/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærme
Fra : thoustrup
Vist : 1535 gange
200 point
Dato : 24-08-11 23:53

Jeg har købt 2 fladskærme til TV, men jeg kan ikke sætte kanalerne i den rækkefølge som jeg ønsker.
Den ene er en Philips 19" LCD-TV PFL3606H
Det andet er : Prosonic 40" LCD B40I74
Alle kanaler er inde i TV'et, men jeg mangler "bare" at omplacere kanalerne, men både mine vejledninger og på nettet, viser ikke det som jeg får frem på skærme.
Jeg ender på sindsyge anstalt, hvis det ikke snart lykkes

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-08-11 02:18

Har du kabel tv? Og er det digital

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-08-11 08:31
Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-11 09:07

Standard ligger de i det kanalmønster de bliver sendt..... (det gælder alle aut. søgninger)

Men du kan sortere dem i favoritter (det er vist de færreste fjernsyn der ikke har favoritlister)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-08-11 09:21

Citat
Men du kan sortere dem i favoritter (det er vist de færreste fjernsyn der ikke har favoritlister)

det kan du ikke med Digitale kanaler, !

men nu er vi ved det evigt tilbagevendende problem,..
@refi mener IKKE man skal installere firmwaren som fabrikanterne anbefaler,

det gør jeg derimod, fordi det får TV'et til at fungere efter hensigten,...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-11 09:29

Citat
det kan du ikke med Digitale kanaler

Den er dæleme ny...

Jeg har 3 favoritlister....

1 - ALLE de digitale kanaler sorteret som JEG vil have dem
2 - De kanaler der ses mest....
3 - ALLE HD-kanaler

Og rækkefølgen bestemmer jeg selv (hvilket jeg IKKE kan i den normale søgning TVet foretager....

Så reelt har jeg de samme kanaler flere gange i forskellige lister....

Citat
refi mener IKKE

Hvor dælen LÆSER du det

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-08-11 13:54

Hmm, kunne nogen ikke lave et computerprogram så man kunne lave alle indstillinger og så smide det ind i bæstet via en stick ??

Mit TV laver om på hele lortet hvis jeg bare ændre eet kanalnummer

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 25-08-11 23:50

Du kan ikke sortere de Digitale kanaler, hvis du ikke har installeret og opdateret firmwaren,
sådan har det været i lang tid for de fleste populære TV,

og det er ikke kun sorteringen af digitale kanaler der kan være problemer med,
det afhænger af TV, og firmware,

da der ligger en firmware klar til den fladskærm spørgeren har problemer med,
er det nærliggende at tro den skal installeres,.. ik'.. !!
den ligger der vel ikke bare til 'pynt',...

Citat
Hvor dælen LÆSER du det

her,.. bl.a. (gider ikke finde dem alle)
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=149062

@LuffeA
det kan være du har samme 'problem',. !
prøv at kikke på hjemmesiden for dit TV.
firmwaren installeres via en USB nøgle.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-11 07:46

Citat
her,.. bl.a.

Den ENESTE der i det spørgsmål overhovedet OMTALER firmware - er dig selv

Selvfølgelig skal det da opdateres hvis der er nyt - det gælder også alle evt. satbokse osv.....

men det var slet ikke det spørgsmålet kørte på

Spørgsmålet var SORTERING af kanaler - og det kan du KUN i favoritlister....

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-08-11 11:08

Citat
Spørgsmålet var SORTERING af kanaler - og det kan du KUN i favoritlister....

det er lige præcis Det der er problemet, !
det har du stadig ikke fattet,.. nu er det over et år siden,

dengang, -som nu,.. vil du ikke anderkende at firmvaren er en nødvendighed
du påstod så galt at digitale kanaler kun kan sorteres i 'favoritter'
og det har du gjort i flere lignende tråde,

jeg har hver gang sagt,
prøv (som det første) at installere / opdatere firmwaren,
så kan de digitale kanaler installeres, og sorteres hvor det passer dig,..
også uden at bruge 'favoritter'.

det gælder for Samsung, og en række andre skærme (muligvis alle)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-08-11 11:12

du påstår så galt man kun kan sortere i favoritter,

her er en kopi af dit svar, hvis du har 'glemt' havd du sagde/svarede.
Citat
Du kan IKKE sortere de digitale kanaler....

Det eneste du kan gøre er at lave en favoritlist og på den måde få dem sorteret....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-11 12:51

Og det kan du også KUN - altså sortere i favoritter..... Så jo - det påstår jeg......

OG JEG HAR ALDRIG PÅSTÅET ANDET

Alt det firmware-pis har INTET med sorteringen at gøre - men derfor skal det alligevel opdateres....

Du får dine kanaler via et kabel (egen antenne eller ej) og de vil ALTID ligge efter kanalnummer (stigende) - derfor er det kun i favoritter du kan ændre det.....

Selvom du ændrer en kanal i "normal" vil den "springe" tilbage igen ved enhver opdatering

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-08-11 13:28

Har lige installeret et Philips 32pfl5405h, der kan du os sortere kanaler lisom du lyster,
ik' bare Favorit liste!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-11 13:39

Jep...

Men det er KUN til du opdaterer..... så ligger de igen i kanalorden.....

Annuller spørgsmålet
Fra : thoustrup

Dato : 26-08-11 15:25

Jeg har totalt droppet det fjernsynet, jeg har nu fået pengene retur, og så har jeg købt et Samsung, så nu håber jeg bare at det virker.