen. Jeg kender udmærket den nuværende adgangskode, men vil gerne slette adagngskoden eller ændre den.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-08-11 20:04

Kontrolpanel/ brugerkonti
SKIFT MÅDEN du eller andre logger ind på

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-08-11 20:05

Og er der ikke oprettet noget, så prøv at oprette = og slet igen.
Du behøver ? vist ikke andet end logge brugeren af og på.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-08-11 20:06

Der skal være KRYDS i begge de måder der kommer frem
Citat
SKIFT MÅDEN du eller andre logger ind på

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 25-08-11 20:15

Det virker ikke fordi domænet tidligere har været et intranet på mit arbejde. Nu skal jeg kun bruge min PC hjemme uden noget domæne eller intranet.
Jeg kan ikek nulstille adgangskode n. Jeg er en debugger user!

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-08-11 20:26

Uden lige at have prøvet det før,
har du prøvet at hacke din egen pc = der findes masser af det på YOUTUBE

Kan bare ikke lige komme med et hurtig link.
Men prøv at søg på resette boot/ remove passwords/

Ellers vil jeg mene, at der findes et eller flere programmer der kan klare det???????

Eller´s installer den igen ____ ØV

Og har du ikke en ORIGINAL; må du gerne få en af mig.... PM

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-08-11 20:30

Citat
når man tænder PCen. Jeg kender udmærket den nuværende adgangskode

MENER du-- før der kommer et WINDOWS mærkat op?

Så skal du i BIOS, og ændre din adgangskode.
TRYK F1 = eller alle der andre taster MED F :: eller bare DELETE under opstart
og gå til MANAGE PASSWORD, prøv dig frem i menuén.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-08-11 23:42

Start Windows i Fejlsikret tilstand, tryk på F8 tasten når computeren starter og lige før Windows begynder at starte, tryk mange gange for at ramme det rigtige tidspunkt, så kommer en sort skærm hvor du kan vælge at starte i fejlsikret tilstand med eller uden netværk, du bruger pil tasterne til at markere Fejlsikret tilstand og tryk på Enter.
Du kan vælge at logge på som Administrator og logge på med dit brugernavn, vælg Administrator og tryk på Enter, når du er på så klik på Start og gå til Kontrolpanel og åben Brugerkonti, klik på dit brugernavn og klik på Ændre adgangskode, slet den kode der er og lad alle linjer være tomme når du klikker på Opret adgangskode.
Genstart computeren og nu kommer du lige ind uden at skulle skrive adgangskode.

Der er måske kode på når du vil logge på i Fejlsikret tilstand som Administrator, så må spørge IT supporten der hvor du har fået computeren

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-08-11 04:52

Citat
Start Windows i Fejlsikret tilstand,

Citat
jeg skal bruge adgangsskode når man tænder

Enten ANER du ikke hvad vi andre snakker om_________
eller også er det IKKE DIN PC

START OP >> TRYK/klik dig ind i BIOS og ændre din kode derfra

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-08-11 04:54

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-08-11 04:57

Og det hele kan GOOGLE`S = medmindre DU IKKE ER EJER/ osv'

så tror jeg ikke du har mange ? lykke-piller tilbage
men du kan JO prøve at RESETTE din BIOS?
Smutter, da der ikke kommer mere FOOD_BACK

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 26-08-11 04:57

BTW:
Har du ikke haft den OPPE engang FØR.................................................?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-11 18:26

Det må administrator på Dit job kunne hjælpe med.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-09-11 19:13

Sådan aktiveres automatisk logon i Windows XP
http://support.microsoft.com/kb/315231

1. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
2. Skriv control userpasswords2 i dialogboksen Åbn, og klik derefter på OK.

Bemærk! Når brugere forsøger at få vist hjælp til vinduet Brugerkonti i Windows XP Home Edition, vises hjælpen ikke. Brugerne får desuden vist følgende fejlmeddelelse:
Hjælp-filen Drev:\Windows\System32\users.hlp blev ikke fundet. Kontroller, at filen findes på harddisken. Hvis den ikke findes, skal du geninstallere den.

3. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren", og klik derefter på Anvend.
4. Skriv adgangskoden i feltet Adgangskode, og skriv derefter adgangskoden igen i feltet Bekræft adgangskode i vinduet Log på automatisk.
5. Klik på OK for at lukke vinduet Log på automatisk, og klik derefter på OK for at lukke vinduet Brugerkonti.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 20-09-11 11:21

"Du kan vælge at logge på som Administrator og logge på med dit brugernavn, vælg Administrator og tryk på Enter, når du er på så klik på Start og gå til Kontrolpanel og åben Brugerkonti, klik på dit brugernavn og klik på Ændre adgangskode, slet den kode der er og lad alle linjer være tomme når du klikker på Opret adgangskode. "

Hej o.v.n., I fejlsikret tilstand kan jeg slet ikke logge mig ind, hverken med mit password eller intet password. Jeg får heller ikke noget valg med at logge mig ind som administrator, som du beskriver. Jeg kan slet ikek logge mig ind, når den starter i Fejlsikret tilstand. What to do now?
Jeg har Windows XP Professional.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-09-11 17:23

Sådan aktiveres automatisk logon i Windows XP
http://support.microsoft.com/kb/315231

1. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
2. Skriv control userpasswords2 i dialogboksen Åbn, og klik derefter på OK.

Bemærk! Når brugere forsøger at få vist hjælp til vinduet Brugerkonti i Windows XP Home Edition, vises hjælpen ikke. Brugerne får desuden vist følgende fejlmeddelelse:
Hjælp-filen Drev:\Windows\System32\users.hlp blev ikke fundet. Kontroller, at filen findes på harddisken. Hvis den ikke findes, skal du geninstallere den.

3. Fjern markeringen i afkrydsningsfeltet "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren", og klik derefter på Anvend.
4. Skriv adgangskoden i feltet Adgangskode, og skriv derefter adgangskoden igen i feltet Bekræft adgangskode i vinduet Log på automatisk.
5. Klik på OK for at lukke vinduet Log på automatisk, og klik derefter på OK for at lukke vinduet Brugerkonti.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 24-09-11 14:16

Tak Klaudi, men desværre er der intet af det der virker. Jeg har både prøvet at følge dine anvisninger og anvisningerne i det øverste link, både løs det for mig og lad mig selv løse det med metode 1 og metode 2. Der kommer ikke det frem som der er beskrevet i vejledningerne. Jeg har XP Professional.

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 02-10-11 15:45

"Kommentar
Fra : nomore

Dato : 25-08-11 20:04
--------------------------------------------------------------------------------
Kontrolpanel/ brugerkonti
SKIFT MÅDEN du eller andre logger ind på"

Skal jeg nulstille adgangskoden for Administrator? for at slette min adgangskode?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 03-10-11 21:07
Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 27-11-11 17:47

Jeg kan ikke ændre eller slå mit brugerpassword fra i Brugerkonti, fordi jeg er ikke længere er på det netværk, som brugerkontoen og password blev dannet under. Den fejlmelding får jeg, når jeg går ind på Start, Indstillinger, Kontrolpanet og Brugerkonti.
Min PC er fritsående og udelukkende knyttet TDCs bredbåndsnet og ikke andre tidligere netværk, hvor Administrator- og Bruger-passwordword blev dannet.

Der er mange forhindringer på den lange vej til at fjerne mit password! men jeg takker for de mange forsøg på at hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-11-11 18:23

Hvad med så at gå i Brugerkonti og oprette dig som en ny bruger, uden password
og så evt se om du kan få lov at slette den gamle, husk at beholde filer når der spørges om det, hvis du sletter den gamle!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 11:13

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 21-12-11 17:53

Jeres gode råd virker ikke lige som I beskriver dem og jeg beholder hellere min adgangskode en risikerer at få problemer med at starte min PC. Tak for jeres ihærdighed.
God jul

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-12-11 18:06

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-01-12 23:31

Kommentar
Fra : steenfibiger

Dato : 16-03-12 10:08

Jeg har endnu ikke fået et enkelt og sikkert råd til hvordan jeg sletter min adgangskode. Derfor har jeg beholdt den indtil jeg får det gode svar.