/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
træ til lille have
Fra : karin42
Vist : 866 gange
100 point
Dato : 22-08-11 19:44

Vi påtænker at fjerne et gammel skovfogedæbletræ ! men hvad skal vi nu sætte i stedet ? haven er ikke så stor så jeg har tænkt på en smal høj ting . hvem har et godt råd !

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-08-11 20:25

Hjesa.
Hvad har du selv i tankerne ??
Frugttræer eller....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 22-08-11 20:41

sæt en gingko biloba også kaldet tempeltræ eller en sydbøg

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-08-11 20:43

Jeg kunne forstille mig at I skulle købe et tempeltræ, det bliver let og smalt.

De fås både store og små.

Min nabo har det skønneste tempeltræ, og det bliver rigtig flot i efteråret også. Det er let og elegant og smalt.
Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogle gode billeder på nettet. Spørg på planteskolen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-08-11 20:46

Tempeltræ i efterårets farve.

http://www.sundbyhaven.dk/33405760?i=34817337

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-08-11 20:47

ok- 2 sjæle een tanke @trimare46- du havde skrevet mens jeg var i gang

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-08-11 21:00

Hihi.
Ja hvis det var min have ville jeg da vælge opstammede frugttræer.
De fylder næsten intet og så høster man da lidt frugt.
Pære vil jeg ha' 2 stk så de kan befrugte hinanden.
De fås så små at de kan dyrkes i potter.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 22-08-11 21:07

Hvis du har været glad for dit æbletræ, kunne du gentage succesen, denne gang med den type (ikke sort) der kaldes ballerina, et meget slankt, søjleformet, lamgsomt voksende træ, nærmest uden grene, men med blomster og æbler, , du kan læse her

http://www.havenyt.dk/forum/prydhaven/5427.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-08-11 21:11

http://www.florainfo.dk/pls/florav2/PSPVare?InSprog=DK&InNavnLatinsk=GINKGO BILOBA 'BERGEN'&InBestilBilleder=N&InPlantelisteID=&InBestilPrint=N

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-08-11 21:12

http://www.florainfo.dk/pls/florav2/PSPVare?InSprog=DK&InNavnLatinsk=GINKGO BILOBA 'GLOBUS'&InBestilBilleder=N&InPlantelisteID=&InBestilPrint=N

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 22-08-11 21:14

ok linkene virker kun hvis man kopierer hele stien, og ikke kun klikker på linket.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 22-08-11 21:16

jeg ville jo sætte et frugttræ igen. Enten blomme eller æble. Gerne med 3 sorter på samme stamme

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 23-08-11 08:06

Tak for svaret vagnr.

lyder rigtig spændende . tak for svaret.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-08-11 08:53

Selv tak, og god fornøjelse med træet, karin42