/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Det var kattens.
Fra : LuffeA
Vist : 929 gange
200 point
Dato : 20-08-11 12:12

Min gode veninde er lige flyttet ind i en lejlighed hvor der i et hjørne af soveværelset stinker af gammelt kattepis.

Hun startede med i flere omgange at rengøre grundigt med Rodalon, uden virkning.
Viceværten kiggede så på det og sendte en tømrer op for at skifte gulvbrædder i området, det har heller ingen virkning.
Jeg er inde på at der skal proffer til for at rense den rå beton nede under strøerne eller ligefrem forsegle det, men hvad siger de kloge herinde om det ?

Hun er ret fortvivlet og taler allerede om at flytte.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-08-11 12:58

Den er svær, rigtig svær.
Jeg ved, at mit boligselskab for en del år siden var nødt til, at lave en lejlighed om fra beboelse til, at den bruges til beboeraktiviter, lugten af kattepis var ikke til at komme af med.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 20-08-11 13:52

http://www.urinegeurverwijderen.nl/en/Customer-reviews/UF2000-tegen-urinegeur/

Det er et' vidundermiddel-der er sikkert flere.

Men hvad med ISS eller et andet firma? De har sådan en ozon renser som tager bakterier og lugt.
Det er effektivt mod røg/sod lugt efter brand.
Det skader da ikke at ringe til dem.

Mvh

sverola

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 20-08-11 17:39
Kommentar
Fra : lonek63

Dato : 20-08-11 19:00

Kender mange der har haft stor glæde af en lugtfjerner fra http://www.shangri-la.dk/
Den holder faktisk hvad den lover.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 20-08-11 20:12

Man kan rent faktisk forsegle området med alm gulvlak. Hvis altså man kan komme til.

Den metode har jeg selv brugt - med stort held, vel at mærke. Her var der tale om gulv lavet af spånplader, og de suger godt til sig. Jeg prøvede at vaske med alverdens ting, med lige ringe resultat. Så kom jeg på idéen med gulvlakken og gik i gang (efter selvfølgelig at spånpladen var helt tør.) Siden da har der ikke været den mindste lugtgene, så man kan sige, at metoden er særdeles effektiv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-11 21:27

Citat
Jeg er inde på at der skal proffer til for at rense den rå beton nede under strøerne eller ligefrem forsegle det, men hvad siger de kloge herinde om det ?

Du har fuldkommen ret.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-11 07:09

Nu skal I høre den bedste.

Den tømrer der først skiftede nogle gulvbrædder, og iøvrigt lavede det flot, fortalte min veninde at han ikke havde nogen lugtesans og ikke havde haft det i flere år.
Ikke spor morsomt for ham, men det betød jo så at arbejdet var spildt.

Nå, nu skal brædderne op igen, og der kommer et specialfirma som sprøjter et eller andet fusel på betonen som skal arbejde en uges tid inden brædderne lægges på.

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 200 point
Dato : 23-08-11 15:43

Tillykke med det Så ser det da ud til at du har en seriøs udlejer ,og at tingene ordner sig for dig.
Mvh

sverola

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-11 19:29

Citat
Så ser det da ud til at du har en seriøs udlejer

Det er altså min veninde der har problemet, men vi har samme boligselskab.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 23-08-11 19:49

Ups............ Det var en smutter
Jeg så det nu da jeg læste spørgsmålet en gang til..............

Sverola

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-11 20:13

Jeg prøver at holde tråden åben for input hvis jeg får nærmere oplysninger fra hende om eventuel succes

Godkendelse af svar
Fra : LuffeA

Dato : 30-10-11 11:25

Tak for svaret sverola.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 30-10-11 16:50

selvtak LuffeA

Ha en fortsat fin dag

Mvh

Sverola