/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opsætning af windows Live mail
Fra : preb1944
Vist : 769 gange
100 point
Dato : 17-08-11 16:18

Hej.
Ny computer hvor der er installeret windows Live mail.jeg prøvede for at få min mailkonto
til at virke at gå ind igennem Windows Live ID-og kunne komme frem til at bekræftet at konto oprettet men kunne ikke komme på nettet.
Så gik jeg istedet ind og oprettede den gennem min internetudbyder,og det fungerer så upåklageligt
Nu kommer der ofte frem at jeg skal logge på med min konto oprettet i Live ID,der jo ikke du er,,det annulerer jeg og så kan jeg bruge kontoen fra min udbyder uden problemmer.
Spørgsmål kan jeg slette min windows Live ID og vil kontoen så kører videre i Live Mail uden Live ID tilknyttet.Altså kan jeg oprette windows Live Mail uden at have windows Live ID`i brug ?.
Evt tak hilsen Preben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-08-11 16:33

Ja det er ikke nødvendig med et Live ID for at bruge postprogrammet Live Mail

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-08-11 08:21

Live Id, gmail fra google. Her vil man gerne have dig til at se mails ved hjælp af en hjemmeside.
Så man kan køre statestik på dig og målrette nogle reklamer til dig Hej hej.
Altså du har set dine mails men de er stadig på posthuset. Dette er fint hvis du samtidig har en Smartfone som tjekker mails. Selv henter jeg mine mails også fra gmail over på min PC. Det er lidt trikki at sættedet op, men windows7 Kan selv find ud af det hvis du beder den om det. Nu Kan din smartfone altså ikke se dem, da ikke findes på posthuset mere, men den vil se de nye der kommer.
Håber dette giver dig lidt mere, ingen porte og teknik Hej hej.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : MYPCSupport

Dato : 07-11-11 18:16

@preb1944: Navnene er forvirrende. Du kan blot slå kontoen fra i Windows Live Mail.

@stone47: Hvis du bruger IMAP i stedet for POP3 er det som om du altid har dit eget virtuelle posthus. Mail forbliver på serveren, og hvis en besked markeres som læst på pc'en vil den automatisk blive markeret som læst på smartphone'en. Læs mere her: https://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=77695