/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
salt mod ukrudt
Fra : 190e
Vist : 682 gange
50 point
Dato : 22-08-11 11:34

jeg vil hører om salt mod ukrudt i indkørsel/gårdsplads kræver at salten er smeltet i varm vand, eller skal det bare strøs på med håndkraft??

håber nogen kan hjælpe.

190e.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 22-08-11 11:56

Citat
Ubesvarede 4
- Besvarede 5
- Annullerede 19
- Slettede 0
Ialt 28

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-08-11 12:13

Hejsa.
Du kan drysse den på "rå" eller bruge event. kartoffelvandet til at hælde over.
Vi bruger begge dele.

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 22-08-11 12:22

teil den travle lille mus

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-08-11 13:19

Husk på at saltet synker ned og også skader rødder fra alle andre planter i nærheden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-08-11 13:32

To ting, det er faktisk ulovlogt, man må kun bekæmpe med godkendte midler, salt er ikke godkendt til ukrudstbekæmpelse, men du kan jo bruge det mod glat føre i stedet.

Det andet, hvis du kører på veje, hvor der er masser af glatførebekæmpelse, kan du se at der er dukket en slags strandflora op, fx, engelskgræs, der tidligere kun stod ved nær havet, så måske ændrer du kun ukrudtet, uden at udrydde det.

Engelskgræs er nu ganske køn

http://www.naturhistoriskmuseum.dk/naturlex/planter/str_engelskgraes/side.htm#3

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-08-11 14:05

Citat
det er faktisk ulovlogt, man må kun bekæmpe med godkendte midler, salt er ikke godkendt til ukrudstbekæmpelse,

Nu sladrer du ikke ...vel vangr

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-08-11 14:24

Nej da, det er jo helt lovligt at bruge salt mod isslag mv, og forebyggelse er som bekendt bedre end helbredelse

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-11 15:26

Citat
teil den travle lille mus

Han er jo opsynsmand/visevært,her på Kandu. Ser om alt går redeligt til.Så jeg er helt tryg.

Citat
Interesser: Ja, alt der sker i sdr omme

Inden eller uden for murene?????????????????

M.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 22-08-11 18:04

Hvorfor skal diverse kanduer svare dig, når du alligevel annulleret dit spørgsmål?

Spørgsmål
- Ubesvarede 4
- Besvarede 5
- Annullerede 19
- Slettede 0
Ialt 28

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-08-11 18:58

Det er derfor jeg bruger vejsalt

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 22-08-11 21:07

Teil og hawaii, jeg mener det er helt fair at annulere et spørgsmål, men hvis I vil diskutere emnet foregår det officelt her: http://www.kandu.dk/Spg111981.aspx

Godkendelse af svar
Fra : 190e

Dato : 22-08-11 21:22

Tak for svaret Teil.

der er jo nogen der altid kan finde andres fejl , og du er dygtig kan jeg se