/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Bogstaver
Fra : emptynes
Vist : 1072 gange
50 point
Dato : 24-08-11 21:44

hej
Er der nogen der ved hvordan man tegner et bogstav feks. et G i autocad,eller er der skabeloner????
Det er fordi jeg skal fræse bogstaver på cncèren men softwaren i fræseren er ikke den nyeste,er det ikke noget med et bestemt format.
Fræseren kan kun læse DXF format
Hjælp
På forhånd tak
Emptynes

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 25-08-11 00:42

Hejsa
Du skriver ikke hvilken version af AutoCad du bruger, men du skal explode teksten.
Dette er kun muligt for shape fonte, ikke truetype
Kommandoen er i Express tools
Men prøv at søge på explode text to geometry. Så dukker der masser af hits op.

Mvh
Cadmageren

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 25-08-11 17:36

Hej.
Du kan gemme din tegning ved hjælp af "save as" eller "gem som" alt efter hvilket sproget i det autocadprogram. Når du gør det så kan du i menuvinduet vælge "files of type" og i stedet for at vælge dwg-fil så vælge dxf-fil.
Autocad har mange skrifttyper, så du behøver ikke at "tegne" dem selv
Håber det kan hjælpe dig. Ellers spørg bare videre.....

Hilsen Kirstineka

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 25-08-11 21:35

Det er desværre ikke så simpelt bare at gemme tegningen i dxf. Cnc programmet kan højst sandsynligt ikke læse text

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 25-08-11 22:22

det er autocad 2007 jeg har,er der ikke nogle skabeloner man kan tegne efter ?

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 25-08-11 22:45

Hvorfor vil du tegne efter en skabelon istedet for at explodere en eksisterende text?
Men hvis du bare vil tegne over kan du jo bruge helt almindelige bogstaver?

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 26-08-11 04:44

Express tools er det noget der ligger autocad? , jeg kan ikke finde dem.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 26-08-11 05:53

Prøv at skrive Expressmenu

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 26-08-11 17:43

heller ikke!!! ,er det et selvstændig program??
har læst at man kan vælge det fra eller til under indstalitionen af cadèn?

Kommentar
Fra : emptynes

Dato : 31-08-11 17:41

Fandt et program der hedder OutlineArt 1.9 vil se om det duer det kan skrive text i linjer
mvh
Emptynes