/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Salg af plasttønder i Danmark
Fra : JAG020774
Vist : 988 gange
40 point
Dato : 23-08-11 11:36

Hej alle

Jeg er i forbindelse med et uddannelsesprojekt i gang med en opgave, hvor jeg skal markedsføre et ny type plasttønde, der kan benyttes indenfor industrien, eksempelvis opbevaring af foderstoffer, og til private, eksempelvis spejdere og friluftsmennesker.

Plasttønden jeg skal markedsføre, er meget lig disse her: http://www.horsens-emballage.dk/produkt.php?prodCat=5&prodId=740

Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med min forretningsplan og vil i den forbindelse høre, om der er nogen der har et bud på hvor mange plasttønder der årligt sælges i Danmark... Er det 10.000, 100.000 eller?

Håber der nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak - Jesper

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 24-08-11 06:14

Prøv evt. Danmarks statistik. Jeg tror at tønderne bliver importeret fra udlandet og så er det registreret hvor mange der kommer til Danmark.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 24-08-11 08:26

Tror ikke der er nogen der ved det, da der jo findes et hav af typer der alle ligner hinanden.
De bruges til alt mellem himmel og jord.
Jægerne bruger dem til fodertønder.
Husejere til vandopsamling.
Landbruget til flydende tilskudsfoder.
Genbrugspladser til diverse miljøaffald.
o.s.v--o.s.v.
Mit bedste bud bliver i hvert fald over 100.000
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-08-11 05:53

Hvad med at kontakte Horsens Emballage og spørge dem?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-08-11 06:38

->pifo
Mon de ved hvad andre leverandører sælger?

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 25-08-11 06:44

Citat
Mon de ved hvad andre leverandører sælger?

Ja, det kunne jeg da godt forestille mig. De har da nok større idé om det, end vi har?
Normalt så ved sådanne firmaer jo godt, hvor stor deres egen markedsandel er. Det er vel ikke så usædvanligt?
Nu er det til et uddannelsesprojekt, så de er nok behjælpelige med et tal, der kan bruges. Om ikke andet kan de nok svare JAG020774 på, om det er 10.000, 100.000 eller?

Kommentar
Fra : JAG020774

Dato : 25-08-11 07:45

Hej alle

Mange tak for jeres gode forslag Jeg har forsøgt mig med Danmarks Statistik, men her har det ikke været muligt, at finde oplysninger omkring salget af plastik tønder i Danmark.

Jeg vil derfor følge op på Pifos forslag med, at kontakte Horsens Emballage. I samme ombæring har jeg også fundet frem til en række andre virksomheder, der sælger plasttønder... Blandt andet Spejder Sport, Bauhaus osv. Forhåbentlig giver det pote, hvis virksomhederne vel og mærket er villig til, at videregive disse informationer.

Tak for hjælpen - Jesper

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 40 point
Dato : 25-08-11 08:34

Hej Jesper,
Husk at lukke spørgsmålet
held og lykke med projektet
Pifo

Godkendelse af svar
Fra : JAG020774

Dato : 25-08-11 08:58

Tak for svaret pifo