/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gearolie passat
Fra : boje1904
Vist : 675 gange
100 point
Dato : 19-08-11 20:19

JEg har en passat fra 1993, som jeg vil skifte gear olien på. Nogen som ved hvor boltene sidder, og specielt er der nogle bolte som har med justeringen af gøre.
Jeg tror nok jeg har fundet aftabningsbolten, stor umbacho i bunden af gearkassen, men hvor fyldes der olie på gearkassen. Er der umbacho bolte i samme størrelse som har med justeringen af gearkassen at gøre?

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-11 20:51

Nej det er ikke unbraco bolte som er til justering af gearkassen. Men det er unbraco plug som du tapper af oljen og det er enten en unbraco plug til påfyldning og niveau eller at du fylder på olje der speedermeter kablet går ind i gearkassen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-08-11 20:54

Når du ikke ved hvor man fylder gear olien på,
så er det nok en god ide at få det gjort på et værksted?

Det er jo heller ikke helt ligegyldig, hvilken gear olie der skal fyldes på??

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 20-08-11 07:12

Tak for svaret alimak. Det var en god saglig forklaring.