/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
jatg tegn
Fra : return
Vist : 1084 gange
200 point
Dato : 17-08-11 16:36

hej

hvis der er en person der møder op i en flugtskydnings forening for at skyde lerduer
og vedkommende besidder et jagttegn ,men hvor vedkommende har streget de sidste 4 tal ud i sit cpr.nr. så det ik kan læses må han så virkelig godt få lov til at skyde ,eller burde man ikke ha bortvist personen ?

nogen der kender reglerne på dette område ?

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-08-11 17:31

For at skyde ler dimser oppe i luften skal man have jagttegn for det?

Er temlig sikker på at der ikke findes en forening i Danmark der kan kræve få oplyst de sidste 4 i ens cpr nummer - nogen foreninger/organitioner modtager tilskud efter hvor gamle medlemmer er men heller ikke der kan de bede om de sidste 4 ciffer.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-08-11 20:20

Selvfølgelig kan han få lov til at skyde. Jagttegnet forevises sammen med billed ID - og så er den potte ude af verden. Man skal ikke smide rundt om sig med sit CPR nummer.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-08-11 20:22

Citat
For at skyde ler dimser oppe i luften skal man have jagttegn for det?
Næææ...!!!

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 17-08-11 20:33

Citat
For at skyde ler dimser oppe i luften skal man have jagttegn for det?

Næææ...!!!

Så er sagen jo lige til - han har lov til at skyde

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-08-11 20:55

Nu er sagen ikke så enkelt som så.
Hvis han ikke har jagttegn, skal han være medlem af foreningen for at skyde.
Grunden til medlemskabet; Forsikringsspørgsmål, såfremt han kommer til skade - eller skader andre.

Det var en forklaringen i grove træk.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 17-08-11 23:10

Enhver, med eller uden jagttegn, må deltage i lerdueskydning. Men uden jagttegn kræver det der er en godkendt instruktør ved hans/hendes side. Det er her forsikringsspørgsmålet kommer ind i skudlinjen...

kryds

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 17-08-11 23:16

Forøvrigt kan lige nævnes at der INGEN aldersgrænser er, hverken den ene eller anden vej...

God fornøjelse

Kryds

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-08-11 23:40

Hej Kryds

Der er ingen aldersgrænser, men hvis det skønnes, at vedkommende er så klein, at han eller hun ikke forsvarligt kan håndtere en haglbøsse - så kan baneledelsen til enhver tid forbyde skydningen. Og hvad laver 6 12 - årige på en skydebane. Tåbeligt.
Men OK, hvis faderen har ambitioner - så lad dem.
Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 18-08-11 01:34

Min kære tonganeser, der er visse ting her i livet som siger sig selv, men det normale har vide

grænser

kryds

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 18-08-11 01:52

- forøvrigt har jeg set 10 - 12-årige skyde flere af disse lerdimser end de fleste voksne jægere, hvoraf enkelte ganske simpelt ikke burde have lov til at gå på jagt grundet manglende skydefærdighed.
Jeg skal ikke dømme nogen, men der burde være et bestemt krav som skal opfyldes for at have lov til at gå med haglbøsse...

kryds

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-08-11 06:58

Som jagttegnsindehaver, kan du automatisk eje en haglbøsse, blot give besked om det hos politiet.

Hvis du ikke har jagttegn og gerne vil skyde på en godkendt bane, skal du via skytteforeningen have tilladelse til at besidde, bære og anvende en haglbøsse, medmindre du låner en bøsse af foreningen !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-08-11 21:40

--------------------------------------------------------------------------------

Min kære tonganeser, der er visse ting her i livet som siger sig selv, men det normale har vide

grænser

kryds

Nemlig Kryds, og abnormiteterne er grænseløse.

Nøj, hvor jeg glæder mig til den 1. september.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 18-08-11 23:54

Jamen H. H. dog, hvor vil du dog hen? Har nogen stjålet din pladsbillet til et ubændigt myrderi hinsidan ?

Citat
hvis han ikke har jagttegn, skal han være medlem af foreningen for at skyde
-

hm. - den holder altså ikke i byretten. Betingelsen er stadig en godkendt instruktør ved sin side !

Venligst

kryds

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-08-11 09:45

Nu kommer der så et ærligt ment - men måske enfoldigt spørgsmål fra min side. Spørgsmålet skyldes manglende viden fra min side.

Står der ikke altid en godkendt skydeinstruktør ved siden af skytten på en flugtskydningsbane? Altså som en slags banekommandør på standpladsen? Det gør der hvor jeg kommer.

Min ældste søn berettede også om en sådan fætter ude på Kalvebod Brygge.

Sikkerhed über alles.

For lige at eksemplificere det der med sikkerheden og manglen på samme.

På vores skydeanlæg (her nævnes ikke noget stednavn) har man udgravet en firkantet bane til det løse. Her er ingen standpladser men enormt høje volde. Meningen er, at man her kan muntre sig med at skyde til dåser etc. under iagttagelse af den fornødne sikkerhed.

Vi var 7 skytter + et 12-årigt barnebarn til den ældste af skytterne. Knægten har været med en del gange - på den ordinære bane, og har fået lov til at skyde med farfars .22`er. Fint nok, når knægten kontrolleres.

Men ned på den "vilde" bane var det ved at gå grueligt galt. Farfaderen tog barnebarnet med frem til cirka midten af banen, hvor han skulle forsøge at ramme en coladåse. Uden at vi andre bemærkede det, gik farfaderen tilbage til os. Pludselig vender knægten sig om med pistolen i vandret position og med fingeren på aftrækkeren. Han var i tvivl om et eller andet og kaldte på farfaderen, som er en ellers rutineret skytte.
Der lød et brøl fra os andre - mens knægten svingede pistolen langs hele rækken af skytter. Farfaderen sprang hen mod knægten, mens mundingen pegede ret på hans lidt fedladne korpus.

Det var et wake up calle af dimensioner. Føj for den lede.

Derfor er det yderst betænkeligt at børn slæbes med på skydebanerne. Det kan være, at de skyder godt, men børn reagerer ofte impulsivt - og så sker ulykken.

Men nuvel! Voksne begår også fejl, det drejer sig blot om at minimere risikoen for alvorlige personskader. Derfor skal vi alle være på forkant med alle "risikøer" - gennemtænke eventuelle faremomenter før ulykken sker.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-08-11 09:46

Citat
Jamen H. H. dog, hvor vil du dog hen? Har nogen stjålet din pladsbillet til et ubændigt myrderi hinsidan ?
Det var ualmindeligt dumt skrevet, Kryds !

Min i din iver for at spille den kloge, skal jeg da gerne oplyse dig om flg; Hvad var det spørgeren spurgte om..? Jo, han spurgte såmænd om;
Citat
hvis der er en person der møder op i en flugtskydnings forening for at skyde lerduer og vedkommende besidder et jagttegn
Skal han så ha' en instruktør med..? Nej vel !!

Næste punkt, og her følger du godt med, Kryds, det kan nemlig blive lidt vanskeligt for dig at forstå - og før du farer ud med beskyldninger om myrderier og andre ubetænksomheder, så få lige naboen til at læse det - og ikke mindst forklare dig, hvad der står.

Here we goes.....Hvis nu en person synes, det er pisse sjovt at ha' lerdueskydning som hobby, men ikke ønsker at gå på jagt - og derfor ikke lovligt kan købe et haglgevær, han får formanden for den forening han er medlem af, til at udstede sig en våbenpåtegning på det haglgevær han agter at købe. Derefter sendes våbenpåtegningen til våbenkontoret. Er personen - ham der vil skyde lerduer - ellers er en god samfundsborger, får han grønt lys fra våbenkontoret om, at han gerne må eje og besidde og anvende et haglgevær + ammo til brug for lerdueskydning.

Den instruktør du kloger dig på, bruges når en person ikke har jagttegn - eller våbenpåtegning men gerne liiige vil introduceres til den disciplin der hedder, lerdueskydning. Efter en fire fem gange, forventes det at personen kan klare sig selv - MEN før han fortsætter skal personen være medlem af foreningen, FORDI, SÅ DÆKKER FORENINGENS FORSIKRING, HVIS OG SÅFREMT DER SKER ULYKKER.

HH.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 19-08-11 10:29

Ja H. H. - Der var lige detaljen som smuttede for mig, den om at manden jo har et, formodentlig gyldig, jagttegn!

Der er jo som bekendt forskel på folk. Nogen har lyst til at skyde uden at dræbe et andet levende væsen, og nogen som gerne ser et stykke vildt for enden af løbet, hvilket jo kan være medvirkende til en forbandet god sovs...

Forøvrigt rart at se jer tilbage fra ferien igen, der har sgu været lidt dødt på dt seneste

kryds

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 19-08-11 10:42

Undrer mig stadig over de manglende kommentarer til jægeres skydefærdigheder

kryds

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-08-11 10:53

Hej Kryds

Er der blevet stillet spørgsmål til jægernes skydefærdigheder?

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : return

Dato : 19-08-11 13:16

tror lige jeg prøver at spørge en sidste gang

så ingen kan misforstå det man skriver : Må Man strege sit cpr.nr ud på sit jagt tegn for det kan da ikke være gangbart hvis man selv streger noget ud på det , tror ik selv det er lovligt at gøre det
for reelt set kan det jo være en anden person der så har "lånt det"

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-08-11 13:33

"- forøvrigt har jeg set 10 - 12-årige skyde flere af disse lerdimser end de fleste voksne jægere, hvoraf enkelte ganske simpelt ikke burde have lov til at gå på jagt grundet manglende skydefærdighed."

Der er mange interesserede drenge som starter tidligt og de bliver gode til at skyde lerduer ! Hvor aldersgrænsen skal gå, skal jeg ikke gøre mig klog på, men ingen tvivl om, at jo før man starter des bedre bliver resultatet !

At nogle jægere skyder for dårligt er ikke nogen hemmelighed, men det bliver det ikke mere rigtigt af; men de fleste kender udmærket deres egne begrænsninger og jager/skyder derefter. At der er nogle uduelige imellem er vel naturligt med det antal jagttegnsløsere der er (Ca. 170.000) - men vær sikker på, at de som regel bliver sorteret fra når der skal udloddes poster hvor man kan forvente vildt - det er nemlig på rigtig jagt det er vigtigt at kunne håndtere et våben, af hensyn til vildtet men også af hensyn til ens medjægere !!

ØV4
"jo mere man øver, jo "heldigere" er man"

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-08-11 13:36

Og jeg svarer som jeg har gjort før;
Citat
Jagttegnet forevises sammen med billed ID - og så er den potte ude af verden. Man skal ikke smide rundt om sig med sit CPR nummer.

Den, eller de personer, der sælger skydekort og patroner, har ingen ret til at få oplyst dit CPR nummer !!!
(De kan ikke tjekke det alligevel)
De skal blot sikre sig, at du har jagttegn - og det er derfor, du foreviser dit billed ID sammen med jagttegnet (pas/kørekort f.eks.)

Mvh.
HH

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 200 point
Dato : 19-08-11 13:41

Et jagttegn er at betragte som et officielt dokument og der må derfor ikke rettes i det. Iøvrigt skal man også kunne fremvise øvrig legitimation hvis du bliver antruffet af politiet, f.eks. i form af et kørekort, sygesikringskort eller pas - heri må man heller ikke rette noget !!!!

God week-end.

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 19-08-11 13:45

Tak for svaret Øjenvidnet4.
takker for svaret det var nu også det jeg regnede med ha en god weekend

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-08-11 14:37

Citat
Et jagttegn er at betragte som et officielt dokument og der må derfor ikke rettes i det. Iøvrigt skal man også kunne fremvise øvrig legitimation hvis du bliver antruffet af politiet, f.eks. i form af et kørekort, sygesikringskort eller pas - heri må man heller ikke rette noget !!!!

God week-end
Det er noget være vrøvl !!!!!!!!
Selvfølgelig - overfor myndighederne skal hele Cpr være synligt.

Men, det var ikke det der blev spurgt om !!!

Der blev spurgt om;
Citat
men hvor vedkommende har streget de sidste 4 tal ud i sit cpr.nr. så det ik kan læses må han så virkelig godt få lov til at skyde ,eller burde man ikke ha bortvist personen ?

OG DET KAN HAN !!!!
Fordi, sælgere af skydekort osv...har ikke lov til at forlange CPR. forevist.

Slut prut finale.

Men uvenlig hilsen
HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 19-08-11 14:46

Tænk sig, at ofre 200 point, for at få ret i noget man tror..................og godtager et forkert svar.

Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get.
Hvor havde du ret, Mutti !!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-08-11 16:55

Tak for point til return.

ØV4

Til "uvenlige" Heidi-Ho

Jeg svarede på spørgsmålet: "så ingen kan misforstå det man skriver : Må Man strege sit cpr.nr ud på sit jagt tegn for det kan da ikke være gangbart hvis man selv streger noget ud på det , tror ik selv det er lovligt at gøre det for reelt set kan det jo være en anden person der så har "lånt det" "

Og der er mit svar efter bedste overbevisning rigtig nok !!

ØV4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-08-11 13:09

Øjenvidnet, når der står, "streger ud" menes der sikkert, "at dække" hvilket man kan gøre med et stykke malertape.
Jeg kan næppe i min vildeste fantasi forestille mig, at nogen normal person, i ordets bogstaveligste ordlyd, streger noget som helst ud - navnlig ikke på jagtegn, kørekort eller pas.

Citat
for reelt set kan det jo være en anden person der så har "lånt det"
Nej !!! Fordi, du viser netop billled ID i form af kørekort eller pas - f,eks

Dit godkendte svar harmer mig i den grad, fordi, man skal ikke "smide rundt om sig" med sit CPR nummer.
CPR kan misbruges - og bliver misbrugt, bl.a. til ID tyveri, misbrug vedr. handel på nettet, osv...osv...

Nu håber jeg, at Return læser med her, idet jeg vil gennemgå hele forretningsgangen vedr. skydning og medlemskab af netop DJ/ lerdue skydebaner i hele kongeriget Danmark.

I det respektive foreninger findes der 2 slags medlemskaber, som i daglig tale kaldes; et A-medlemskab og et B-medlemskab.

Et A-Meldemskab vil sige, at du er odinært medlem af DJ og er tilsluttet en bestemt lokal forening.
Her skal du oplyse dit CPR - her kommer det sjove - du skal nemlig kun oplyse dit CPR til Danmarks Jægerforbund - d.v.s. du skal ikke oplyse CPR til den lokale forening, som du er - eller bliver A-medlem af.

Et B-medlemskab vil sige, at du er ekstra ordinært medlem af en lokalforening udenom DJ. Her skal du ved B-medlemskab oplyse dit navn, fødselsdag og fødsels-årstallet.....Men ikke de sidste 4 ciffer.

Dit svar er i den grad forkert - og det ærger mig ad helvede til !!!!
Ikke at du har fået 200 point - dem er jeg fløjtende ligeglad med. Men du gav Return det svar han ville høre, tiltrods for, at oplysningen direkte var forkert.

Husker du i øvrigt BW's spørgmål, vedr. hvilken svar man godkendte..?

KANDU burde hedde; "KANDU DU GI' MIG DET SVAR JEG ØNSKER AT HØRE"
-Og her tilføjer jeg, at du med fuld overlæg, gav Return det svar han ville høre, fordi, Return i sit sidste indlæg - imellem linjerne - ligefrem anglede efter det svar du gav ham.

HH.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 20-08-11 15:07

Til H.H. Godt brølt, men for helhedens skyld:
Et B- medlem er en person som er ordinær medlem af een forening, men som gerne vil være medlem af en eller flere andre foreninger indenfor DJ. Der kan f. eks. være forskellige aktiviteter, som vedkommende savner der hvor han/hun er ordinær medlem.
Enkelte kan simpelthen bare have lyst til at støtte flere foreninger - kender til flere eksempler herpå !

Undskyld hvis jeg bringer uorden i din opfattelse

VENLIG hilsen

kryds

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-08-11 15:53

Citat
Et B- medlem er en person som er ordinær medlem af een forening, men som gerne vil være medlem af en eller flere andre foreninger indenfor DJ. Der kan f. eks. være forskellige aktiviteter, som vedkommende savner der hvor han/hun er ordinær medlem.
Enkelte kan simpelthen bare have lyst til at støtte flere foreninger - kender til flere eksempler herpå !
Nemlig..!
Jeg nævnede det ikke, fordi......................... jeg ville ha' focus på CPR.

Men tak for supplementet.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-08-11 19:33

Ak ja, lille Heidi-Ho

Du får ret og jeg får fred !!! Men det er jo ikke første gang du "tænder" af - tag dog at blive voksen - savner du bb1 at kunne skændes med ??
Jeg har svaret på et spørgsmål der blev stillet - svaret jeg har givet, er ikke forkert !! At det ikke passer dig er bare ærgerligt

ØV4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-08-11 20:21

Citat
Du får ret og jeg får fred !!! Men det er jo ikke første gang du "tænder" af -
Ro på, bette Øjenvidne. Du burde da - om nogen, være for god til at frembringe urigtige oplysninger.
Men ak ja, hvad gør man ikke i sin higen efter ubrugelige og fiktive point...

Citat
tag dog at blive voksen - savner du bb1 at kunne skændes med ??
Jeg er skam voksen, og venter kun på du bliver det.
den med bb1, den var god ! Gør dig selv den tjeneste, at scrolle de seneste indlæg igennem, og fortæl mig så, hvem der savner bb1 at skændes med...

Citat
Jeg har svaret på et spørgsmål der blev stillet - svaret jeg har givet, er ikke forkert !! At det ikke passer dig er bare ærgerligt
Du gav et forkert svar, Øjenvidne - og du ved det !
Tsk, tsk, tsk, tænk, at opfordrer folk til at "smide rundt om sig" med sit CPR. Ja......man tager sig til hovedet.

HH

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 20-08-11 20:48

- ja, rigtig gi' ham nogle ordentlige nogen på frakken så det kan blive lige så "spændende" som i de gode gamle BB- dage... Weekenden er jo lang endnu

venter med spænding !

kryds

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 23-08-11 08:39

Hej Heidi-Ho.

Er du ikke lidt i krigshumør ? Det som Øjenvidnet4 har skrevet er skam da rigtig nok hvis du tager de ord der er skrevet for pålydende og ikke det der står mellem linierne - det tror jeg ikke ret mange læsere opfatter !
Din mening om omgang med cpr numre, tror jeg heller ikke nogen er uenig med dig i ! Øjenvidnet4
har slet ikke nævnt noget om cpr-numres misbrug, så mon ikke det blot er en raptus for dig ?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4
Dato : 18-08-11 06:58
--------------------------------------------------------------------------------
Som jagttegnsindehaver, kan du automatisk eje en haglbøsse, blot give besked om det hos politiet.

Hvis du ikke har jagttegn og gerne vil skyde på en godkendt bane, skal du via skytteforeningen have tilladelse til at besidde, bære og anvende en haglbøsse, medmindre du låner en bøsse af foreningen !!

ØV4
---------------------------------
Dette første indlæg fra ØV4 er vel ikke forkert - der bliver bare ikke svaret på det der bliver spurgt om !

Hans andet indlæg, den 190822 kl. 13:33, omfatter ikke noget om spørgsmålet.

Hans tredie indlæg lød:
Et jagttegn er at betragte som et officielt dokument og der må derfor ikke rettes i det. Iøvrigt skal man også kunne fremvise øvrig legitimation hvis du bliver antruffet af politiet, f.eks. i form af et kørekort, sygesikringskort eller pas - heri må man heller ikke rette noget !!!!

Dette indlæg er et svar på:

tror lige jeg prøver at spørge en sidste gang

så ingen kan misforstå det man skriver : Må Man strege sit cpr.nr ud på sit jagt tegn for det kan da ikke være gangbart hvis man selv streger noget ud på det , tror ik selv det er lovligt at gøre det
for reelt set kan det jo være en anden person der så har "lånt det"

Hvorfor bliver du ved med at påstå svaret er forkert ??
Øjenvidnet4 har efter min mening svaret på de spørgsmål der er blevet stillet, så hvorfor nu disse negative udladninger ?

Der er ufred nok i verden - hvorfor kan man godt forstå når der ikke skal mere til end lidt meningsudvekslinger.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-08-11 09:38

Hej Provst.
Jeg tror vi snupper den igen.

Return spurgte om;
Citat
hvis der er en person der møder op i en flugtskydnings forening for at skyde lerduer
og vedkommende besidder et jagttegn ,men hvor vedkommende har streget de sidste 4 tal ud i sit cpr.nr. så det ik kan læses må han så virkelig godt få lov til at skyde ,eller burde man ikke ha bortvist personen ?

nogen der kender reglerne på dette område ?

Lad os tage det step by step.
Citat
hvis der er en person der møder op i en flugtskydnings forening for at skyde lerduer
og vedkommende besidder et jagttegn
Alene der, kan ingen nægte ham at skyde lerduer.

Næste step.
,
Citat
men hvor vedkommende har streget de sidste 4 tal ud i sit cpr.nr. så det ik kan læses må han så virkelig godt få lov til at skyde ,eller burde man ikke ha bortvist personen

Ingen i lerdueforeningen ret til at udbede sig om en persons CPR.
Foreningen kan bede personen om at bevise, at vedkommende også er den han udgiver for at være - og her bruges billed ID i form af kørekort eller pas. (vejledningen står i øvrigt på jagttegnet - altså vedr. billed ID)

Hvis vi skal tage det helt bogstaveligt - det med udstregningen af de sidste fire tal på jagttegnet, må det være en sag mellem personen og myndighederne.

Sådan er det, Provst.

HH.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 23-08-11 14:05

Kære vener, det her er da vist kørt helt af sporet lige fra starten, for hvem har krav på at få oplyst de sidste fire tal i ens personnummer når det kommer til stykket?

Det har officielle myndigheder som f. eks. told, skat, politi og andre hvor der kan være begrundet tvivl om ens identitet, f. eks. pengeinstitutter

Lokale sports/idrætsforeninger og andre halvofficielle organisattioner samt private kan ikke gøre krav herpå når du sammen med dine fødselsdata har en billedlegitimation!

Forøvrigt er der til dato ikke lavet nogen 100 % sikker id. Alle id-beviser kan i moderne tid forfalskes i de forkerte hænder...

kryds

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 24-08-11 06:17

Dit svar er i den grad forkert - og det ærger mig ad helvede til !!!!
Ikke at du har fået 200 point - dem er jeg fløjtende ligeglad med.
Arhhhhhhhhhhhhhhhhh Heidi H. er du nu sikker på det

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 24-08-11 07:26

Til kryds

Din liste er ufuldkommen !

Mange private firmaer bruger cpr-numre i forbindelse med kreditgivning - ganske fornuftigt iøvrigt, for så man søge oplysninger hos f.eks. Riber.

Men ellers skal man ikke give f.eks. cykelsmeden sit fulde cpr nr., eller bageren, eller købmanden eller ?????

Jeg er enig med Sandhedsvidnet i, om ikke HH er lidt sur over ikke at have fået point - han svarede fsktisk ret hurtigt på spørgsmålet - men !!! Det er nu sådan, at spørgeren selv afgør hvem der skal have point ! Det kan man være enig eller uenig i, men respektere det bør man !!

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 24-08-11 11:02

Citat
Jeg er enig med Sandhedsvidnet i, om ikke HH er lidt sur over ikke at have fået point - han svarede fsktisk ret hurtigt på spørgsmålet - men !!! Det er nu sådan, at spørgeren selv afgør hvem der skal have point ! Det kan
Åh ja, billige kommentarer fra Provsten og Sandhedsvidnet

Hvis I ellers gider at scrolle gamle indlæg igennem, vil I se, at jeg - forøvrigt masser af gange, har gjort opmærksom på, at jeg er ligeglad med Jeres point. Hvad kan jeg bruge pointene til ?? Til nul og en papskid.
Menæhhh, så længe jeg morer mig her på sitet, bliver jeg ved at deltage. Og faktisk synes jeg det er morsomt, at I, Sandhsvidnet og Provsten, er blevet "sandhedsvidner" for ØV4.

HH.
Vi må videre med dagens travle gøremål.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-08-11 06:33

Hvad kan jeg bruge pointene til ?? Til nul og en papskid. Hvorfor brokker du dig så nææææææææææææh du er lidt tøsesur over du ikke kom med det rigtige svar og ikke fik poing har du ikke fået noget på den dumme, siden du er så pivet

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 25-08-11 07:06

Lidt tøsesur er ikke ordet - men vi må nok konstatere, desværre, at Heidi-Ho er tilbage i opposition som i 2009, da han var i "ledtog" med bb1 !!
Hvis ikke han får sin vilje, ja bliver man sur - mon ikke en ny, frisk sutteklud ville være på sin plads for hertugen !
Men hans opførsel undrer ingenlunde - det er set før !!

Iøvrigt er jeg ikke talerør for hverken Øjenvidnet4 eller andre - lidt sund fornuft trænger denne tråd til og det har jeg så, efter fattig evne, forsøgt!

Med venlig hilsen
Provsten1
MULTI-X (også her sprang HH fra, da han ikke kunne få sin vilje hos betterwisser)

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-08-11 08:49

Lille Heidi-Ho.

Jeg behøver ingen til at "forsvare" mig ! Det er du ikke personen der har format til ! Næh - de to nævnte personer, Sandhedsvidnet og Provsten1, har begge deres egne meninger og godt for det. At vore synspunkter ofte harmonerer synes nu at være et problem for dig: Egentlig meget forståeligt, da du jo tit har skiftet mening om dette eller hint, men ok - vi har alle lov at lære og blive klogere, også dig!
Men uforståeligt er det, at du ligefrem fremturer med påstande, som ikke er sande om eks. cpr numrene: Dem har jeg slet ikke omtalt misbruget af - men som den forfatter du udgiver dig for at være, er det nok svært at skelne mellem fiktion og virkelighed
Jeg synes du skal indstille dit skriveri på kandu, da du jo slet ikke synes det er morsomt, men bliver derimod sur når andre har en anden mening end din.
M.h.t. point-fnilleret, er jeg ligesom dig totalt ligeglad, for jeg kan heller ikke bruge dem til noget. Men da de jo er den del af cirkusset, tager vi dem med - at nogle synes det er værd at give point for et svar man har givet er man vel glad ved, men totalt ubrugeligt - så det skal du ikke skyde mig i skoene.

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-08-11 12:11

Der havde indsneget sig en lille fejl i:

Det er du ikke personen der har format til !

Der skulle have stået: Det er du ikke personen der har format til at belære mig om- så er det på plads.

ØV4

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-08-11 14:03

Sandhedsvidne, Øjenvidne og Jehovas vidne....øh undskyld, Provsten.....stop dog Jeres

Citat
Jeg synes du skal indstille dit skriveri på kandu, da du jo slet ikke synes det er morsomt, men bliver derimod sur når andre har en anden mening end din.
NEJ jeg vil da ej. Så Længe det er sjovt fortsætter jeg - og det er rigtigt sjovt nu.

Kan vidnerne ha' en rigtig god dag !

Mhv.
HH.

Multi eks.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-08-11 16:07

Dér har vi lille Lasse i en nøddeskal !!

Lige så snart han bliver presset lidt, bliver han perfid og ondskabsfuld, med fladpandede bemærkninger til noget han tror er morsomt - er det ikke Ørkenens Sønner han påstår at skrive tekster til ? Ja, så er niveauet jo også lagt - vorherre bevares.

Man kan skrive en tekst til dig, men ikke forstå den for dig - og det er problemet, nøjagtigt ligesom bb1 - og dét er sgu' til at over !!!

Og det var så det sidste svar fra min side til HH.

ØV4
Stadig Multi-X'er med andre man kan stole på

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 25-08-11 16:25

Det er dog en underlig indstilling til tingene, Lille Heidi-Ho

Hvad bilder sådan en snothvalp sig egentlig ind med at nedgøre en trosretning - ikke fordi jeg har nogen andel i foretagenet, men jeg synes man synker utrolig lavt med disse "morsomme" sammenligninger, specielt når det gælder tro eller mangel på samme !!

Erkend dog du tog fejl i dine beskyldninger mod Øjenvidnet4 - du er vel kun et mennesker ligesom vi andre ? Men du skuffer mig med din opførsel !!

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-08-11 16:30

Du lyder lidt hysterisk, Øjenvidne4

Citat
Og det var så det sidste svar fra min side til HH
Det lyder godt. Så kan vi komme videre.

Mvh.
Lasse.
Multi eks.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-08-11 16:33

Citat
Hvad bilder sådan en snothvalp sig egentlig ind med at nedgøre en trosretning - ikke fordi jeg har nogen andel i foretagenet, men jeg synes man synker utrolig lavt med disse "morsomme" sammenligninger, specielt når det gælder tro eller mangel på samme
Hysteriet smitter åbenbart

Mvh.
HH.

Multi eks.....og snothvalp

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-08-11 21:08

Nøj manner!! Her er man væk et par dage, og pludselig ligner tråden en slagmark. La´og få fre`og fordrawlighed.
Jeg købte engang 1000 stk. 9 x 19 hos Bisgaard&Nielsen, og jeg anbragte et sort stylle pap over de de sidste numre af mit cpr-nummer på SKV-tilladelsen før kopiering. Det var der ingen der tog notits af.
Men da min kone blev afkrævet sit cpr. nummer hos Aldi, fordi hun havde købt er lille fjernsyn, så sagde vi squda nej. Man skal pinedød værne om ens personnummer.
Men ellers går det såmænd godt nok her i Nordsjælland. Håber alle er ved godt mod - her hvor jagten skydes ind. Det bliver skønt at komme ud med hunden.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 25-08-11 22:17

Citat
Håber alle er ved godt mod - her hvor jagten skydes ind. Det bliver skønt at komme ud med hunden.
Jeps, jeg er ihvertfald ved god mod. Jeg glæder mig allerede til den 1. sept. Både morgen og aften står der andetræk på menuen (dog ikke samme sted) - og så er jagtsæsonen, som du skriver, skudt i gang.

Var der ikke noget om, at du havde en aftale med en fuldskuffel ?

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-08-11 22:43

Jo - det har jeg. Der går i alt to fuldskufler i og omkring skoven - og derfor skal sønnen også med, plus muligvis en god ven - hvis han har tid til det. Så jeg sidder her og klargør min .308`er. På sønfag skal der prøveskydes.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 26-08-11 07:05

Hej Tonganeser.

Mon ikke de fleste ikke udleverer deres cpr numre til hvemsomhelst - det er der er så sandelig sund fornuft i !!
Det kan synes idiotisk, når man hos Aldi forlanger cpr nummer ved køb af fjernsyn - det er jeg helt enig i !
Til historien hører dog, at Aldi og andre der sælger nye fjernsyn, er forpligtigede til at oplyse DR's Licenskontor om, at den og den har anskaffet et fjernsyn, så licenspengene kan kradses ind !!! Så derfor !!!

Vi er mange, der som dig, glæder os til den nye jagtsæson, så jeg vil ønske knæk og bræk til alle jægere.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-08-11 14:18

For nu at vende tilbage til diskussionen vedr. CPR.,
http://politiken.dk/tjek/penge/jura/ECE897601/billetkontrolloerer-kraever-ulovligt-cpr-numre/

Og jeg betragter nu diskussionen om Øjenvidnets urigtig oplysninger til Return, som afsluttet - i hvertfald fra min side af. Men jeg udelukker ikke, at jeg svarer på indlæg, som har karakter af personfnidder.
Jeg tror at Øjenvidnet, i sin higen efter ubrugelige fiktive point, ikke liiiige fik tænkt sig om da han postede sit svar til Return. Men inderst inde tror jeg, at Øjenvidnet er ganske klar over, at det nok ikke var det smarteste svar han har givet i sin karriere som pointjæger.

Mvh.
HH
Multi eks, snothvalp, Lasse, utrolig lav + en hel del mere.

Kommentar
Fra : kryds

Dato : 26-08-11 14:57

Jamen bliver det ikke mere og mere misvisende, eller har jeg måske bare lidt ret i, at "du ikke er forpligtiget til at oplyse de sidste fire cifre af dit personnummer til hvem som helst"!

Knæk og bræk

kryds

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 26-08-11 16:17

Der er da ikke noget at misforstå !
Udlever aldrig dit CPR til private. Kun til myndigheder, pengeinstitutter og lign.

Mvh.
HH
Multi eks

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 07-09-11 20:58

Han vil få lov til at skyde.

Der er en baneansvarlig, samt instruktører til stede på banen, så alle formalier samt forsikrings forhold er afdækket.

Det vil ikke være mig magtpåliggende, at kende hans totale Cpr nr., og jeg vil aldrig spørge om dette, da jeg ikke har lovhjelm til noget sådant. I fald han ikke følger mine, eller banens forskrifter bliver han bortvist, både med eller uden Cpr. nummer, længere er den ikke.

For en god ordens skyld, gælder det her for godkendte skydebaner og ikke, hvis en samling gutter, får en hyggelig dag til at gå på en mark, med en lerduekaster og et par kasser lerdue,r for her gælder jagtforsikringen faktisk ikke, den gælder kun i forbindelse med jagtudøvelse, og ikke under skydning som overfor omtalt.

Mvh
BW
i