/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
udleje dårlige vedlig holds
Fra : olhund2
Vist : 361 gange
50 point
Dato : 17-08-11 17:01

Hej
vi har brug for et par råd ang vors udleje

Vi har bo det samme i 5 år nu her og i de 5 år har vi haft 3 forskel udleje hvor af den her er en rigtid sløv padde som kun komme med dårlig unskylder og sø forklaring.I dec mdr 2010 install udleje et pillefyr på af det træfyret som hvad i huset ikke virker ordlig længe og det hvad sku dejlig at man kun vågen om morgen og at der hvad varm men så komme problem kristenhilmfasdag bliv fyret pille ned igen da udleje ikke have betal smed for den og selv både vi og smed ring fik kun en søforkling og dårlig unskylning om at det skulle nok bliv bragt i orden men først nu 3 mdr efter begynde og ske lidt,udleje har ringe og sagt at fyret vel bliv sat op igen om en uge men smed har ikke hørt nåde og der fler ting som vi har bet udleje om at få lave for der komme vand ind nogel vindu og dør og tag når det rigtid regn maget og det sag vi til han allerde i dec mdr.Men der ske ikke selv skosten fjer har haft i han for der hvor pillefyret bliv sat mangel der brænd væg og nu er vi bliv så træt af han vi har tilbage beholdt husleje de sidt 3 mdr og han har ikke rykke for eller nåde og vi har få tilbudt nåde andet som er i rigtid god stand,kan vi tillades os at flytte for vi har også 3 dejlig unger som hele ikke har godt bo i huset unden varm.

p.s
jeg håber i kan læs hvad jeg skriv da jeg er ordblin har lidt svær ved det . og ,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-11 17:21

Jeg synes du skal ringe til Lejernes Landsorganisation, jeg tror ikke du bare kan forlade lejlighede uden at betale din husleje, du risikerer at udlejer trækker i dit depositum, men det kan de svare dig på

Lejernes Landsorganisation i Danmark
Reventlowsgade 14, 4.
1651 København V.
Telefon: 33 86 09 10

Kommentar
Fra : olhund2

Dato : 17-08-11 18:11

Nordsted1
hej
ja men vi tro nu hele ikke vi få vors indskyd for jeg li vær i kontak men semd som søgt på goggel ang vors udleje og tak for kaffe nogel sag der komme fjem den sidt konkurs bo han have hvad i 2010

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 17-08-11 20:03

Det er ikke tilladt ikke at betale husleje..........I har en kontrakt at forholde jer til og det har udlejeren også.
Det i kan gøre er at tage kontakt med kommunen og få dem til at hjælpe jer videre .
Depositum er til at dække udgifter til genetablering af lejlighed ,til den stand den var i da i flyttede ind.
Derfor er det vigtigt at når man flytter ind i lejlighed ,at tage nogle billeder og få alle fejl og mangler skrevet i kontrakten.
Jeg er selv udlejer og indskuddet står på en egen konto , som jeg ikke kan tage ud uden at lejer er indforstået.
Alt som vedrører lejemålet står i kontrakten... Eks. Ikke rygning indendørs ..ingen husdyr ..ingen farvebytte ...ingen nye installationer uden samtykke ..osv osv

Kommentar
Fra : olhund2

Dato : 17-08-11 20:11

sverola
vi har ingen leje kontrak den enes leje kontrak vi har er fra den først udleje vi have for 5 år siden og den glæde ikke længe sig avokat og vi har fotos af bolig fra da vi flytte ind for 5 år siden og han der eje huset har over hovde ikke lave nogel leje kontrak med os

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 17-08-11 20:25

Så er det lidt vild vest......Men tag og snak med kommunen ,og se så at flytte hen til det bedre hus /lejlighed du skrev om....Men husk nu denne gang at få en brugbar lejekontrakt . Husk at få alt med i den.
Feks . Hvis ting ikke er i orden -så få en dato til det er fikset osv. osv.

Kommentar
Fra : olhund2

Dato : 17-08-11 21:25

sverola
ja det gør vi også vi har snakke med dem som eje det andet hus og det enes skal lave nu her nåde el arb fordi den tidlige leje har pille ved og det skulle bliv lave ind fredag og de kan hele ikke at en udleje kan finde på at behanle leje sådan som vi er bliv behanle for vi har betal husleje helt op til en uge før den først og har også selv smide en masse penge ud for at lave en brug bare have til vors børn for da vi flytte ind for 5 år sinde li det hele en stor brak mark samgt kun det som skulle vær gras plæne brug til golf he he

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-08-11 21:33

Kommunen har intet at gøre med forholdet mellem lejer og private udlejere.
Hvis i ikke har nogen lejekontrakt skal i gå ud fra reglerne i lejeloven, lejekontrakten er for såvidt ligegyldig i dette tilfælde da der er regler på området.

Lejernes Landsorganisation kan muligvis hjælpe, men de har en ret lang reaktionstid, så hvis det skal løses her og nu er der ikke andet at gøre end at forsøge at tale med udlejer igen

Kommentar
Fra : olhund2

Dato : 17-08-11 21:38

Kortoververden

det er ikke en privat udleje vi har nu her det er et Ejendomselvskab

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-08-11 22:03

En privat udlejer betyder blot at der ikke er tale om kommunale boliger eller andre offentligt administrerede boliger

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-08-11 22:25

Kommentar
Fra : olhund2

Dato : 17-08-11 22:29

nå oki jeg li vær i kontak med smed for kun ikke husk helt hvornår fyrt bliv over hente og det gjord smed den 16/5 2011 og jeg fatte slev ikke at en udleje kan få selv til la som ingen ting

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-08-11 23:13

Kommentar
Fra : nomore