/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
veteran volvo
Fra : vi
Vist : 854 gange
100 point
Dato : 16-08-11 21:57

jeg har en gammel volve, og kun 1 nøgle!!! den tabte jeg under hækkeklipning!! hvordan får jeg en ny?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-08-11 22:18

Du går ned til en volvomekanikker, som sikkert har en unuversalnøgle, som kan åbne låsene. Så køber du nye låsecylindre med nye nøgler. alternativt bare nye nøgler og stiller de gamle cylindre om, så de passer til nøglerne.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-08-11 02:28

Prøv at bruge en magnet gerne kraftig i. Hækken samt affaldet
Eller skal du prøve bil låsesmden

Kommentar
Fra : vi

Dato : 17-08-11 07:09

Alt er travlet igennem, det er noget jeg tror at den er tabt der, meeeen det kan være alle steder, jeg kan jo ikke kører bilen til låsesmed, da jeg ikke har nøgle:(

Kommentar
Fra : iccy99nn

Dato : 17-08-11 07:36

Ring til DANI nøgler på Frederiksberg, de kan hjælpe dig Telefon: 33 31 31 89.

Kommentar
Fra : vi

Dato : 17-08-11 08:33

dani kunne desværre ikke hjælpe, det hele skal skiftes MEN jeg kan jo ikke kører nogle steder, troede, at der ligesom var en låsesmed -nøgle. så den kunne stilles om

Kommentar
Fra : ulstrup8860

Dato : 17-08-11 08:47

hej hvis du kan åbne en af dørene,så prøv at afmontere en dørlåsecyl der står måske et nummer på låsecyl. hvis der er et nummer kan du nok bestille en nøgle ved evt.dani nøgler,
eller få en låsesmed til at lave en nøgle efter låsen.
kh. ulstrup

Kommentar
Fra : vi

Dato : 17-08-11 09:56

Det er to forskellige nøgler 1 til døre og en til starter.!! Dørene er ikke låst!

Kommentar
Fra : iccy99nn

Dato : 17-08-11 10:28

Hej Vi.
Vil lige spørge dig om når du kan komme ind i bilen , så prøv at kigge på tændnings låsen og se om der skulle være præget nogle tal/bogstaver der hvor du stikker nøglen ind , hvis der er det, så er det nøglenummeret

Kommentar
Fra : vi

Dato : 17-08-11 10:57

der er ikke nr.

Kommentar
Fra : iccy99nn

Dato : 17-08-11 11:46

Hvor gammel er Volvoen og hvilken model,

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-08-11 11:57

Med bilens stelnr kan du bestille en ny nøgle.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-08-11 12:54

Bor låsestifterne ud...

Kommentar
Fra : vi

Dato : 17-08-11 13:27

Volvoen er fra 1970 og en volvo 121

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-11 13:32

Hvis det er en 444/544/445/210(duet) - så er nøglen samtidig en tændingslås med panserslange bagved instumenbordet.
Prøv at kontakte pv-klubben eller Volvo 210 klub Danmark.
Eller Amazon klubben som vist benytter samme startnøgle.

Kommentar
Fra : iccy99nn

Dato : 17-08-11 14:19

En Amazon 121. 1970.
Tændningslås med armeretkabel ud til tændspolen på pladen i motor rum. Tror hvis du tager omløberere på tændningskontakten af, kan du hvis du bøjer det armerede kabel forsigtigt luske hele tændningkontakthuset ud i lyset, rensgrundigt om der skulle være præget et NR i denne, hvis der er , er det nøglenummeret
MVH.

Kommentar
Fra : vi

Dato : 17-08-11 16:57

tændspolen er det den som ledningerne fra tændrør går op til? Orange låg, en tyk ledning ind og 2 tynde på kabelsko!!

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 17-08-11 18:30

Ja, det lyder som tændspolen. Hvis jeg husker ret fik Volvo flyttet tændingslåsen over i ratstammen på de sidste årgange ? Ellers sidder der to skruer under låsen i instrumentpanelet ( Hvis jeg da ikke er helt forkalket ) der holder låsen på plads. Hele molevitten skal vistnok ud gennem motorrummet. Mon ikke der skulle være en ophugger eller et af Volvo klubbens medlemmer, der har noget brugbart i gemmerne, så du kan komme ud på vejene igen ?

Kommentar
Fra : vi

Dato : 17-08-11 20:18

Tændingslåsen sidder i ratstammen,
det kan godt være jeg lyder lidt konet!! men det er jeg også og så over de 60!! Så det driller lidt

Kommentar
Fra : iccy99nn

Dato : 18-08-11 09:42

hej Vi .
Du afmontere beklædningen rundt om ratstammen og kigge på ratlåsen den sidder nok med 2 knækbolte , eller hvis du kan skrue bundstykket af og kigge ind ,kan nøglenummer stå der. MÅSKE

Kommentar
Fra : vi

Dato : 02-09-11 07:24

Lige et tilbageblik!
Volvo havde nøgle selv om bilen var over 40 år gammel!! bare vi havde stelnr.!! tak for henvendelserne