/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Rammefarve i billeder i Word
Fra : Brassovitski
Vist : 645 gange
50 point
Dato : 23-08-11 10:29

Hej
Hvordan indstiller man rammefarven i billeder der indsættes i Word 2007, til som standarad at blive vist, og hvordan indstilles standard streg farve, tykkelse og stregtype?
Jeg synes det er træls, hver gang der indsættes et billede, skal man ind i formater for at rette disse indstillinger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-11 14:32

Nu er word jo IKKE et billedbehandlingsprogram - det er et TEKSTprogram.....

Så den slags ting skal laves individuelt....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 23-08-11 14:56

Halløjsa
Nu er det jo ikke en farve der er i billedet. Når man indsætter et billede i Word, sættes det i en billedbox, nøjagtig på samme måde som når man indsætter en tekstbox, i begge tilfælde kan boxens ramme sættes til forskellige farver, men default er den sat til ingen farve, og ingen streg, det er denne standard jeg gerne vil ændre, så den standard er f.eks. blå.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 23-08-11 16:23

Citat
men default er den sat til ingen farve, og ingen streg, det er denne standard jeg gerne vil ændre

Det kan du ikke.....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 26-08-11 10:37

Øv. Så må Microblød jo se at få omprogrammeret deres Word. Hvem vil betale?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-11 12:55

Citat
Hvem vil betale

Da du sikkert er den eneste i verden med problemet, bliver det vel dig

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 06-11-11 23:28

Tak for svaret refi.
Du har nok ret i at det kan man ikke. Jeg har efterhånden prøvet en del muligheder. He!
Sidste forsøg var en macro, der automatisk satte rammefarve på, hver gang der blev indsat et billede, men det fik jeg aldrig til at virke.