/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gammel harddisk
Fra : js270630
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 24-08-11 16:16

Min gamle computer gik i sort for et par år siden, og i stedet for reparation valgte jeg at skrotte og købe en ny. Noget gik desværre tabt, men jeg tog harddisken ud inden skrotningen - måske kunne noget reddes? Nu er mit spørgsmål så: findes der en enkel måde at genvinde det tabte? Jeg forestiller mig, at der måske findes en box af en eller anden art, som man kan lægge disk'en i, forbinde den til computerens usb-indgang, trykke på en knap - og så vupti gense fortidens gerninger. Der lå noget foto og musik. Jeg investerer gerne, men det skal være noget, som er enkelt at bruge - ikke nørdet, for min indsigt i denne verden er begrænset. Jeg kan dårligt tro andet, end at der i denne kreds er nogen, der har været ude for det samme. Jeg må lige tilføje, at den gamle pc kørte XP og den nye er Windows 7. Kan det give problemer?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 24-08-11 16:43
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-08-11 16:47
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-08-11 16:50

Forsøg nummer 1: Sæt harddisken ind i en anden computer som slave, eller tilslut harddisken med et usb kabelsæt eller sæt den i en harddiskboks og tilslut disken til en anden computer, måske kan disken godt køre når der ikke skal indlæses styresystem på den og kopier så de filer du vil gemme, disken vises som et eller flere drev på den anden computer
Forsøg nummer 2: Den går du til hvis harddisken ikke kan snurre rundt og bruges i en anden computer: Læg harddisken i fryseren og prøv så igen om den kan køre i en anden computer, kulden gør at lejer som sidder fast løsnes lidt men det er en kortvarig fornøjelse så skynd dig at kopiere data inden disken går død igen

Godkendelse af svar
Fra : js270630

Dato : 29-08-11 15:50

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-08-11 16:01

Velbekomme