/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvilket simkort til gsm alarm
Fra : ara
Vist : 5238 gange
300 point
Dato : 18-08-11 23:39

Hej.

Jeg har et alarmsystem fra powermax.
Der er et gsm modul med.

Jeg har fået et telekort fra Telmore. Mit problem er at så snart jeg slår alarmen til ringer min telefon og fortæller at der er alarm på min adresse.
Selve alarmen melder ikke om fejl. Det er kun modemmet der ringer op.

Kan det være telekortet der ikke virker.

Skal man have sådan noget istedet ?

https://www.telmore.dk/mobil/ekstraservices/high-speed-data

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-08-11 01:42

Nej det er en fejl ved alarmsystemet, dets opsætning eller indstilling.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-08-11 06:05

som sagt det er din alarm der er noget galt med

ps bruger selv telmore på alarm uden problemmer

Kommentar
Fra : serverman

Dato : 21-08-11 21:09

Hej

Jeg har efterhånden sat et par hundrede stk. Op af powermax alarmerne med GSM modul og det er meget vigtigt at sim-kortet er et 32kbit, da du på sigt vil få problemer med et 64kbit kort.

Jeg levere altid 32kbit til mine powermax anlæg. GSM- senderen har svært ved at håndtere et 64kbit sim kort.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 21-08-11 21:19

Dejligt med en der har erfaring mht powermaxx alarmen.

Det er godt nok ikke nemt at få hjælp til denne alarm.

Hvordan finder jeg ud af om mit kort (telmore) er et 32 eller 64.?

Skal jeg overhovedet indkode det nummer nogle steder i selve panelet?

Kommentar
Fra : serverman

Dato : 22-08-11 14:18

Hvis dit Telmore kort er købt inden for de seneste år (jeg kan ikke huske præcist hvor langt tilbage), så er det med garanti et 64kbit kort.

Du skal ikke kode telefonnummeret til sim-kortet ind nogle steder.

Men det er ikke dit sim-kort der giver dig den fejl du får.

Får du nogle SMS-beskeder sammen med talebeskeden vedr. at der er alarm når du tilkobler?

Generelt synes jeg der er rigtig mange fejl på Powermax alarmerne, jeg er ihvertfald begyndt at sætte noget andet op end dem. Jeg skulle ikke undres om din også er en af dem :(

Kommentar
Fra : ara

Dato : 22-08-11 18:21

Mit kort er helt nyt.

Jeg ved ikke helt hvad du mener med at jeg får sms beskeder.
Dette har jeg aldrig gjort.

Hvis alarmen går igang ringer den til 3 valgte nummer.

Problemet er at så snart jeg kobler alarmen til, ringer telefonerne og fortæller at der er alarm.
Selve enheden går ikke i alarm

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 23-08-11 05:47

Robw har jo svaret dig at det er dein alarm der er defekt. Det har intet med dit sim kort at gøre.
Du behøver da ikke komme med spørgsmålet igen.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-08-11 08:12

Kan du ikke bare lukke HUGU.BØRGE, hvis ikke du har andet at byde ind med.

Accepteret svar
Fra : serverman

Modtaget 300 point
Dato : 24-08-11 22:48

OK. Jeg tænkte du måske også havde sat den til at sende SMS.

Man kan vælge om der skal sendes SMS kun ved alarm, eller også ved til- og frakobling. I så fald sender den IKKE en alarm besked.

Det lyder som om du har en defekt central.

Generelt er Powermax centralerne meget fejlbehæftede. Jeg har aldrig skiftet så mange centtraler og detektorer. Som sagt er vores firma også på vej væk fra disse centraler. Bl.a. fraråder producenten nu brugen af 64kbit sim-kort. Vi bruge dem en årgang, men måtte skifte mange af dem ud med 32kbit kort, da senderen i centralerne gik i baglås og de konstant skulle genstartes. Når kunder så fik indbrud, ringede senderen ikke op og afgav alarm beskeden.

Til alle andre centraler, GPRS-sendere og IRIS-sendere bruger vi 64kbit sim-kort. Det er lidt træls at man skal bestille to typer kort hjem til lagerbeholdningen...

Kommentar
Fra : serverman

Dato : 24-08-11 22:52

"Man kan vælge om der skal sendes SMS kun ved alarm, eller også ved til- og frakobling. I så fald sender den IKKE en alarm besked."

Der mente jeg, at den ikke sender en alarm besked til til- og frakobling. Som din den gør!!!
Det kunne bare være interessant at se, om den også sender en SMS med en alarm, når du tilkobler og hvad den evt. skriver alarmen skyldes. Jeg havde i sidste uge en Powermax Pro der periodevis gav alarm lige umiddelbart efter tilkobling. Dette skyldes en defekt pir, der havde problemer med supervision-signalerne...

Kommentar
Fra : ara

Dato : 25-08-11 17:39

Jeg ved ikke hvad der er galm, men alarmen virker fint nu.

Jeg gik ind og stillede den til "puls". Dette hjalp ikke. Derefter stillede jeg den til DMTF toner igen, og det har virket siden.

@serverman. Du får point fordi du havde de mest seriøse svar

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 25-08-11 17:39

Tak for svaret serverman.

Kommentar
Fra : serverman

Dato : 25-08-11 18:16

Tak.

De centraler jeg har sat op, har altid stået til DTMF som standard, så den havde jeg ikke lige gættet. Men nu er den noteret ned i bogen