/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Hvordan tjekker man sin firewall ?
Fra : ingelein
Vist : 1516 gange
100 point
Dato : 18-08-11 10:10

Hej
Hvordan tjekker man sin firewall for SSL porte ?

Håber nogen kan hjælpe
Med venlig hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : peque

Dato : 18-08-11 10:19

For SSL porte ???
Hvad er det konrekt du gerne vil.

Du kan selv bestemme hvilke porte4 du vil bruge som SSL - men der er jo standarder indenfor dette område.

Jeg tror du vil få et bedre svar hvis du formulerer hvad det er du gerne vil!

Men ellers kan du bruge nmap .-PN kommandoen på Linux

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-08-11 10:44

Åbner sin firewall

Du bliver nød til og være lidt mere præcis. Vil du checke om den er åben for brugen af SSL?

Kommentar
Fra : grow

Dato : 18-08-11 13:34

Du kan starte med at prøve denne "sårbarhedstest"
http://borger.itst.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-11 13:43

HEJ

Jeg skal logge mig ind på mit firmas server med mit password, men kan ikke logge ind.
IT afdelingen har bedt mig checke min firewall
"ask your IT to check firewall for SSL port XXX"

Hvor i systemet kan jeg finde min licens til at logge ind?

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-08-11 13:47

Med det de skriver til dig, så kan det både være din router du skal kigge i men og din firewall og det skal på det netværk dit firmas server står på.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-11 13:55

Hej webnoob

Hm. Dit svar mangler vist nogle ord hist og pist, som jeg læser det , giver det desværre ikke nogen indlysende mening.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-08-11 14:00

Et og skulle ha' været et også, men ellers er det rigtig nok.

Jeg prøver da bare igen.

Citat
ask your IT to check firewall for SSL port XXX

Den besked antyder at du skal kigge efter i routeren og firewallen som din server står bagved.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-11 14:34

Hej webnoob
Det lader til at firmaet tror at jeg også selv har en IT afdeling - hvilket jeg ikke har - er bare privatperson.

Hvad skal jeg kigge efter i routeren - og hvordan gør jeg det?
Jeg har ikke gjort noget ved routeren siden mine maskiner blev sat op, så hvor tjekker jeg routeren?

Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-08-11 14:38

Den anvendte port er defineret således:

443 TCP HTTPS (Hypertext Transfer Protocol over SSL/TLS)

Hvor tjekker jeg at det er den port jeg anvender?

Hilsen
Ïngelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-08-11 14:39

Du skal kigge efter routing, port forwarding, LAN-server osv osv osv. Der er mange navne på det og det afhænger af hvilken router du har.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-08-11 14:40

Det skal stadig være på serverens netværk ikke på din computers netværk.

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 31-08-11 23:10

Kære Ingelein...

Firmaet beder dig om at tjekke op på IT og om der er åbent for SSL.

En netværkport kan have forskellig status OPEN, CLOSE...

SSL betyder Secure Socket Layer. Det er et laksejl ... et certifikat, en nøgle der bruges til at kryptere data, eksempelvis password osv.

Der gennemstrømmer krypteret data igennem port 443. Du behøver ikke tjekke om det er den port du skal bruge.. det er det oftest. Og hvad skal du med en licens ??

Er forudsætningen opfyldt for at certifikatet er i brug og fungere på firmaets server mener jeg at port 443 skal være åben på din pc. Den skal du åbne i din firewall. Jeg ved ikke hvilken firewall du har.

Men ofte liger problemet begravet et andet sted.. har du kontrolleret dine browser indstillinger ?
Mangler du en modpart installeret på din pc (Offentlig nøgle) der kræves for du logger ind ?

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 01-09-11 13:56

du kan scanne en ip adresse/ server for åbne porte med eks. Vis. Online portscannere
Grc.com f.eks

Hilsner herfra

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-09-11 16:49

Hej MatrixRevolution
Tak for dine svar. Du spørger, hvad jeg skal med en licens. Jeg har adgang til et stort firmas server og den kommer jeg i kontakt med på denne måde.

Da det har virket tidligere og jeg kun har haft problemer med at logge mig på serveren i sidste uge, har jeg overladt det til firmaets IT-afdeling at afhjælpe problemet.

Tak for svaret - som giver dig mine points .
Med mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : MatrixRevolution

Modtaget 100 point
Dato : 02-09-11 12:40

Tak. Du skal jo lige selv tildele dem så.

På forhånd tak.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 02-09-11 15:46

Tak for svaret MatrixRevolution.