/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlkoder - Hvor finder man en liste ove~
Fra : michaelnielson
Vist : 365 gange
37 point
Dato : 21-05-03 15:03

Under systemoplysninger i XP Prof. har jeg en enhed (bundkortresource) med problemer. Systemet kører udmærket, men jeg ved ikke hvad der er galt med en driver. Under enhedsoplysninger, har jeg en bundkortresource som allerede er installeret en gang (en kopi) - men jeg kan ikke se hvad det er. Jeg har et nVidia bundkort.

Fejlkoden er 42. Men hvor i alverden kan man slå det op ?

Mvh
Michael

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-03 15:20

Hej
http://www.aumha.org/kberrmsg.htm og http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/reskit/ErrorandEventMessages / windows2000 listen kan bruges til xp også....der er dog enkelte undtagelser.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : michaelnielson

Dato : 21-05-03 15:32

Hej Søren

Tak for svaret ... men det er da vist en hård nød at knække ??? Der må være en lettere måde. Man må kunne søge direkte på : Fejl nr. 42 -
eller er det bare mig som er stupido ?

Michael

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-05-03 15:44
Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 37 point
Dato : 21-05-03 20:42

Grrrrr
Jeg må nok indrømme at du har fået mig lidt ud på Lars Tynds**** marker med fejlkode 42. Den eksistere ikke (eller også kan jeg ikke finde den).
Alle fejlkoder kan du finde i et lille program fra http://www.gregorybraun.com/MSWinErr.html
Download selv det lille program http://www.gregorybraun.com/MSWINERR.ZIP
Nu skriver du godt nok det er en Driver fejlkode via enhedsoplysninger... måske derfor? - jeg er virkeligt "LOST"
Prøv at skrive til Microsoft... jeg giver op - måske andre kan hjælpe ??
Søren

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-05-03 04:29
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-05-03 04:34
Kommentar
Fra : michaelnielson

Dato : 22-05-03 12:21

Hi folks !

Tak for alle indlæggene. Jeg har dog ikke fundet ud af hvad koden betyder endnu. Men det lille program som CLAN har henvist til, ser ud til at kunne anvendes i andre situationer, vil jeg acceptere hans svar. Også fordi han har været utrolig energisk ! Tak for'et. I mellemtiden har jeg dog løst problemet på anden vis. Jeg har et nyt nVidia bundkort, som jeg umiddelbart efter installation, downloadede en ny biosopdatering til. Det viser sig at der få uger efter denne kom endnu en ny, og den har tilsyneladende løst problemet. Hvad det var der var galt får jeg nok aldrig opklaret. Men det er også ligegyldigt. Det virker ! Tak CLAN trods alt.

Mvh
Mick

Godkendelse af svar
Fra : michaelnielson

Dato : 22-05-03 12:24

Tak for svaret CLAN.