/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
google ??
Fra : chicapigen
Vist : 896 gange
500 point
Dato : 19-08-11 22:46

hejsa
har lige været hos min veninde og hun har en bærbar med trådløs internet og xp på maskinen , hun har i de sidste 14 dage ikke kunne komme på bla. google og youtube , når hun prøver kommer der frem hvor der står 404 not found . er der nogen der ved hvad der er gået galt ???? og hvordan hun kommer det til livs .

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-08-11 00:10

Det kunne lyde som om nogle sider er blokeret på den computer, er det en firma computer og firmaet synes måske ikke at medarbejderne skal bruge de blokerede sider?
Er det et problem som er kommet pludselig? Og observerede brugeren noget usædvanligt lige før problemet kom?
Hvilke sikkerheds programmer er der installeret på problem computeren?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 20-08-11 08:50

Har du prøvet at se i Funktioner>Indstillinger, fanen Sikkerhed, Usikre websteder
det kunnne jo være at google og youtube var havnet der!

Eller det kan være din HOSTS fil der laver numre,
du kan finde HOSTS filen her
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC
Åbn den med Notepad og se om google og youtube er havnet her!

Hvis de er, slet de linjer hvor de står.

ps
Det kan godt være du ikke kan rette i hosts filen, så tag en kopi og læg ud på skrivebordet,
ret og gem den, kopier tilbage og overskriv eksisterende.

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 23-08-11 19:35

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-08-11 20:25

var så lidt