/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HVilken 13" bærbare?
Fra : Jens43
Vist : 499 gange
500 point
Dato : 23-08-11 20:53

Står og skal købe en lille bærbar - skal benyttes til film, powerpoint, mm.
Skal være robust, driftsikker og ikke veje for meget. Der skal være DVD drev eller lign.

Skal man vælge MacBookPro til 8999,- eller er der mere for pengene ved eks en Thinkpad?

Hvem har forslag?

Glæder mig til at høre fra Jer - synes det er en jungle.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-08-11 20:59

Du kan nemt klare dig med en Mabook (du behøver ikke Pro) til det du skriver.

I forhold til andre bærbare får du en væsentligt lettere maskine, en bedre skærm og et bedre batteri.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-08-11 21:15

Jeg æælsker min MacBook Pro, men næste gang skal jeg have en MacBook Air

http://www.apple.com/dk/macbookair/design.html

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-08-11 21:35

pifo

"Problemet med en Air, er det manglende drev, i hvert fald i dette tilfælde

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-08-11 21:46

Ja, det er sandt nok, kontoverden, men jeg bruger det alligevel så sjældent på min MacBook Pro - Jeg MÅ eje en "Air"
Nu skriver Jens43 så, at der skal være DVD drev eller lign.
Hvad er lign.???
Jeg downloader fra nettet og kopierer via USB nøgle eller ekstern disk. Det er meget sjældent at jeg bruger DVD drev.....

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 24-08-11 09:40

jeg har ofte behov for at se en film eller en dvd - bliver det ikke noget besværligt uden et drev?

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 500 point
Dato : 24-08-11 10:23

jeg har en lenovo thinkpad edge. der er godtnok ikke noget drev, men det har jeg løst med et eksternt drev til 400 kr. og det fungerer helt perfekt.
den har også indbygget modem til mobilt bredbånd så man er fri for at have noget til at stikke ud af siden på den.
det er helt perfekt, da jeg kun har mobilt bredbånd

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-08-11 10:37

Jeg har selv en Dell Latitude E4200, den er lille, kompakt og driftsikker. Jeg har aldrig haft problemer med den og den passer perfekt til og have med på farten.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-08-11 10:48

Ja, køb et eksternt drev til dvd, til når du har behovet for det.
Du må altså ind og se den "Air", før du beslutter dig

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 24-08-11 19:29

Hej Drenge:

Jeg fornemmer at Mac står stærkt...

Hvad er Jeres mening om ex ASUS U36 modellerne?
Hvad med Dells LAtitude serie?

Kan vi få andre i spil end Mac=??

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-08-11 19:58

Du kan sagtens vælge noget andet end Mac, men så må du nøjes med det næstbedste.

Der er sikkert ting som en PC kan gøre bedre end Mac, men til det behov du har beskrevet er det altså det bedste

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 24-08-11 20:08

Dells LAtitude er jo en del billigere, men det er altså ikke samme kvalitet, som Mac.

Once you go Mac, you never go back

Kommentar
Fra : Jens43

Dato : 29-08-11 14:49

tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Jens43

Dato : 29-08-11 14:50

Tak for svaret trimare46.