/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor blev Edith Elisabeth Larsen døbt på
Fra : 2601
Vist : 786 gange
400 point
Dato : 17-08-11 20:10

Jeg søger efter hvor Edith Elisabeth Larsen bliver døbt. Hendes to ældre søskende bliver døbt i Frederiksberg Kirke i 1893 og 1896.

MEN jeg kan ikke finde Edith Elisabeth Larsen hvor denne bliver døbt.

Jeg har følgende:

Politiets registerblad oprettet 11/11 22 på Station Station 3 (Sankt Annæ, Øster og Vester) Hovedperson Edith Elisabeth Nordenbøge , 26-7-1902 , Frederiksberg.
MELDT BOPÆL:
Stokholms Plads 6 st.

Faderen får den 23. maj 1907 tilladelse til at bære Familienavnet Nordenbøge.
Han er Slagtermester.

I 1904 havde Carl Larsen flyttet bolig til Falkoner Alle 54,3.

Jeg har set Frederiksberg Kirkebøger efter samt Sct. Matæthæus Sogn igennem uden at finde hende.

De to ælste børn bliver konfirmeret 13. oct. 1907 og 19. april 1910 i Frederiksberg kirke som jeg også har set efter i tidsrummet 1915-1917 uden at finde hende.

Nogle der kender hende.

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 17-08-11 22:38

ao københavn 1925 Stokholms Plads 6 st.opslag 47 finder du familien håber det hjælper dig videre
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-08-11 04:34

Til senta.

Tak for din hjælp.

Desværre for det er hendes fadder jeg er ude efter. Derfor er det henses dåb jeg søger.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-11 10:05

Er hun indgift i Reventlov familien, så hende her:

Larsen, Edith Elisabeth Edith Elisabeth Larsen ( - ) Larsen, Ejnar Anton Ejnar Anton Larsen (11 Jun 1907 - ) Larsen, Emma Dorthea Emma Dorthea Larsen( - )

SURNAME: Larsen
GIVEN NAME: Edith Elisabeth
SEX: F

Fundet her:
http://www.reventlow.dk/reventlow51.php

Ellers har hun en navnesøster...

Accepteret svar
Fra : Påsse

Modtaget 400 point
Dato : 18-08-11 12:23

Hej 2601

Jeg fandt Edith´s konfirmation i Frederiksberg KB, hun er født 26-7-1900 i stedet for 1902, der stod at hun var døbt i Lukas Kirken

København-sokkelund-frederiksberg 1914-1922 (opslag 196)
________________________________________________
Hendes dåbsindførsel er:

København-sokkelund-Lukas 1897-1902 (opslag 182)
_________________________________________________
Det var vist hvad du søgte.

Hilsen Påsse

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 18-08-11 14:40

Tak for svaret Påsse.

Nej tusinde tak for din hjælp. Når man ser på de FT hvor hun optræder er der 4 forskellige dato for hendes fødsel og nu kommer du med et nyt årstal så du kan tro at jeg er glad.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 18-08-11 14:43

Til svendgiversen.

Tak for din hjælp.
Med hensyn til dit spørgsmål må jeg sige at det ved jeg ikke. Hun forsvinder efter FT 1930 og FT 1940 hvor hun er i England. Om hun kom hjen inden krigen ved jeg ikke.

med venlig hilsen