/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
gulvlakering var ikke tørt - nu mærker
Fra : jobestar
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 23-08-11 15:04

Hej
Jeg står til at skulle flytte fra min lejebolig og fik lavet en mindre nedslibning og lakering. Jeg har desværre ikke hørt ordentligt efter og fået lavet nogle mærker i laken.

Man kan tydeligt se det, hvis lyset skinner rigtigt ind, og mærke at det er helt rugt på de her få pletter her og der.

Kan jeg selv ordne det med noget sandpapir og lak?

eller måske bare kun give det lidt ny lak?

jeg mistænker faktisk viceværten for at lave de værste mærker, da han dagen efter, kl. 7-8 om morgenen vadede ind i entre og stue med store støvler på.

Det eneste jeg havde gjort var at sove på en madras og gå meget lidt rundt på strømpesokker om aftenen før.

anyway det kommer jeg nok ikke lagt med og risikerer de trækker en ny omlakering fra mit depositum.

men kan jeg selv ordne det uden de store udgifter?

vh

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 110 point
Dato : 23-08-11 15:46

Jeg ville nok prøve at slibe med sandpapir ,med en meget fin kornstørrelse .
Derefter ville jeg få fat i samme lak som var brugt første gang ,og give det tyndt lag.
Men det er vigtigt at du lader den nuværende lak hærde helt før du begynder at slibe

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-08-11 16:14

det er slet ikke sikkert, at de vil acceptere at du selv gør det. mange boligselskaber forlanger, at deres egen maler skal lave den slags.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 23-08-11 18:41

Det afhænger helt af, hvor stort problemet er. Det er ikke spor nemt at "plet-lakere" og få et godt resultat, så formodentlig skal hele gulvet slibes og lakeres på ny
Det er brand ærgerligt, men du risikerer at gøre problemet større, hvis ikke du er vant til at lakere.

Godkendelse af svar
Fra : jobestar

Dato : 24-08-11 00:07

Tak for svaret sverola. og tak til de andre svar :)

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 24-08-11 16:24

Selvtak...
Med lidt tålmodighed og forsiktighed skal det kunne lade sig gøre -lakken er jo ikke gammel og falmet ..